Prvi dani rujna 1939. zauvijek će promijeniti svijet. Dva dana nakon početka njemačke invazije na Poljsku Francuska i Velika Britanija objavile su rat III. Reichu…
… a istog dana, 3. rujna 1939., održana je posljednja međuratna utrka za Veliku nagradu, na improviziranoj stazi pored beogradske tvrđave Kalemegdan. Došle su dvije vodeće momčadi onog vremena, Mercedes-Benz i Auto Union.
Za Mercedes-Benz vozili su Hermann Lang, koji će biti proglašen europskim prvakom te godine, i ‘vječni drugi’ Manfred von Brauchitsch, dok je rezervni vozač bio Walter Bäumer.
Za Auto Union nastupali su Hermann Paul Müller, stvarni prvak po ostvarenim bodovima te sezone i veliki Tazio Nuvolari, a rezerva je bio mladi Ulrich Bigalke. Hans Stuck također je došao u Beograd, no odlučeno je da ne vozi.
Političke su okolnosti nažalost dovele do otkazivanja nastupa ostalih prijavljenih vozača (među njima je najzvučnije ime trebao biti Robert Mazaud za volanom bolida Delahaye), pa se na startu pojavio još samo beogradski vozač Boško Milenković, vozeći osam godina stari Bugatti T51.
Ondje se zamalo nije pojavio ni najbrži na treningu, von Brauchitsch, Mercedesovi su ga ljudi ranije tog jutra doslovce izvukli iz aviona kojim je pokušao pobjeći u neutralnu Švicarsku, kamo se već sklonio Rudolf Caracciola.
Prisiljen voziti, von Brauchitsch, zvani “Pechvogel” (njem. Nesretnik), poveo je utrku. U šestom krugu njegovi kotači izbacuju kamenčić koji pogađa Langa u glavu i razbija mu naočale. Langa mijenja Bäumer, koji nakon samo nekoliko krugova slijeće sa staze među topole i odustaje.
U 16. krugu von Brauchitsch se izvrtio u zadnjem zavoju i stao na trkaćoj liniji s ugašenim motorom. Kako bi se maknuo s puta, otpustio je kočnicu i spustio se nekoliko metara nizbrdo, u suprotnom smjeru. Vratio se u utrku, ali iza oba vozača Auto Uniona. Müller zbog problema s gumama odlazi u boks i pada na treće mjesto, no i Nuvolari ima problema pri promjeni guma, ugasio mu se motor i mehaničari su ga pogurali.
Kada su iz Mercedesa skočili tražeći diskvalifikaciju zbog toga, Auto Union ih je obavijestio kako će se u slučaju pritužbe protiv Nuvolarija oni žaliti na von Brauchitschovu vožnju u suprotnom smjeru. Žalbe nisu uložene. Najveći vozač onog, a možda i svih vremena,
Tazio Nuvolari, primjereno je pobijedio u posljednjoj europskoj međuratnoj Grand Prix utrci, ispred, razumljivo, von Brauchitscha.
Müller je stigao treći, a Milenković, s golemim zaostatkom, klasificiran je kao četvrti.Rat je nakon toga više-manje prekinuo utrkivanje u Europi, ostala su samo sjećanja na jedno herojsko doba.