TESTIRALI SMO

Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line, obiteljsko-poslovni dragulj, opet!

Foto: Autoportal.hr (N.J.)

Novi Volkswagen Passat, ikona koja je danas dostupna isključivo u karavanskoj, nekad Variant formi. Kao i prethodnici zrači komforom i vozi iznimno ugodno. Uz dizelsku varijantu poput testiranih 150 KS u 2.0 TDI, ovo je model za maratonske dionice…

Kada se još prije dvije-tri godine krenulo na glas pričati kako će novi Passat biti isključivo karavan, rijetko tko je vjerovao da će se te riječi i ostvariti. Uvijek nekako pomislimo – to je samo neki trač, naklapanje, zašto bi se išlo u jednoj formi!? No međutim, Passat je upravo to, model koji je dostupan samo i isključivo kao karavan. Nekoć se uz takvu formu za Passat vezao i dodatak u nazivu Variant, a danas se to podrazumijeva, pa se čuveni naziv nigdje ni ne spominje.

 

Lepezasti 19-colni Leeds naplatci dio su R-Line bogatog izbora dodataka… Foto: Autoportal.hr

I dok je Passat na neki način šokirao jednim izborom, u Wolfsburgu su dojmljivi ID.7 nagradili s opcijom više, dakle i limuzinom i karavanom (ID. 7 Tourer). No, idemo s opcijom koja će našim ljudima sigurno biti draža…

Jesu li Nijemci ipak donijeli krivu odluku predstavivši samo karavana?
Mislimo da nisu. Gledamo li širu sliku, odluka je to na razini cijele grupe. Koliko god je važno da Volkswagen bude uspješan, puno je tu drugih aktera pod kapom Nijemaca koji zajedno kroje konačni uspjeh. Tako da su rasprave na temu Passat-Superb zdrave, ali na koncu zajedno pišu uspjeh. Vrijeme će pokazati, ali sasvim je jasno kako je ovaj model budućnost. Barem je naveliko donosi.

Što je tako dojmljivo na novoj Passat B9 generaciji?
Novi Passat dojmljiv je pojavom. Evidentno je narastao, njegova duljina je sad 4,91 m. Znamo koliko je prostran bio do sad, taj efekt sad je još za mjeru bolji. U pogledu prtljažnika to je 690 litara, sa spuštenim sjedalima dobivate gotovo manju sobu na kotačima (1920 l). Drugi red donosi komociju čak i ako je vozač ispred vas poprilično komotan ili većih gabarita. Legendarni naziv ‘lubeničar’ i danas bi zapravo išao uz ovoliku razinu komfora. S druge strane, u vozačkom smislu ne osjeti se njegova velika pojava, dok motor jako ugodno radi. Uz sve to, vozački ambijent je ono što će se mnogima svidjeti, ali ima i onih koji to tek trebaju prihvatiti. Veliki zaslon ‘Discover’ stvarno ostavlja dojam dimenzijama (12,9″ ili jednostavnije 32,8 cm u dijagonali). Ne moramo ni govoriti koliko je pregledan, a pri tome jednostavan za korištenje.

Veliki Discover zaslon, lijepo ambijentalno osvjetljenje, Passat nudi vrhunski ugođaj za sve putnike…(Foto: Autoportal.hr / I.J.)

Budućnost uz dizelski TDI sklop, je li i dalje najbolji izbor?
Svaka čast plug-in hibrid izvedbama u ovakvim modelima, ali dizelske izvedbe i dalje su mjera za sve. Mala potrošnja i duge dionice bez posjeta benzinskim postajama su nešto što će cijeniti svatko. Upravo takav je i isprobani 2.0 TDI u novom Passatu. Njegovih 150 KS pokazalo se optimalnim za sve vrste korištenja. Ima duha, za 9,3 sekunde je do 100 km/h i vozi sve do 223 km/h. No, najbolji dio je potrošački aspekt.

Gotovo je fascinantno koliko malo traži, a puno daje ovaj dizelski dragulj… (Foto: Autoportal.hr / I.J.)

Koliko je stvarna potrošnja, je li stvarno ide 1000 km s jednim spremnikom?
Ide i više. Mi smo naš test odradili s 1010 km, a potrošnja je na kraju stajala 6,2 litre. Uz doseg od dodatnih 100 km. Pri tome nismo baš bili štedljivi na gasu kroz testiranje. Uz normalno, rekli bismo dinamično korištenje ostvarili smo ovo. Uz još lakšu nogu i manje grada, vjerujemo da bi Passat mogao potegnuti i do 1300-1400 km s jednim punjenjem dizela.

U vožnji, je li s R-Line paketom gubi na udobnosti?
Kao i uvijek do sada, Passat je s R-Line paketom uz vizualni dekor, dobio nešto naglašeniji vozački grif. Dakle, nešto tvrđi nastup, ali za poslovno-obiteljske obveze i dalje je to sve s mjerom. Ovo je baš paket opreme za one koji vole detalje i naglašenost u prometu. Dakle, ako ne patite na col veće kotače, onda je Business ili Elegance paket opreme za vas vrhunski izbor.

Koji detalji bi vas stvarno mogli oboriti s nogu?
Vrhunsko ozvučenje u vidu Harman Kardon audio sistema ukupne snage do 700W, uz prateći subwoofer. To je jedan detalj, a drugi je vožnja noću i učinak IQ. Light HD Matrix svjetala. Doista je impresivno kako osvjetljavaju prometnicu ispred vas i sve ostalo. Njihov light show stvarno je nešto što su Volkswagen inženjeri odradili za čistu desetku.

Karavanski Passat je dobra prilika?
Zasigurno, ovo je model za duge staze u svakom pogledu. To je pokazalo i svih 8 njegovih prethodnika. Cijena je kao i za svaki do sad novi Passat ono što ga barem u početku čini dostupnim najviše za tvrtke i poslovne ljude. Iznos od 40 i nešto tisuća eura ipak se kroz godine amortizira na odličan način. Passat je opet mjera.

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, DOHC, EA288 evo
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81 x 95,5 mm
Snaga: 110 kW /150 KS pri 3000-4200/min
Moment: 360 Nm pri 1600-2750/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: 4Motion, na sva četiri kotača
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4917 x 1.849 x 1497 mm
Međ. razmak: 2680 mm
Koeficijent otpora zraka karoserije (Cd): 0.25

Masa: 1678 kg
Prtljažnik: 690-1920 l
Spremnik: 66 l
Krug okretanja: 12,0 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Multi-link
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/40 R20

PERFORMANSE
Brzina: 223 km/h
0-100 km/h: 9,3 s
Na testu: 6,0 l/100 km
CO2: 129 g/km

CIJENA
Testni model: 61.637 €
Početni benzinski model:  48.307 € (Volkswagen Passat 1.5 TSI DSG eHybrid)
Početni dizelski model: 41.684 € (Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj