Henry Ford je želio pokloniti Ford Model T ‘u ime američkog naroda’, kako bi ruskim gostima izrazio prijateljstvo i doprinio uspostavi licencnog ugovora…
Foto: motorcities.org, corporate.ford.com
Ne mogu prihvatiti toliko vrijedan poklon, jer bi to bila uvreda za naš narod – neočekivano je odgovorio šef visoke sovjetske delegacije. Zbilo se to početkom 1927., u novoj Fordovoj tvornici nadomak Detroita, tijekom pregovora o licencnoj proizvodnje automobila i kamiona Ford u Nižnjem Novgorodu, u tadašnjem Sovjetskom savezu.
Henry Ford je gestom poklanjanja Ford Modela T ‘u ime američkog naroda’ želio ruskim gostima izraziti prijateljstvo i poticaj uspostavi licencnog ugovora. Sovjetski je dužnosnik neugodnu stanku prekinuo smirujućim prijedlogom – ‘No rado bih razmotrio ponudu o kupnji vašeg automobila.’
Henry Ford je s vidljivim olakšanjem brzo sročio ponudu: ‘OK, nudim vam ga za pedeset centi’. Mrki se Rus nakratko zamislio. Raširio je guste crne brkove i izvukao novčanicu od jednog dolara iz novčanika. ‘Izvrsno. Uzet ću – dva!’
Ova se istinita anegdota često citira na američkim kolegijima o uspješnosti pregovaranja. Osim u toj zgodi, legendarni je automobilski konstruktor i proizvođač Henry Ford, tijekom polustoljetnog radnog vijeka, barem još jednom bio u strateškoj krivnji.
Dugo se opirao uvođenju kočnica na prednjim kotačima, ‘jer bi to bilo opasno’. ‘Prednji kotači služe za upravljanje, a stražnji za ostalo’ tumačio je. Debelo se prevario, jer prednji kotači uskoro postaju odlučujući za pogon i kočenje.