Njemački je bio službeni jezik monarhije, pa je mjesto Kopřivnice, u kojem je smještena tvornica, zvano Nesselsdorf, a tvrtka proslavljena kao Tatra – Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft…
Vozila marke Nesselsdorfer odigrala su veliku ulogu u razvoju automobilizma na području čitave monarhije, pa vrijedi podsjetiti kako je i prvi zagrebački taksist Tadija Bartolović koristio vozilo ove tvrtke.
Krajem I. svjetskog rata i stvaranjem Čehoslovačke nije više bilo razloga za zadržavanje njemačkog imena tvrtke, koja je dobila naziv Kopřivnická vozovka. No bilo je posve jasno da ovo ime nema onu zvučnost potrebnu za osvajanje tržišta, da bi njihova vozila trebala ponijeti jednostavnije i pamtljivije ime.
Rješenje je, kažu legende, pronađeno kada je Hans Ledwinka, glavni konstruktor tvrtke, tijekom testne vožnje prototipa novog automobila s kočnicama na svim kotačima (to se rješenje tek probijalo u automobilsku industriju), po zaleđenoj planinskoj cesti pretekao konjima vučene sanjke.
To je među putnicima u sanjkama izazvalo oduševljenje pa je jedan od njih izjavio kako je to pravi automobil za Tatre, najviši i najnegostoljubiviji dio planinskog masiva Karpata. U počast tome odabrano je ime Tatra.
Prvi osobni automobil koji će ponijeti taj naziv, Tatra 11, bit će predstavljen tek 1923. No u međuvremenu je ratom opustošenoj Čehoslovačkoj bila potrebnija proizvodnja gospodarskih vozila, pa su kamioni već 1919. ponijeli legendarno ime Tatra.
Prvi je kamion bio Tatra TL4. Posve prikladno, jer će tvrtka, ma koliko bila poznata po neobičnim i inovativnim automobilima, ipak ostaviti jednako važan, ako ne i dublji trag u povijesti gospodarskih vozila.