55. ROĐENDAN

Mercedes-Benz W 108 (1965. – 1973.): preteča S-klase, za gospodu i visoko rangirane drugove

Mercedes-Benz W 115 kod nas je bio poznat kao ‘funkcionarski Mercedes’, veći brat Mercedes-Benz W 108 bio ‘onaj veliki funkcionarski Mercedes’, rangiran ispod serije W100, rezervirane za Tita osobno…

Jedan od najelegantnijih automobila s trokrakom zvijezdom zapravo je nastao u žurbi, pošto je dizajn prethodnika ‘repaša’, na čijoj je platformi napravljen, brzo zastario. Predstavljen je u kolovozu 1965, kao nasljednik ‘Repaša’ Mercedes-Benz W 111, a dizajnirao ga je Paul Bracq.

Statusna limuzina s Trokrakom zvijezdom na nosu, dugačka 4900, široka 181 i visoka 1440 mm u prvoj je seriji opremljena rednim 6-cilindarskim dizelašima. Osnovni model Mercedes-Benz 250 S s 2496 ccm i 130 KS ručnim 4.stupanjskim mjenjačem do stotke je ubrzavao za 12 s, postizao 182 km/h i prosječno trošio 12,5 s.

Mercedes-Benz 250 SE, opremljen mehaničkim ubrizgavanjem, snagu je povećao na 150 KS, što je performanse poboljšalo na 12 s i 193 km/h, a potrošnji smanjilo na 12,5 s. Najsnažniji model u startu bio je Mercedes-Benz 300 SE s 2996 ccm i 170 KS imao je 5-stupanjski ručni mjenjač za 11 s do stotke i 200 km/h.

Uz sve je modele bio dostupan 3-stupanjski automatski mjenjač. Mercedes-Benz 300 SEL, rastegnut na 5000 mm nosio je oznaku W109 i imao zračni ovjes poznat iz ranijeg 300 SE. Prepoznavao se po vertikalno udvojenim prednjim farovima, 1967. stigli su modeli Mercedes-Benz 280 S sa 140 KS i 280 SE sa 160 KS.

Mercedes-Benz W 109 dužinu je povećao s 4900 na 5000 mm, a međuosni razmak s 2750 na 2850 mm

U ponudu su 1969., osim rednih šestaka, uključeni i V8 motori. Ti su modeli nosili oznake 280 SE 3.5 s 200 KS i 280 SE 4.5 s 205 KS. Priča za sebe je bio sumanuti 300 SEL 6.3 s motorom od 250 KS iz W100, najbrža limuzina na svijetu (službeno 229 km/h, neslužbeno i nešto više), u ponudi od 1967. do 1972.

Tek s nasljednikom Mercedes-Benz W116 prvi puta stiže i otad nezamjenjiva oznaka S-klase. U ponudi je uvijek bila samo skladna limuzina. Pet AMG-ovih primjeraka, od čega tri trkaća, na modelu 6.3, dio su legende, jedan je koristila Matra kao pokretnu sletnu rampu za avione…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj