Nakon gotovo 10 godina, stigla je druga generacija modela Juke, pokretača ludnice crossovera B-segmenta. Ugodniji, veći i opremljeniji, s temperamentnim turbobenzincem (10,4 s do 100 km/h), za uživanje i obitelj…
Nissan Juke prvi put je ugledao svjetlo dana na auto salonu u Ženevi 2010. Premda na prvu nije bio favoriziran zbog specifičnog dizajna, pokrenuo je pravu malu lavinu crossover modela kojih danas svi žele. Tržišni uspjeh i specifična tržišna ‘niša’ omogućila mu je status jednog od najprodavanijih modela čemu svjedoče i brojke od gotovo 1.5 milijun prodanih primjeraka.

No, nakon 10 godina, pred nama je Juke druge generacije. Naočigled, riječ je o atraktivnijem i većem automobilu u odnosu na prethodnika. Novu CMF-B platformu dijeli s novim Renaultovim modelima Clio, ali i s konkurentskim Capturom.
Upravo je ta platforma najviše doprinijela rastu, pa je u odnosu na prethodnu generaciju Juke 8,5 cm duži (421 cm), međuosni razmak je za solidnih 10,5 cm veći (264 cm), a cjelokupni paket sada izgleda atraktivnije i mišićavije, kao da je neko vrijeme proveo u teretani. Upravo je atraktivni dizajn, ali i doplaćena dvobojna crno-crvena (5000 kuna) karoserija zaslužna za brojne poglede koji su bili upućeni tijekom našeg sedmodnevnog druženja.

Juke u unutrašnjosti ne razočarava. Smještaj za upravljačem je ‘tip top’, sjedi se ugodno visoko, što je rijetkost u ovom segmentu. Instrumentarij je pregledan i moderan te predstavlja najbolji kompromis između analognih pokazivača te digitalnog zaslona dijagonale 7 inča.
Kožom presvučeni volan koji je ugodan i mesnat te ravnog dna, što viđamo samo u nekim sportskim modelima te sportska sjedala s dobrom bočnom potporom upotpunjuju dojam. S ergonomske strane, vozači viši od 180 centimetara neće imati zamjerki, a pretinaca za odlaganje ima napretek. Oduševljava i ambijentalna rasvjeta u crvenoj boji kod ručice mjenjača te u oblogama vrata, a Juke se može pohvaliti i odličnom kvalitetom materijala te dobrom završnom obradom.

Na stražnjoj klupi, zahvaljujući rastu karoserije, putnici se neće osjećati klaustrofobično, a prtljažnik je sa 354 litre narastao na solidnih 422 litara.
Što se infotainment sustava tiče, Juke nudi ekran osjetljiv na dodir dijagonale 8 inča koji krije navigacijski sustav, DAB radio, ali i Apple CarPlay i Android Auto povezivost. Također, zbog pomalo nepreglednog stražnjeg kraja tu je i hvale vrijedna kamera za vožnju unatrag koja u sinergiji s stražnjim parkirnim senzorima odlično radi svoj posao. U bogatom N-Connecta paketu opreme vozače će veseliti i ‘keyless’ sustav otključavanja i paljenja vozila, električna parkirna kočnica te kožom obloženi upravljač i ručica mjenjača.

Ispod haube nalazi se novi, 1.0 DIG-T turbobenzinac koji razvija 117 KS i 180 Nm ( u overboostu moment raste na 200 Nm). Ovo je ujedno i jedina motorizacija koja je u ponudi za Juke, a možemo reći kako je ovaj motor za Juke sasvim dovoljan. Do ‘stotke’ stiže za 10.4 sekundi, dok se kazaljka brzinomjera zaustavlja na maksimalnih 180 km/h.
Serijski stiže s šesterostupanjskim ručnim mjenjačem koji je dobro odmjeren i dovoljno precizan. To su dobre vijesti za džep jer, premda automatski mjenjač s dvostrukom spojkom možda zvuči atraktivno, u praksi nije filigranski usklađen s motorizacijom. U konačnici to znači malo veću potrošnju te slabije performanse (0.7 sekundi sporiji do 100 km/h). Budući da smo najviše boravili u, od koronavirusa tek oporavljenom Zagrebu, potrošnja od 7.3 litre na 100 kilometara solidan je rezultat.

Juke u vožnji podsjeća na daleko veće i skuplje modele, poglavito zbog dobre zvučne izolacije, direktnog upravljača te dobro posloženog ovjesa. Ovo je jedan od rijetkih modela u kojem se zanošenje karoserije prilikom agresivnijeg ulaska u zavoj ne osjeti. To možemo pripisati, rekli bismo, sportski posloženom ovjesu koji dobro upija rupe, ali i dobrim gumama u dimenziji 215/60 R17 zbog kojih naplatci istodobno izgledaju atraktivno, a ne narušavaju komfor.
Juke se može pohvaliti i dobrim kočnicama (280 mm disk sprijeda / 260 mm disk straga), no važno je napomenuti kako je do N-Connecta paketa opreme Juke opremljen stražnjim bubnjevima. S obzirom da je riječ o japanskom automobilu, sigurnosna oprema ne razočarava, pa je uz sustav praćenja trake, Juke opremljen i automatskim kočenjem u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista.

Na kraju, dolazimo do opreme i cijene. Nissan Juke s Visia osnovnim paketom opreme do registracije stoji 132.828 kuna. Iako serijski nudi puno, blagodati poput kožnog upravljača, automatske klime i parkirne kamere nema. To je dostupno tek uz N-Connecta paket opreme, koji ujedno predstavlja i najbolji izbor. On do registracije, uz metalik dvobojnu karoseriju i navigacijski sustav stoji i dalje relativno razumnih 165.682 kune.
TEHNIČKI PODACI:
POGON
Motor: turbobenzinski, DOHC, 3 cilindra , 12 ventila, blok od alu lijeva, lanac
Snaga: 86 kW (117 KS) pri 5250/min
Moment: 180 Nm (u overboostu 200 Nm) pri 1750 o/min
Mjenjač: ručni mjenjač, šest stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segmenta, 4 vrata
Gabariti: 4210 x 1800 x 1595 mm
Međuosni razmak: 2636 mm
Prtljažnik: 442 l / 1305 l
Cd: 0,26
Masa/nosivost: 1182 / 555 kg
Krug okretanja: 10,6 m
Spremnik: 46 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Izvedba: MacPherson/ Torzijska greda, sa spiralnim oprugama
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm/ diskovi 260 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/60 R17
PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 10,4 s
Potrošnja (EU): 6,0/4,5/4,8 l/100 km
Na testu: 7,3 l/100 km
CO2: 112 g/km
CIJENA
Testni model: 165.682 kuna (Juke 1.0 DIG-T N-Connecta)
Osnovna inačica: 132.828 kn (Juke 1.0 DIG-T Visia)
Foto: Domagoj Kovačić
VRLINE I MANE
+ kvalitetan interijer
+ dobar osjećaj vožnje, atraktivan dizajn
+ bogata serijska oprema
– samo jedan motor u ponudi
– slabija rezolucija na prikazu parkirne kamere