TESTIRALI SMO

Lynk & Co 01 1.5 TD Plug-in hybrid, potvrda znanja i profinjenosti

Foto: Nikola Jurković

SUV odvažnog nastupa s vrhunskim pokrićem. Novi Lynk & Co 01 opisuju kao model s kojim sve dolazi standardno. Uvjerili smo se u to u svim oblicima, za početak uz vožnju na struju…

Nova marka u Hrvatskoj. Ok, to više nije nikakva novost kad je automobilski sektor u pitanju. Novak na našim prometnicama je Lynk & Co s modelom ‘nula jedan’ kako se jednostavno čita.

01 baš kao pravi SUV, dovoljno visok, dovoljno atraktivan (Foto: Nikola Jurković)

01 je SUV model u danas popularnoj PHEV varijanti. Dakle, možemo reći kako u svakom smislu prati današnje trendove. Najbolji dio priče je ipak onaj kad znate kako je ovaj model klon nastao znanjem Volvo stručnjaka. I to se u svakom pogledu osjeti, vidi…

Doista, Lynk & Co je rezultat kreativne suradnje između Geely Auto Group i Volvo Car Group. Kinesko-švedska kombinacija ovaj automobil opisuje kao model koji donosi potpuni doživljaj jer su standardno opremljeni svime što vam je potrebno. Kroz test razotkrivamo koliko zapravo ima istine u tome. ‘Kinez’ s pravom nosi Volvo gene, jer je dizajniran i konstruiran u švedskom Göteborgu, a proizvodi se pogonu Yuyaou u Kini.

Vanjski nastup odmah otkriva kako je ovdje riječ o novom modelu. Izgleda tako jednostavno, a opet je jedinstven I upečatljiv. Pogotovo je zanimljiv u vidu opcija boja, dostupan je samo u plavoj ili crnoj varijanti. Očito su u Lynku procijenili kako su ove opcije najbolje i proizvodni ciklus najmanje pati.  Vjerojatno najupadljiviji detalj su izgled i forma svjetlosnih tijela.  01 dolazi s LED prednjim svjetlima koja automatski prilagođavaju svjetlost kada ususret dolaze druga vozila i pružaju dodatno osvjetljenje u smjeru okretanja kotača u zavojima i križanjima. Novi ‘nula jedan’ dojam definitivno ostavlja i s upadljivim alu naplatcima I kotačima dimenzija 235/45 R20. Očigledno da trend smanjivanja nekih stvari nije opcija u autoindustriji…

20 colni kotači s upadljivim plavim detaljem, dobra ideja za biti drugačiji na jednostavan način (Foto: Nikola Jurković)

Ovdje imamo dizajn koji će sigurno mnogi s odobravanjem gledati, a ako i ima onih koji nisu nešto oduševljeni, onda će i oni ostati paf s prvim sjedanjem u Lynk & Co 01. Izuzetno udobna i vizualno dopadljiva prednja sjedala posebno su efektna. Izgrađena od Econyla, regeneriranog najlonskog materijala izrađenog od recikliranih pecaljki i drugog plastičnog otpada. Da, možda ne zvuče obećavajuće ti materijali, ali pod rukom i nakon prvog sjedanja shvatite kako je ovo sjajna kombinacija.

Pregledno, prostrano, ovaj model definitivno je u domeni komotniji kompaktni SUV modela… (Foto: Nikola Jurković)

Vozačko okruženje definitivno je začinio središnji zaslon od 12.7’’ s gomilom opcija i prikaza. I ono najvažnije, radi jako brzo. Isto vrijedi i za brzinomjer. Kokpit veličine 12.3” nastavlja u elegantnom tonu sve kako i je u ovom vozilu. Jednostavno, u ovom vozilu baš je nešto umirujuće. To kod nas dobiva najveći plus uz vožnju po gradu…

