Renault Captur druge generacije u više navrata smo temeljito imali prilike isprobati. Svaki put nas podsjeti koliko je vozački ugodan, ali i napredan…
Klasični Captur, hibrid ili plug in hibridna varijanta. Sve smo isprobali i možemo birati najboljeg. Naš izbor je klasični hibrid. Captur E-Tech 145 hibrid potencijal je u više smjerova. Za grad savršen. Naravno, ima i nešto lošijih, sivih zona.

Captur je svoju karijeru započeo 2013. i od tada je proizveden u više od 1,5 milijuna primjeraka. Takva brojka, osigurala je Renaultu titulu najprodavanijeg vozila u segmentu u Europi. Nepunih 7 godina kasnije, stigla nam je nova, druga generacija. Novi je Captur u pogledu brojki je narastao – 11 cm dulji (4,23 m) od prethodnika.
Captur u dvobojnoj Engineered kombinaciji (Siva Cassiopee i crni Etoile krov, doplata od 690 eura) izgleda jako efektno, uz detalje u “zlatnoj” nijansi. Već smo pričali, zanimljiva linija dobra je čak i u bazičnim jednobojnim varijantama. Dojma smo da će ova linija dugo godina odisati svježinom…

Testni Engineered primjerak osim vanjski, nije zanemario ni unutarnje detalje. Posebno prošive u zlatnoj boji. Cijeli ambijent lijepo nadopunjuje vertikalno postavljeni 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava EASY LINK, koji je ujedno i najveći u klasi. Tijekom gužvi, dobro je bilo znati da je uz nas i opcija paketa Easy drive (aktivni tempomat, sustav nadzora mrtvog kuta, grijani upravljač), koja na konačnu cifru znači dodatnih 800 eura.
Captur u pogledu prtljažnika nije veliki prijatelj ako ste tip osobe koja na more vozi puno toga. Hibridna inačica nudi 340l. No, tu je i dalje varijabilna, klizna stražnja klupa koja uvelike olakšava posao smještanja putnika ili prtljage. Voljeli bi svejedno da je malo dublje forme, a tu je i rezervni kotač…

Ovaj hibrid vozi u pratnji 1.6 atmosferskog četverocilindričnog benzinca (95 KS), a tu su i dva električna motora (20 i 49 KS). Podvučeno, to je 145 KS i 255 Nm okretnog momenta. Odličan igrač u gradu. Računajte uz normalnu nogu da ćete biti na 5 litara u prosjeku. Mi smo morske avanture kroz tjedan i vožnju autoputom odradili s brojkom od 5.8 l.

Kolika je zapravo razlika ovog hibrida u odnosu na plug-in verziju? Usudili bi se reći kako je ova, klasična izvedba hibrida puno uravnoteženija. To prije svega mislimo kada plug-in ostane bez struje dobivene na punjaču. I da, ostajemo pri već rečenom komentaru, kako Renault radi sjajne hibride, možda i najbolje uz one koji nose oznaku – Toyota. Zapravo smo time sve rekli…
U praksi, sve je jednostavno, ručica mjenjača lijepo leži u ruci. Jedino nekad ‘primanje’ naredbi zapinje, tako da prebacivanje u regenerativni program ‘B’ možda neće odmah prihvatit. Ali stvar navike i kontrole…
Potrošnja na otvorenoj cesti, mirne noge na gasu, može s lakoćom biti i 4 litre benzina. Performanse također neće razočarati vozače; do ‘stotke’ Captur juri za 10,6 sekundu, dok je maksimalna brzina pristojnih 170 km/h. U vožnji je prilično zanimljiv i taj osjećaj na volanu.
Captur je ozbiljan akter, kako tehnologijama tako i cijelim nastupom. Engineered paket baš je po našem guštu, ali za takvu kombinaciju treba izbrojati 32.430 eura. Još nešto. Ne smijemo zaboraviti kako bi Captur uskoro mogao proći i kroz tretman osvježenja, pa kupci neka i u tom smjeru razmišljaju…
POGON
Motor: hibrid, benzinski motor , 4 cilindra , 16 ventila, blok od alu lijeva, lanac, Euro6D-Full
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Snaga benzinskog motora: 95 KS pri 5.600 o/min
Provrt x hod: 78 x 83,6 mm
Elektromotor: 49 i 20 KS
Baterija: 1,2 kWh (230V /masa: 39 kg)
Kombinirana snaga: 107 kW (145 KS) pri 4.500 – 6.000/min
Moment: benzinski motor (148 Nm), elektromotor 255 Nm
Mjenjač: automatski, Multi-mode
Pogon: prednji
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segm., 5V
Dimenzije: 4.227 x 1797 x 1576 mm
Međuosni razmak: 2639 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1363/435 kg
Prtljažnik: 340-1118 L
Spremnik: 48 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, torizija
Kočnice: samov. diskovi 296 mm / puni diskovi 260 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R18
PERFORMANSE
Brzina: 170 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja (EU): 5,4/5,2/1,4 l/100 km
Na testu: 5,5 l/100 km
CO2: 106 – 114 g/km
CIJENA
Testni model: 32.430 eura (244.343 kuna)
Osnovni benzinski model: 20.890 eura (157. 395 kuna) Evolution TCe 90