Najkompaktniji SUV u domeni marke Volkswagen je definitivno T-Cross. Osvježena izvedba sad donosi proširenu serijsku opremu, a kad se još pojavi u R-Line izdanju dojam je potpun. Provjerili smo uvjerljivih 150 KS u benzinskoj 1.5 TSI varijanti…
Naši ljudi vole nove stvari, ali i dalje cijene tradiciju. Volkswagen nosi sve po malo, čak i kada se poslužimo s pomalo nespretnom frazom najkompaktnijeg SUV modela. T-Cross je upravo to i zato ga ljudi baš vole. Ima svega po malo, od doze zaigranosti, a još više ozbiljnosti, do solidne razine funkcionalnosti.
S facelift varijantom dobili smo još markantniji vanjski dizajn. Podsjetit ćemo kako novi T-Cross sad standardno dolazi sa serijskim LED svjetlima. Testirani je bio sa serijskim, a u doplati su moguća IQ. Light svjetla (1.361 euro). U ponudi je sad i efektna Grappe žuta boja (besplatna!), kao i metalik – clear plava, kings crvena, reflex srebrna i smoky siva, ali uz doplatu od 225 do 551,25 eura.
Novi T-Cross u unutrašnjosti donosi novu instrumentn ploču s unaprijeđenim površinama i novom generacijom infotainment sustava. Volkswagen je podigao igru na višu razinu, pa u serijskoj opremi kupcima nudi dosta. Uz R-Line paket i dobro praćenje konfiguratora, ambijentalno osvjetljenje je ono što će mnogi izabrat. T-Cross, koji je u samo tri godine prodan oko 1,2 milijuna puta, sigurno će dobrano u osvježenom tonu popraviti ovaj konto.
Novi model T-Cross nudi se isključivo s 3 benzinska motora. Njihova snaga je u rasponu od 70 kW (95 KS), 85 kW (115 KS), pa do najjačeg 110 kW (150 KS). Dostupne su tri razine opreme: akcijski Life te dvije verzije Style i R-Line. Naš izbor bi uvijek bio R-Line, ne samo kod ovog modela kada je Volkswagen gama u pitanju. Taj sportski paket donosi razinu više u cijelokupnom dojmu, ali i kasnije se kroz prodaju pokazao kao dobar argument u svijetu rabljenih.
U pogledu svakodnevice, T-Cross je baš za takve stvari stvoren. Unutrašnjost modela T-Cross donosi solidnu razinu prostora, pa čak i ako treba do pet osoba. Najmanji Volkswagen SUV nudi stražnju klupu s mogućnošću pomicanja od 140 mm te maksimalno varijabilnim utovarnim prostorom. Kada su sva mjesta za sjedenje zauzeta, model T-Cross, natovaren do visine stražnje klupe, nudi kapacitet prtljažnika od 385 do 455 litara. Kada se stražnja klupa (djeljiva u omjeru 60 : 40) preklopi, nastat će ravna utovarna površina s kapacitetom pohrane do 1281 litre (kada se natovari do visine leđnih naslona prednjih sjedala). No, ono najbolje je ipak lakoća sjedanja u ovaj automobil. Kao i svaki SUV danas zapravo…
Osim brojnih talenata, T-Cross je i tehnološki u korak s vremenom. Nudi brojne sigurnosne opcije tijekom vožnje i ono najvažnije – nije dosadan i naporan s informacijama. Pogotovo ne ako isključite neke od opcija. Jedino nam je ostalo upamćen adaptivni tempomat i opcija „Travel Assist”, koji je vijerno pratio sve znakove, pa je to primjerice na obilaznici znalo biti prilično nespretno. S naglim kočenjem i spuštanjem na 80 km/h. Kasnije smo čuli i od jednog vlasnika kako se na taj dio još uvijek privikava i definitivno ga mora bolje prilagoditi…
Spomenuti sustav potpora nudi potpomognuto uzdužno i poprečno vođenje. Ovisno o prometu ispred vozila i dopuštenoj brzini, model T-Cross može regulirati brzinu pomoću automatskog ubrzanja i kočenja. Sustav „Travel Assist” pri tome, u okviru ograničenja sustava, u reguliranje također može uključiti ograničenja brzine, zavoje i kružne tokove. Istovremeno, sustav „Lane Assist” može zadržavati ovaj model unutar voznog traka.
Vozaču i budućem vlasniku sigurno će se svidjet „Digital Cockpit Pro” promjera 10,25″), ali i zasebno odvojeni zaslon infotainment sustava (9,2″). Grafički je sve na razini i prilično elegantno izvedeno, a App-Connect za Apple CarPlay i Android Auto (uz bežično i žičano povezivanje) radi besprijekorno.
Testirani T-Cross vozili smo u pratnji 1.5 TSI benzinca i DSG mjenjača. Kombinacija koju bi svakako poželjeli, ako vam financije dozvole. No, najbolje od svega što ovaj model i s 1.0 TSI jako dobro odrađuje sve zadatke. Mi smo u testiranom modelu mogli doživjeti uvjerljive performanse, pogotovo među ubrzanja. U potrošačkom smislu bio je u rasponu od 6 do 7 litara. Opet sasvim dobro!
Na kraju možemo reći kako su ovakvi modeli zapravo dobar razlog zašto živimo u SUV vremenu i svojevrsnoj groznici. Taj će trend sudeći po Volkswagenu i ostalima sigurno do daljnjega potrajati…
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, 16V (EA211 evo2)
Obujam: 1498 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 85,9 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5000-6000/min
Moment: 250 Nm pri 1500-3500/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: B-segment, SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.131 x 1.772 x 1.573 mm
Međ. razmak: 2.551 mm
Masa: 1326 kg
Prtljažnik: 455 l
Spremnik: 40 l
Krug okretanja: 10,7 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson / straga: sklop stražnje osovine
Kočnice: samoventilirani diskovi /diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R17
PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 8,4 s
Na testu: 6,8 l/100 km
CO2: 135 g/km
CIJENA
Benzinci: 1.0 TSI PA (Life, 19.999 eura)
1.5 TSI PA (Life, 23.070 eura)
Dizelaši: Nema u ponudi