Foto: Nikola Jurković

U gradskim uvjetima Lynk & Co 01 je sjajan. Čak I kad ste u potpunosti bez baterije on se ponaša kao uvjerljivi hibrid, koji je više u strujnom nego benzinskom načinu rada. Punjač? Nešto više od 2 sata znači da ćete dobiti 75 km dosega. Po službenom podatku. U praksi je to tek koji kilometar manje. Bez baterije, potrošnja? Mi smo na testu trošili 8,1 litru. A ako znate da smo odradili dugo putovanje, brojka je skroz dobra. Jedino na autoputu pri brzinama 130-140 km/h njegove potrošačke sklonosti ipak rastu. A kada shvatite da imate spremnik od 40 litara kapaciteta, kroz ‘board computer’ dođete do dosega od nekih 400 kilometara na autoputu. I to je naš najveći minus, minus koji prati I s kojim žive brojni plug-in hibrid modeli.

Malo benzina, malo struje, odlična pogonska suradnja, koja se gotovo ni ne osjeti kada dolazi do nadopunjavanja…

Lynk vozi s 3-cilindričnim 1.5 litrenim sklopom. Benzinac i elektromotor zajedno tvore čak 261 KS. Vjerujte, u praksi stvarno dobro surađuju i prenose snagu na prednje kotače. Postiže najvećih 210 km/h I treba svega 8,0 sekundi do 100 km/h. Taman!

Vožnja u ovom modelu je zaista relaksirajuća. Lynk vas čuva kroz prilagodljiv tempomat (ACC), sustav pomoći pri promjeni voznog traka (LCA), tu je I sustav za upozorenje o bočno nadolazećem prometu iza vas (RCTA), detekcija mrtvog kuta i ostalo…

Sustav nadzora mrtvog kuta, samo jedan u nizu sustava koji su uvijek od pomoći

Za kraj možemo samo reći kako je ovaj model veliko, ugodno iznenađenje za sve nas u redakciji. Vjerojatno će trebati vremena da ljudi prihvate još jedan novi brend, ali Lynk & Co zaslužuje pažnju u svakom slučaju. Cijena od 46.990 eura sigurno većinu odbija, ali uz akcijske varijante gdje se može ovakav model ugrabiti za oko 40.000 eura, bitno popravlja situaciju. Od nas palac gore, pogotovo ako ne zazirete od kablova I punjača u garažama…

POGON
Motor
:  turbobenzinski, 3-cilindra, 16V, aluminijski blok motora, DOHC bregasta osovina
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1.477 ccm
Provrt i hod: 82 x 93.2 mm
Kompresija: 11,5 : 1
Ukupna sinergijska snaga: 261 KS pri 1500-4000 o/min
Snaga benzinskog motora: 132 kW (180 KS) / 5.500 obr./min
Elektromotor: 60 kW
Ukupan moment: 265 Nm /1500-4000 o/min
Baterija: 17,6 kWh (Upotrebljivo 14,1 kWh) – Litijum-jonska baterija
Mjenjač: automatski, sa duplim kvačilom 7DCTH
Pogon: 4×4 (na sve kotače)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Dimenzije (D/Š/V): 4541 x 1952 x 1857 mm
Međuosni razmak: 2734 mm
Udaljenost od tla: 213 mm
Krug okretanja: 11,8 m
Masa: 1879 kg
Prtljažnik: 466 – 1213 l
Spremnik: 42 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson / multi-link
Kočnice: ventilirani diskovi (sprijeda i straga)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R20

PERFORMANSE
Najveća brzina: 210 km/h
0-100 km/h: 8,0 s
Potrošnja el. energije: 19.8 kWh/100 km
Električni doseg: 68 km (testirano)
Punjenje: OBC 6.6kW, približno vrijeme punjenja 3 sata / Kućni punjač 220V-240V, oko 9 sat
Na testu: 8,1 l/100 km (uz 1 punjenje u 5 dana)
CO2: 24 g/km

CIJENE
Testni model: 46.990 eura

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj