PRISJEĆAMO SE

Audi V8 (1988. – 1993.), pionirska super limuzina danas je fascinacija

Foto: Audi

Lansiran kasnih ’80-ih, zapravo je bio preteča modelske linije Audi A8 i najbolje od modela Audi 100 i 200…

U kasnim 1980-ima, dok se automobilski krajolik razvijao prema općenito profinjenijim i udobnijim vozilima, Audi je napravio prve hrabre korake u luksuznom segmentu uvođenjem modela – Audi V8. Lansiran 1988., ovaj prestižni model s četvera vrata ne samo da je označilo pohod marke u svijet vrhunskih automobila, već je i nova tehnologija ostavila neizbrisiv trag u povijesti automobila.

Foto: Audi

Zašto je omiljen model?
Cijenimo Audi V8 zbog njegovog pionirskog duha. To nije bio samo vodeći model za tvrtku sa sjedištem u Ingolstadtu, već i pionir koji je kombinirao V8 motor s renomiranim Audi Quattro sustavom pogona na sve kotače i automatskim mjenjačem – prvi put da je Audi ponudio takvu kombinaciju. Ovo spajanje postavilo je pozornicu za evoluciju Audi luksuznih limuzina visokih performansi, koje su kasnije lansirale A8 kao svoju zamjenu i kao konkurenta za Mercedes-Benz S-klase i BMW serije 7.

V8 je u to vrijeme bio daleko najluksuzniji automobil koji je Audi ikada napravio. Standardna oprema uključivala je kožna sjedala, automatsku klimu, tempomat, električne podizače prozora, Bose audio sustav s osam zvučnika, električna prednja sjedala i druge stvari. Iako se većina (ako ne i sve) tih značajki danas može pronaći u mnogo pristupačnijim i uobičajenim automobilima, one su u to vrijeme uglavnom bile nove za marku.

Foto: Audi

Kada je bila premijera?
Audi V8 napravio je veliki ulazak u listopadu 1988. Lansiran je kao vodeći model tvrtke, te je odmah postavio nove standarde i postao želja mnogih uspješnih poslovnih ljudi.

Koje je motore imao?
Prve izvedba modela Audi V8 pokretao je robusni 3,6-litreni V8 motor. Međutim, kako se model razvijao, kasnije su verzije imale veći 4,2-litreni V8 motor s 276 KS. Kombinacija V8 motora s Quattro sustavom pogona na sva četiri kotača pružila je snažno i uzbudljivo iskustvo vožnje, učvršćujući mjesto novog kralja ‘četiri prstena’ među najboljim njemačkim luksuznim limuzinama. Ovisno o motoru i modelskoj godini, prodavali su se ručni mjenjači s pet i šest stupnjeva prijenosa, kao i opcijski automatski s četiri stupnja prijenosa.

Je li ostvario vrhunski tržišni uspjeh?
Audi V8 bio je dostupan između 1989. i 1993., ali je proizvođač automobila uspio prodati samo oko 4.000 primjeraka. Ipak, tržište luksuznih limuzina nije bilo tako veliko kao sada, a V8 je bio Audi prvi pokušaj stvaranja istinski vrhunskog vozila.

Jeste znali ove stvari za Audi V8?
Jedan zanimljiv aspekt modela V8 leži u njegovoj karoseriji od pocinčanog čelika, koja ima 10-godišnje jamstvo protiv korozije. Ova predanost trajnosti i kvaliteti pokazala se do danas, pa potvrđuje tezu kako je sve prije bilo nekako bolje i trajnije.

Audi V8 je bio povećana i redizajnirana verzija Audija 100 i 200, koji su pak bili bazirani na Volkswagen C3 platformi (također poznatoj kao D1 ili D11). Luksuzna limuzina imala je dulji međuosovinski razmak i širi trag te je koristila drugačiji poklopac motora, odbojnike, prednja svjetla, stražnja svjetla i branike u usporedbi s manjim modelima 100 i 200. Aluminijski naplatci bili su u rasponu od 15 do 17 cola.

Foto: Audi

Audi je također izradio jedinstvenu karavansku verziju velike limuzine. Naručio ga je bivši izvršni direktor Audija Ferdinand Piech za svoju suprugu, a kasnije je prikazan na Audi Forumu u Ingolstadtu.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj