Jaguar se krajem 1956. povlači iz utrka i ostalo im je podosta nedovršenih primjeraka trkaćeg modela Jaguar D-type…
Na sugestiju Duncana Hamiltona pretvoreni su u novi cestovni model. Dodani su branici, kao i nosač za prtljagu. Nizak trkaći vjetrobran zamijenjen je prikladnijim za cestovnu upotrebu, a dodan je i platneni krov na sklapanje, brisači, suvozačka vrata te neophodni detalji za kakvu-takvu udobnost vožnje u unutrašnjosti kabine.
Mehanika modela Jaguar D-type nije prigušena: Jaguar XKSS je razvijao 250 KS, uz masu manju od tone, što mu je omogućavalo ubrzanje do 100 km/h za manje od pet sekundi i najveću brzinu između 230 i 280 km/h, ovisno o odnosima brzina u mjenjaču.
No samo 22 dana nakon predstavljanja modela, u kojima je proizvedeno i isporučeno 16 primjeraka, vatra je zahvatila tvornicu u Browns Laneu, u vatrenoj stihiji izgorjelo je pet djelomično dovršenih automobila i dijelovi za još četiri. Jaguar je 2016. pokrenuo proizvodnju tih devet nedostajućih automobila.