Gunnar Nilsson, rođen 20. studenog 1948. u Helsingborgu, tek se kao 20-godišnjak počeo ozbiljnije baviti utrkama…
… a 1974. odlučio je okušati sreću u Engleskoj, talent je zapeo za oko ekipi March, pa je kao njihov tvornički vozač s čak osam pobjeda 1975. osvojio britansko prvenstvo Formule 3.
Na određen način u vozačima utrka ne gledamo obične ljude, nego heroje. Tako da neke uobičajene ljudske slabosti i ranjivost ne povezujemo s njima.
Smrt na stazi prihvaćamo, to je u opisu radnog mjesta heroja, ali bolest nije. Poznata je priča o možda i najvećem vozaču svih vremena: Tazio Nuvolari pošto-poto je pokušavao poginuti na stazi, kada je shvatio da je neizlječivo bolestan.
Vozio je sve luđe i agresivnije, na samom rubu, ali nikada ga nije prešao, ne želeći namjerno pogriješiti. Na kraju je ipak umro u krevetu, kako nije želio. U novije vrijeme imali smo i tragičan primjer Richarda Burnsa, otetog iz svijeta relija u naponu snage.
No i Burns i Nuvolari su se razboljeli nakon što su već postigli vrhunac i osvojili najveće naslove, dok je u slučaju švedskog vozača Gunnara Nilssona bolest došla u trenutku probijanja prema vrhu, gdje mu je, činilo se, mjesto.
Nilsson, rođen 1948. u Helsingborgu, s tek oko svoje 20. počeo nešto ozbiljnije baviti utrkama, a 1974. odlučio okušati sreću u Engleskoj. Talent je zapeo za oko ekipi Marcha, pa je kao njihov tvornički vozač s čak osam pobjeda 1975. osvojio britansko prvenstvo Formule 3.
Sljedeće je godine zemljak i prijatelj Ronnie Peterson prešao iz tima Lotus u March i preporučio Nilssona kao zamjenu u bolidu Formule 1. Dva treća mjesta pokazala su talent, a Šved je zajedno s Marijom Andrettijem predano radio i na razvoju bolida 78, koji će promijeniti Formulu 1.
Sljedeće je sezone na kišnom Zolderu nadmašio nedodirljivog Laudu u Ferrariju i upisao svoju jedinu pobjedu, no potkraj sezone počeo se sve gore osjećati. Dijagnosticiran mu je rak testisa, pa nikad nije uspio realizirati već potpisan ugovor s momčadi Arrows za 1978. Iz bolesničke je postelje promatrao kako bolid kojeg je razvio dominira prvenstvom,.
Vidio je i Petersonovu smrt na stazi Monza. Nilssonovom smrću Švedska je u malo više od mjesec dana izgubila obje svoje zvijezde Formule 1. Upravo je te 1978. otkrivena nova metoda liječenja raka testisa, kojom je smrtnost od te opake bolesti s 90 posto spala na 10 posto.