Prvi SUV B-segmenta iz Wolfsburga, 25 cm kraći od Tiguana, opako uvjerljiv i spretan, s baznim 3-cilindarskim turbobenzincem od 116 KS i poletan, uz korektnu potrošnju…
Među modelima koji će imati ‘leteći start’ nakon što se ova nesretna pandemija primiri svakako će biti Volkswagen T-Roc, kojeg smo testirali krajem zimskog ugođaja.
Riječ je o rođaku izvrsnih Audi Q2 i Seat Arona, od kojih je ovaj – bolji! Pola je broja veći od nedavno predstavljenog modela Volkswagen T-Cross
Dizajnerski pogođen, statusno uvjerljiv i tehnološki savršen. Prvo pa muško, reklo bi se za Volkswagenov ulazak u sve popularniji klasu SUV/crossovera B-segmenta.
Sve bitno već smo napisali, a ovaj je model, kao i u slučaju Q2 i Arone, trebao bi odgovoriti je li 3-cilindarski turbobenzinski motorček dovoljan za uvjerljive performanse (drugo se ne smije očekivati).

Itekako! Dizajneri zaslužuju Nobelovu nagradu: maska kombinira stil Pola, s farovima iz Passata te pokazuje snagu i gospodski stil. Iznenađujuće je komforan, a funkcionalnost zaokružuje prtljažnik od 445 litara
Mlade će obitelji bit će zadovoljne, pogotovo s prtljažnikom od čak 445 litara. Dakle ni putovanja neće stvarati probleme. Razigrana dvobojna izvedba kokpita uz prvoklasnu ergonomiju i digitalne instrumente uz doplatu pokazuje visoku klasu. Kokpit je digitalni LCD, po uzoru na otmjenije modele iz koncerna.
No, u toj opciji cijena leti ‘u nebo’ (198.737 kn), pa je daleko isplativija osnovna turbobenzinska verzija 1.0 TSI sa 116 KS (167.271 kn), koji uvjerljive performanse može zahvaliti okretnom momentu od 200 Nm, u rasponu 2000-3500/min.
Prednji je pogon rezerviran za tu osnovnu verziju, koja zbog toga ostvaruje sličnu potrošnju i performanse, kao jednako motorizirani Golf, dakle adut je za ‘ubijanje’ troškova. To je zbilja iznenađujuće dobra opcija, što potvrđuje zavidna poletnost uz ubrzanje do stotke za 10,1 s, sa školski preciznim 6-stupanjskim šaltungom.

Treba se naviknuti na specifični, frktavi zvuk i temperament koji postaje ozbiljan tek kad kazaljka okretomjera prijeđe 4000/min. ‘Špica’ je 187 km/h, a performanse su dokaz da u malom motoru ima poprilično života, vjerujemo na duge staze. Premda nema početnu žestinu kao jednako snažan turbodizelaš 1.6 TDI, u vožnji je zahvalniji.
A potrošnja je oko sedam litara.Uz dobre gume i sustav kontrole proklizavanja prednji je pogon ono što se traži. Diskovi od 295 i 286 mm osiguravaju zaustavljanje pri 100 km u samo 36 m. Uz to, 16 cm udaljenosti podnice od podloga, uz izvrsno podvozje dobra je mjera.
U manjem je pakiranju spretniji od Tiguana i djeluje čvršćim od njega. Užitak ga je voziti, uz ergonomiju, precizne komande, za čistu peticu. Manjak prostora? Ni u kojem slučaju, gepek je također OK te bi T-Roc, uz povoljnih 144.758 kn za osnovnu benzinsku verziju i korektnu opremu, mogao postati otkriće. Bravo!
Zbog ozbiljne, statusne izvedbe reklo bi se da je duži od 4234 mm, u vožnji jasno pokazuje filigransku preciznost i vrhunsku sigurnost, a izvedba je prilagođena i znatno snažnijoj motorizaciji

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,5 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 85 kW/116 KS pri 5000-5500/min
Moment: 200 Nm pri 2000-3500/min
Mjenjač: ručni 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: SUV B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4234 x 1819 x 1573 mm
Međuosni razmak: 2590 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1270/510 kg
Prtljažnik: 445/1290 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: McPherson/kombinirani
Kočnice: samov. diskovi 295 mm/diskovi 286 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R 17 (standardne 215/60 R16)
PERFORMANSE
Brzina: 187 km/h
0-100 km/h: 10,1 s
Potrošnja (EU): 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Na testu: 7,4 l/100 km
CO2: 117 g/km
