Volvo XC40 iz Recharge programa vozila na sjajan način spaja prepoznatljiv duh marke i novu struju kojom je krenula autoindustrija…
Jedan od proizvođača koji je bio nekako u sferi najvećeg buntovništva, barem kada su najave u kojem će smjeru mobilnosti ići svakako je Volvo. Da to nije samo pusto slovo na papiru, oni su svoje riječi (za sad djelomično) i krenuli provoditi.
Volvo možda nije prvi krenuo provoditi elektromobilnost u autoindustriji, ali su Skandinavci svojim znanjem vrlo brzo uhvatili korak s najboljima. Potvrdio nam je to i najnoviji eksponat u sve bogatijoj Recharge ponudi – XC40. Najmanji SUV u Volvo postavi, zapravo je sve, samo ne malen. Recharge u ovom slučaju označava plug-in hibridnu genetiku.

Podsjetimo, Volvo već neko vrijeme ovaj vrlo traženi model ne nudi u dizelskoj opcija, a kada je tako, onda se kao logčino riješenje nameće XC40 T5 Recharge. Koliko je dostojna zamjena dizelašu i što je zapravo njegova prednost?
Za početak, u ponudi su dvije verzije T4 Recharge (210 KS) i T5 Recharge (262 KS). A mi ćemo detaljnije analizirati snažniju.
Kada vidite oznaku T5 Recharge na Volvo modelu, ona vam zapravo skriva kombinaciju trocilindarskog 1.5 turbobenzinskog motora od 180 KS, elektromotora od 82 kW, litij-ionske baterije teške 200 kilograma i kapaciteta 10,9 kWh te 7-stupanjskog automatskog mjenjača. Puno nabrajanja, ali suma sumarum je 262 KS. Koliko su uvjerljivi i pravi? Pa recimo da je više dojam kao da ste u vozilu od 200 KS, masa ipak radi svoje…

Spomenuta baterija kada se napuni do kraja (2 i pol sata), obećava doseg od nekih 45 km. U praksi je to stvarno i moguće, ali uz jako pažljivu nogu na gasu. Dakle, ako krenete ujutro na vrijeme na posao i blizu ste punjača, mogli bi imati jako dobru računicu. Uostalom, to i je glavni forte plug-in hibrida. U suprotnom, ovi modeli u načelu gube smisao. Dakle, u svoju dnevnu rutinu bi mogli ubaciti i poneko traženje punjača ili spajanje Volva na najbližu kućnu utičnicu preko noći…
Kada ste uvijek uz punjač i Volvo ‘hranite’ električnom strujom, tada stvarno možete računati na brojke potrošnje u radijusu od 2 do 4 litre. No, ako vam postane mrski boravak na gradskim punionicama ili se jednostavno ne stignete baviti time, onda je potrošnja od 9 do 12 litara.
Volvo XC40 u vožnji je pravi skandinavski tenkić. Osjeti se njegova razina čvrstoće i sigurnosti. Volan je relativno težak i zapravo baš nudi pravi doživljaj vožnje jednog SUV modela. Posebno kada uživate u kombiniranom hibridnom programu vožnje, ‘Pure’ i ‘Sport’ nisu nam bili u tolikoj mjeri zanimljivi. Jer ovaj automobil zapravo najbolje od sebe daje u tom mješovitom programu rada…
Iako pomalo nevjerojatno zvuči, da se Volvo odlučio na 3-cilindraša, taj motor se pokazao prilično zanimljivim i potentnim. Od zvuka, do njegovog mirnog rada, stvarno je zaslužio pohvale. Istina, u modelima koji njeguju sinergiju uz elektromotor, ovaj manjak se puno lakše ‘probavlja’. Kao i kod svih Volvo modela, ekstremne najave proizvođača su se pokazale točnima, pa Volvo juri samo do 180 km/h…
Opuštenosti vožnje pridonosi bogato uređen vozački ambijent u poznatom Volvo stilu, a serijski se isporučuje i kabel za vanjsko kućno punjenje. Moramo priznati, kako taj tip kabla baš i nismo imali gdje priključiti. Plaćali smo danak života u zgradi, dok bi oni u kućanstvu mogli imati dobru kalkulaciju na kraju dana, odnosno mjeseca.

Filozofija Volva postojeća je kroz cijelu liniju proizvoda. ‘Maleni’ XC40 tako u unutrašnjosti jako je dotjeran i velikom većinom detalja podsjeća na veću braću iz serije – 90. Posebnu pažnju je zapravo uzimala narančasta unutrašnjost i koliko god neobično izgleda, zapravo se vrlo lako naviknete. Osim prilično uvjerljivog zaslona od 12″, jedna od boljih stvari svakako je Harman Kardon audio sustav. Volvo je opet tu odradio vrhunski posao. Iako je najmanji XC, ovaj model ima poprilično dosta mjesta i prilično je prozraćan osjećaj u kabini. Ovaj model se tako nameće kao najbolja alternativa u novoj mobilnosti. Osim što je ugodan u vožnji, prebacivanja iz električnog u benzinski program vožnje odvijaju se nenametljivo, u gradu će biti prilično zahvalan za korištenje. Povišeno sjedenje, kamere za pomoć u vožnji, sve je na vašoj strani, čak i ako vam osjećaj u prostoru nije za pohvaliti se.
Za kraj možemo reći, kako Volvo svoj plan stvarno u punom smislu provodi. Do 2025. godine švedska marka želi da 50 posto automobila koje prodaju budu potpuno električni, a ostatak hibridi. A za 2040. su najavili potpunu klimatsku neutralnost…
Da bi postali dio ove ‘zelene akcije’ pa makar to bila i plug-in hibridna priča, Volvo će to članstvo naplatiti minimalno 350.000 kuna, u T5 Recharge varijanti.
POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotor
Benzinski motor: 3 cilindra, 12 ventila, 1477 ccm, 180 KS pri 5800 o/min
Kompresija: 10,5 : 1
Provrt i hod: 82.0 x 93.2 mm
Elektromotor: 60 kW (82 KS)
Baterije: litij-ionska baterija, 17.6 kWh
Mjenjač: automatik / 7-brzina
Sinergijska snaga: 262 KS pri 6.000 o/min
Moment: 425 Nm
Pogon: na prednje kotače
KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segment, 5v, 5 sjedala
Gabariti: 4.425 x 1.873 x 1.658 mm
Osovinski razmak: 2.702 mm
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1.712 kg
Udaljenost od tla: 211 mm
Prtljažnik: 452 – 1336 litara
Spremnik: 48 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: McPherson, Multilink
Kočnice: samov. diskovi 345 mm (naprijed), diskovi 302 mm (straga)
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R18
PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 7,3 s
Potrošnja (na testu): 8,1 l/100 km (400 km, 1 punjenje baterije)
CO2: 47 g/km
CIJENE
Testni model: 344.174 kuna + doplate
Foto: Autoportal.hr