Peugeot 3008 – francuski kompaktni crossover, privlačan i spretan Europski automobil 2017 godine, u ušminkanoj verziji pokazuje da temperamentan i korektne potrošnje može biti i s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 snage 130 KS, pogotovo uz izvrstan ZF-ov 8-stupanjski automatski mjenjač…
U plejadi najuspješnijih francuskih modela posebno mjesto imaju Peugeoti 156, 204, 404, 504…, ali tu je svakako i 3008. Model koji napravio dar-mar u izborima za europski i hrvatski automobil godine, upoznali smo u osnovnoj i snažnijoj dizelskoj verziji, posebice snažnijoj.
Uspjeh mu potvrđuje što je postao predložak za produženi model 5008, te skraćenu sestrinsku inačicu Citroën C3 Aircross, a potom i nove Opelove crossoverske modele Crossland X i Grandland X.
Više od 95 posto kupaca crossoverskih i SUV modela na našem tržištu bira dizelske modele (usprkos hajki na dizelaše i Dieselgateu) te je bilo zanimljivo kako se ponaša luksuzna verzija (paket Allure) dodatno napucana opcijama, s 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem.
Iz 1199 ccm isporučuje ‘zdravih’ 130 KS pri 5500/min, uz najveći okretni moment od 230 Nm pri 1750/min. Razmjerno je uglađen i tih te dobrih performansi, ali za turbo-motor traži (pre)više okretaja. Ako se ne pretjeruje, troši 7 do 8 litara te je dobra alternativa dizelašima. Kombinacija je zanimljiva, jer se snaga na prednje kotače usmjerava preko izvrsnog 8-stupanjskog automata ZF.
Premda ima cilindar manje od turbodizelaša, zahvaljujući osovini za uravnoteženje inercijskih sila prvog reda, motor djeluje uglađenije. Jasno, nema i ne može se očekivati toliko snage pri nižim turažama, dakle benzinac, kao da u početku ima nešto manje daha od dizelaša, ali to brzo nadoknadi.
Pogon 4×4? Francuzi su mudro kazali – ne, jer ovaj paket snage i prijenosa, u masivnom crossoveru s dobro složenim podvozjem i sustavom za sprječavanje pogonskog proklizavanja djeluje uvjerljivo.
Kad se nagazi gas (kick-down) stupnjevi se mijenjaju pri 6000/min, a prijelazi u viši stupanj s brzi i gotovo neosjetni. Atraktivnost ‘pojačavaju’ visoki bokovi i lijepe 18-colne alu felge, fluidna silueta naglašava, za crossover, izvrsnu aerodinamiku (0,29) a uvjerljivo ležanje i dobra vozna svojstva izvan ceste pokazuju da nedostatak pogona 4×4 nije mana.
Dakle, ova verzija djeluje gospodskije, a ubrzanju do stotke za 10,8 s nema se što prigovoriti, kao ni najvećoj brzini od 188 km/h. Nisu to rezultati koji obaraju s nogu, ali se u svim situacijama stječe dojam dobne motoriziranosti.
Potencijalu motora pogoduje okretni moment od, za benzinca visokih 230 Nm pri samo 1750/min a vozna za crossover razmjerno nisko težište te dobro složeno podvozje s 18-colnim alu felgama i gumama 225/55.
Upravljanju doprinose ugodna, dobro oblikovana sjedala, ergonomija, koja je simpatičnija, ali nije tako ‘germanski precizna’ te automatski 8-stupanjski mjenjač i, pogotovo, mali spušteni volan.
To, za neke kontroverzno rješenje, uvedeno u 208-ici nekima ‘nije sjelo’, ali, pogotovo u ovom, malo povišenom, čvrstom i robusnom, a ipak okretnom autu je – pet! Vozi se lijepo, motor raspolaže s dovoljno temperamenta i u srednjem režimu, čemu pomače izvrsna automatika, koja, kad se nagazi gas, šalta stupanj-dva niže i 3008-ica spremno grabi naprijed.
Dakle, performanse su – mjera, a potrošnja od realnih sedam do osam litara (nema turbobenzinca sa 130 KS, koji će u 1,4 tonskom crossoveru trošiti manje). Sve je korektno napravljeno, podvozje je ‘utegnuto’, a zbog 50-ak kilograma manje na prednjim kotačima, osjećajniji je i nešto upravljiviji od dizelaša.
A i kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u 37,5 metara su na visini. Naravno, uz ovakav razmjerno bogat paket opreme, usto nakrcanom dodatnom opremom, uvjerljivu turbobenzinsku motorizaciju i izvrstan 8-stupanjski automatski mjenjač cijena ne može biti niska.
Nabildana je na 241.768 kn, ali osnovni turbobenzinac u ponudi, s istih 130 KS, srednjim paketom opreme Active i ručnim šaltungom stoji 176.905 kn. Peugeot 3008 je, dakle, uz uvjerljivu dizelsku konjicu, sada dobio vrlo kompetitivnu benzinsku. A izvedba je zbilja uvjerljiva…
Udoban i privlačno dizajniran kokpit, s malim voznom što daje posebnu draž upravljanja i povećava komfor, nabijen je ‘gadgetima’, a ergonomiju i vozna svojstva ‘pojačava’ dinamičan i precizan 8-stupanjski automatski mjenjač.
POGON
Motor: turbodizelski, 3 cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,3 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4447 x 1841 x 1624 mm
Međuosni razmak: 2675 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 11,9 m
Masa/nosivost: 1359/595 kg
Prtljažnik: 520 -1482 l
Spremnik: 53 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/55 R 18 (standardne 215/55 R 16)
PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 10,8 s
Potrošnja (EU): 6,3/4,8/5,3 l/100 km
Na testu: 7,4 l/100 km
CO2: 120 g/km
CIJENA
Cijena bez doplata: 216.018 kn (29.192 eura)
Cijena s doplatama: 241.768 kn (32.806 eura)
Osnovni benzinac: 176.905 (23.906 eura) – PureTech 130 S&S Active
Osnovni dizelaš: 174.255 kn (23.548 eura) – BlueHDi 130 S&S Access
VRLINE I MANE
+ privlačan dizajn i solidna izvedba
+ bogata oprema i komfor
+ ugodna vozna svojstva
+ korektna benzinska potrošnja
– skupe doplate
OPCIJE
Krovni nosači: 1600 kn
Perla boja: 5900 kn
3D navigacija: 7900 kn
Wireless punjač: 800 kn
Kamera Visiopark2: 4500 kn
Otključavanje i pokretanje bez ključa: 3400 kn
Rezervni kotač: 900 kn