Renault Megane kao karavan u Grandtour verziji do sad je dominirao pod dCi oznakama, s pojavom E-Tech programa vozila, taj omjer bi se bitno mogao promijeniti. Kako je samo dobar osjećaj odraditi dnevne obaveze u bešumnom karavanu, s dosegom nešto većim od 50 km na struju…
Polako ali sigurno, naša test vozila sve više imaju doticaja s električnom energijom. Iznimka nije ni Renault i njihov E-Tech program vozila. Električna ponuda francuske marke prilično je bogata, što i ne čudi ako znamo da su se među prvima odvažili na ovaj danas sve popularniji pogonski izbor. I dok otvoreno hvalimo Renault, možemo slobodno reći kako je E-Tech program električnih vozila, definitivno jedan od najboljih danas na tržištu. U nastavku otkrivamo i zašto…

Renault Megane Grandtour prilično je popularan model među našim kupcima, a zapravo je najčešći izbor i dio velikih flota u poslovnom svijetu. Ne čudi, jer za solidne novce donosi prilično pouzdane i prostrane osobine. No, poznate dCi izvedbe lagano bi mogle u zastaru, jer sve glasnije na vrata kuca E-Tech izvedba. Riječ je zapravo o na oko “klasičnom” Renault Meganeu, koji uz benzinski motor kombinira i elektromotor, čineći ga zanimljivim plug-in hibridom.
Dakle, svi oni koji se ne libe prihvatiti budućnost i žele postati dio strujne mobilne zajednice, a da pri tome ne odstupaju previše, ovaj model je pravi izbor za njih. Zašto? Zato jer Renault Megane Grandtour E-Tech donosi sjajnu računicu, čak i ako niste svaki dan na punjaču. Dok će s druge strane, oni koji žive blizu punjača ili ne zaziru od punjenja automobila u kućnoj radinosti, dobiti oko 55 km dosega samo na struju. Sjajno! I vjerujte, čak i tijekom vožnje na autoputu na 130-140 km/h, Megane ne troši ništa. Naravno, dok se baterija kapaciteta 9,8 kWh ne isprazni.
U ovom testu nećemo detaljno secirati izgled automobil. Uostalom, Megane nam je jako dobro poznat, a E-Tech izvedba kao takva ne donosi nešto drastično drugačije detalje. Osim dodatnih vratašca za punjač na desnoj strani vozila. Zanimljiv su izbor i mali naplatci od 16 cola, koji će se posebno svidjeti onima koji se po gradu parkiraju na vrlo nezahvalnim mjestima.
Na testnom primjerku istaknut ćemo Perla bijelu boju vrijednu u doplati 5.600 kuna, tu je i paket za pomoć u parkiranju (kamere, senzori) dostupan za 3.500 kuna, ali i Navigacija E-Tech od 6.000 kuna. Zanimljivo, kabel za punjenje (Tip 3) morat ćete doplatiti za 2.300 kuna.

Kako izvana, tako i pogled na unutrašnjost ne otkriva neke drastične izmjene. Sve je u smirenom duhu i zapravo će upravo to vozači cijeniti. Sjedala su, osim što su dobro profilirana, i jako udobna. Prostranost je na zavidnoj razini, iako je prtljažnik (389 l) zbog baterija ipak izgubio preko 130 litara kapaciteta (standardno 531 l).

Brzinomjer je pregledan i donosi gomilu informacija. Dok je R-Link 2 i dalje prilično atrakaitvne grafike, iako bi neke stvari voljeli vidjeti da drugačije prikazuje, odnosno surađuje.

Pogled ispod poklopca motora donosi ukupnu snagu od 160 KS. Uz benzinski motor obujma od 1.6-litre, tu je i elektromotor od 67 KS. Snage ni malo ne manjka, a posebno je dojmljiva suradnja i nadopunjavanje ova dva pogonska sklopa. Potrošnja je u našem slučaju stala na 4,8 litre/100 km, nakon odrađenih testnih 730 km. Uz napomenu, kako uz praznu bateriju, na autoputu potrošnja na autocesti ide od 6,5 do 8 litara. Automatski mjenjač odlično se snalazi u svim uvjetima, te na najbolji način ujedinjuje benzinski i električni svijet.
Sve u svemu, ovaj Megane nove generacije mobilnosti zbilja je uravnotežen i uglađen model, koji ćete još najviše voljeti voziti na struju. A život na punjaču nije tako loš, kad si posložite navike…
Za kraj ostaje komentar na cijenu. Može cijena od 271.100 kuna zvučati pretenciozno, ali Megane u ovoj izvedbi sigurno vrijedi. Koliko? Možda neće biti pravi prikaz pogled na prodajnu sliku, ali s vremenom bi stvarno mogao postati jedan “novi dCi”.
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1.598 ccm
Elektromotor: 67 KS, 205 Nm
Baterija: 9,8 kWh
Provrt i hod: 78.0 × 83.6 mm
Snaga benzinskog motora: 67 kW / 92 KS pri 5600 o/min
Ukupna snaga: 160 KS
Moment: 250 Nm pri 1550–3500 okr./min
Mjenjač: automatski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: karavan, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4625 / 1871 / 1450 mm
Međ. razmak: 2712 mm
Masa: 1.528 kg
Prtljažnik: 389 – 1372 l
Spremnik goriva: 39 l
Krug okretanja: 11,3 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 296 mm/ diskovi 290 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R16
PERFORMANSE
Brzina: 178 km/h
0-100 km/h: 9,8 s
Na testu: 4,7 l/100 km (75% gradska vožnja)
CO2: 28 – 36 g/km
CIJENA
Testni model: 271.940 kuna
Osnovni benzinski model: Zen TCe 115 – od 147.900 kn
Osnovni dizelski model: Zen Blue dCi 115 – od 157.900 kn
Foto: Hrvoje Grguljaš