Kadett i Astra, dva imena koja su postala sinonimi za gotovo devet desetljeća uspješne povijesti marke Opel u segmentu kompaktne klase.
Kadett, a kasnije i Astra od samog su početka u segment unosili brojne inovacije i time mobilnost činili pristupačnom za mnoge. Jedna posebna generacija Kadetta slavi poseban rođendan u godini obljetnice “125 godina Opelove automobilske proizvodnje”: Opel Kadett E puni 40 godina. U jesen 1984. Opelovi inženjeri postigli su zaista veliki uspjeh. Na temelju tehničke osnove svog prethodnika, ali s potpuno novom karoserijom hatchbacka, peta generacija Kadetta postaje sve jača. Osnova uspjeha je atraktivan dizajn kao i tehnička finoća i raznolikost varijanti. Ujedno, to je posljednji model marke Opel kompaktne klase koji nosi pločicu s imenom Kadett. Nasljednik je svi znamo bila Astra, koja je dosljedno nastavila uspjeh u kompaktnoj klasi.

Jesen 1984.: Peta generacija uspješnog lansiranja Opel Kadetta
Priča o razvoju pete generacije Kadetta zapravo je započela 1979. Čim se Opel Kadett D, prvi Opel model s prednjim pogonom, pojavio na tržištu, već su se prikupljale ideje za potencijalnog nasljednika. U razvoju proizvoda i konstrukciji u Rüsselsheimu brojni inženjeri, tehničari i dizajneri dio su projekta “Kadett E”. Tijekom pet godina, 1,5 milijardi njemačkih maraka utrošeno je u razvoj Kadetta E. Prije nego što bude spreman za serijsku proizvodnju, prototipovi prelaze ukupnu udaljenost od oko 6,5 milijuna kilometara – u testnim centrima kao i na trkaćim stazama, u ekstremnim vremenskim uvjetima u sjevernoj Europi i pustinjskim područjima SAD-a. Nakon što su opsežna testiranja završena, došlo je vrijeme: Kadett E – ponovno s pogonom na prednje kotače – lansiran je u jesen 1984. Uskoro je stigao u prodajne salone – u raznim varijantama. No, to nipošto nije jedini razlog zbog kojeg je peta generacija Kadetta u vrlo kratkom vremenu postala bestseler.
Od samog početka prodaje, posljednja generacija Kadetta dostupna je kao hatchback s troja i petero vrata te kao Kadett karavan s troja i petero vrata – s vodećim utovarnim volumenom u klasi do 1.520 litara. Samo godinu dana kasnije, “notchback” varijanta s četvero vrata nadopunjuje ponudu. A od 1987., ljubitelji friškog zraka su dobili Kadett E kabriolet. Dizjanirao ga je nitko drugi nego talijanska zvijezda dizajner Nuccio Bertone. U bliskoj suradnji s dizajnerskim timom iz Rüsselsheima, elegantni Kadett u toplesu stvoren je u sjevernoj talijanskoj tvornici – uključujući opsežnu standardnu opremu od sportskih sjedala za vozača i suvozača do pojedinačno sklopivih stražnjih sjedala i zatamnjenih stakala.

Proizvođač naglašava činjenicu da Opel ne samo da želi privući kupce automobila s Kadettom, već također nudi pravi model za komercijalne kupce s drugom varijantom: Kadett Combo. Ovaj kompaktni transporter s posebno dizajniranom stražnjom osovinom i stražnjim vratima koja se otvaraju pod kutom od 180 stupnjeva može povesti do 635 kilograma korisnog tereta i ima 2,4 kubičnih metara tovarnog prostora.

Ipak, najsportskija, najsnažnija i – uz Bertone kabriolet – vjerojatno i najemotivnija varijanta Kadetta je Kadett GSi. Dok serijska verzija u početku ima motor od 1,8 litara i 85 kW (115 KS) snage, GSi je izašao na stazu nedugo nakon toga kao touring automobil grupe A sa 125 kW (170 KS) i ubrzanjem od 0 do 100 km/h. za nešto manje od sedam sekundi. I kao trkaći Kadett GSi 16V od 184 kW (250 KS), proslavio je svoju pobjedničku premijeru na početku Međunarodnog njemačkog prvenstva touring automobila 1988. Godinu dana kasnije, Austrijanci Josef Haider/Ferdinand Hinterleitner postali su njemački reli prvaci u Opel Kadettu GSi 16V. Iste su godine Opelove tvornice sudjelovale u njemačkom prvenstvu touring automobila s petom generacijom Kadetta.
Kadett kao serijski pobjednik. Stigla su priznanja i pobjede – svjetski prvak u aerodinamici i “Zlatni volan”
Dok su razvijali Kadett E, inženjeri i dizajneri obratili su pozornost na tipične Opel potencijale, bez obzira na dotičnu varijantu karoserije: emotivan dizajn i dokazanu prikladnost za svakodnevnu upotrebu uparene s maksimalnom učinkovitošću – sve po pristupačnim cijenama za širok raspon kupaca. Ovaj recept za uspjeh rezultirao je brojnim nagradama za petu generaciju bestselera kompaktne klase. Osim “Zlatnog volana 1984.”, osigurao je i titulu “Europskog automobila 1985. godine”.
1984. Kadett je također postavio rekord u pogledu aerodinamike. Nakon 1200 sati finog podešavanja u zračnom tunelu, Kadett E postiže senzacionalan koeficijent otpora od 0,32. A sportski GSi, s koeficijentom otpora zraka od 0,30 i površinom otpora zraka od 0,57 četvornih metara, bio je najaerodinamičnija limuzina na svijetu u to vrijeme. Opel inženjeri postigli su ove najbolje vrijednosti, između ostalog, dosljednim klinastim oblikom, tlocrtom vozila u obliku suze, zaglađenim ravninama prozora i drugim detaljnim rješenjima kao što su fleksibilne brtve spojeva u karoseriji. Prema riječima tadašnjeg direktora razvoja proizvoda Fritza W. Lohra: „Tijekom oko 1200 sati rada u zračnom tunelu, naši inženjeri i tehničari postigli su aerodinamičku kvalitetu za novi Kadett koja nikad prije nije bila postignuta u ovoj klasi. Tijekom razvojne faze novog Kadetta, neki od naših viših inženjera ponekad su bili nedostupni za sve, koliko su bili predani. Kasnije objašnjenje obično je bilo: ‘Žao mi je, samo sam testirao GSi…'”
Istodobno, razvoj kontinuirano napreduje. Godine 1989. Opel je lansirao osvježeni Kadett E, a 1991. oznaka Opel Astra predstavljena je diljem Europe. I tako je naziv Kadett otišlo zauvijek u legendu…