Slavljenički rotacijski wankel motor, koji je uvelike riješio probleme s trajnošću te potrošnjom goriva i ulja, ugrađen je u coupe Mazda RX-7, pionira japanskih sportskih automobila…
Mazda je 10. studenoga 1978. proizvela milijunti wankel motor, revolucionarni rotacijski motor, kojeg je konstruirao Felix Wankel. Premijeru doživio 12. rujna 1963. u modelu NSU Wankel Spyder, a postao svjetska senzacija u NSU Ro 80, nažalost pokazao se problematičnim i neperspektivnim te ‘de facto’ upropastio NSU.
Mazda je u svibnju 1965. tim motorom opremila model Cosmo, dvorotorni obujma 2×491 ccm koji je razvijao 110 KS pri 7000/min. Konstantno su rješavali probleme koji su mučili Nijemce (trošenje kutnih brtvi, potrošnja goriva i ulja, trajnost…) te se japanski licencni motor pokazao boljim od izvornog njemačkog.
Milijunti primjerak wankelovog motora ugrađen je u sportski model Mazda RX-7, kojoj je snaga bila 105 KS pri 7000/min (pokazalo se da je snaga motora modela Cosmo ‘preoptimistička’). Taj se motor nastavio uspješno ugrađivati i u sljedeće serije.
No prevelika potrošnja te problemi s emisijama, koje su u mnogim zemljama bile brana za prodaju, prisolili su čelnike tvrtke iz Hiroshime da 2011. povuku model Mazda RX-8 (posljednji koji je koristio wankel motor) s europskog, a uskoro i s japanskog tržišta. Oživljavanje tog motora najavljeno je kroz sustav REX, električni agregat za produžavanje dosega električnim automobilima.