Volkswagen će se ove godine vratiti na Techno Classicu. Najveći svjetski sajam klasičnih automobila bit će prilika za Volkswagen Classic i proslavu 50. obljetnice modela Passat, uz slogan “Immer wieder neu” (“Uvijek se iznova izmišlja”).
Sad već daleke 1973. lansiran je Passat, potpuno novi obiteljski model opremljen motorom s vodenim hlađenjem. Bio je to početak globalne priče o uspjehu koja traje do danas. Kako bi obilježili ovu prekretnicu, pet posebno odabranih izložaka Passata bit će izloženo u Essenu.
Nakon tri godine pauze, Volkswagen će na ovogodišnjoj Techno Classici od 12. do 16. travnja predstaviti svoje povijesne modele kao brend “sa srcem”. Pojavljivanje u Essenu je sve u znaku Passata. Svakodnevni heroj i klasik dizajna, automobil će obilježiti pola stoljeća uspjeha.
Godine 1973. Passat je predstavljao početak velike kampanje Volkswagen game i označio početak nove ere za automobilsku tehnologiju. Talijanski dizajner automobila Giorgetto Giugiaro bio je odgovoran za dizajn nove obitelji – iako je njegov originalni dizajn, koji se naziva EA 272, odbačen u zadnji čas zbog troškova. Ali Giugiaro je nastavio s razvojem racionalnijeg modela na temelju Audija 80 B1, koji se odlikuje oblikovanim hatchbackom i modificiranim prednjim dijelom. Originalni Passat do danas je ikona dizajna.
Giugiarove kreacije također uključuju Scirocco I i Golf I, koji su lansirani sljedeće godine. Volkswagen Passat je debitirao 1973. kao hatchback limuzina s dvoja i četvera vrata. Estatska verzija uslijedila je u siječnju 1974.
“Immer wieder neu”: uvijek se iznova pronalazi – to je moto koji je Volkswagen Classic izabrao za obilježavanje obljetnice. Passat jest i uvijek je bio automobil za cijeli život. Kupci su od samog početka cijenili njegove sveobuhvatne kvalitete, a automobil se nastavio poboljšavati i razvijati kroz osam generacija. Uvijek iznova tijekom desetljeća, Passat je pokazivao hrabre nove dizajnerske ideje, dok je svoje provjerene prednosti prenosio s jedne generacije na drugu – kao što će činiti i u budućnosti.
Štand Volkswagen Classic sadržavat će pet vozila koja predstavljaju povijesno podrijetlo Passata:
Passat B1 LS iz 1973.
Novi pogon, novi dizajn: serijska proizvodnja novog Passata započela je 14. svibnja 1973. Obiteljska hatchback limuzina lansirana je s malim poklopcem prtljažnika bez otvora za utovar; inačica s većim stražnjim poklopcem koji se protezao do krova i obuhvaćao stražnje staklo ušla je u serijsku proizvodnju u siječnju 1975.
Volkswagen Classic će u Essenu pokazati poseban model: najstariji automobil u obitelji. Passat B1 LS iz 1973. godine dio je kolekcije Volkswagenove AutoMuseum Foundation. Ima identifikacijski broj vozila 2, što ga čini najstarijim Passatom na svijetu.
Prostranost je njegova snaga: u siječnju 1974. Wolfsburg je svojoj ponudi dodao karavan Passat. Praktičan i savršeno oblikovan, postigao je veliki uspjeh od samog početka. Prolazeći kroz različite generacije modela, obiteljski automobil Passat Estate zauzimao je mjesto u srcima svojih vlasnika.
Passat B1 L karavan iz 1974. u Atlas bijeloj boji iz skupine Volkswagen Classic vozila već je pokazao na brojnim vozačkim događajima da možete uživati u vožnji starinskih vozila sa 40 kW (55 KS)!
Moderne tehnologije i učinkovitost: Passat B2 predstavljen je u listopadu 1980. Ova druga generacija bila je znatno veća od svog skromnog prethodnika B1, zbog čega je bio jedva prepoznatljiv. Za početak, Passat II se nudio kao hatchback sedan i kao karavan s pet vrata. U kombinaciji s 1,6-litrenim motorom od 55 kW (75 KS). u izvedbi Formel E.

Passat B2 CL Formula E u boji Diamond Silver Metallic dio je kolekcije vozila Volkswagen Classic i također će proslaviti godišnjicu u Essenu: dobio je homologaciju 5. travnja 1983., što znači da automobil ove godine puni 40 godina.

Dinamika i sportski duh: Passat je dokazao svoje sportske karakteristike u više verzija modela, uvijek odišući samopouzdanjem, ali ostajući nenametljiv. Treća generacija Passata lansirana je 1988. i imala je potpuno novi dizajn, paket, tehnologiju i interijer. Bio je dostupan kao limuzina ili kao karavan. Paket specifikacija GT predstavljao je sportsku verziju Passata, dok je Passat G60 s 1,8-litrenim motorom, 118 kW (160 KS) i Syncro pogon na sva četiri kotača bio je željeni vrhunski model od 1989. nadalje.
Volkswagen Classic nije bio zastupljen na sajmu Techno Classica od 2019. Po prvi put će se nekoliko marki iz Volkswagen grupe okupiti na jednom štandu kako bi odražavali moto “Leidenschaft verbindet” (“strast spaja”). Volkswagen Classic, Volkswagen gospodarska vozila Oldtimer, Audi Tradition, Škoda, Autostadt, Zaklada AutoMuseum i Volkswagen Classic dijelovi mogu se pronaći u hali 3.
Techno Classica održat će se od 12. do 16. travnja u Essenu u Njemačkoj. Sajam predstavlja više od 1.250 izlagača iz preko 30 zemalja na prostoru od 120.000 četvornih metara raspoređenih u deset hala, Grugahalle i četiri otvorena prostora. Također će biti nazočno više od 200 klubova klasičnih automobila, kao i mnogi trgovci dijelovima. Organizatori očekuju oko 200.000 posjetitelja, ali i oko 2700 povijesnih vozila za prodaju.