Povratak marke MG Motor na naše tržište nije prošlo ispod radara, Grand auto kao zastupnik odradio je odličan posao, a u tome im sigurno puno pomaže i bogata ponuda modela. Testirani ZS dokazuje koliko potencijala donosi kineska marka, prvi u nizu modela koji smo testirali osvaja u brojnim elementima…
MG modeli možda vam nisu još dobro poznati, možda ih još miješate kad ih vidite. Zato ćemo vas za početak upoznati s MG ZS modelom. Vjerujemo da ćete ga dobro upamtit, jer bi u idućim mjesecima njegova prodajna brojka i zastupljenost na prometnicama trebala rasti.
MG ZS se u promotivnim materijalima opisuje kao elegantan i udoban automobil idealan za užurbane obitelji koje traže odličan omjer cijene i kvalitete bez kompromisa u pogledu praktičnosti ili stila. Možemo se složiti, uostalom mali SUV modeli danas se formiraju i imaju toliku popularnost upravo zbog tih talenata. Sad je li atraktivan i dovoljno lijep, jedno je sigurno, ruku na srce, u klasi sigurno nije najljepši.
Njegov povišeni stav, svidjet će se svima koji vole preglednost u gradu, ali i skrenuti izvan asfaltnih površina. Neka prepoznatljiva forma kod MG modela neće baš prolaziti, jer se ostatak ponude dosta razlikuje. ZS tako u prvi plan gura osmerokutni logotip, rešetku s uzorkom dijamanta i zapravo jako efektna LED svjetla.
Iako je nova marka na tržištu, veseli što MG Motor domaćim kupcima nudi puno opcija. Tri paketa opreme (Excite, Exclusive, Luxury) i 2 benzinska motora u opciji, zvuči jako zanimljivo. Još kada pridodamo i potpuno električni MG ZS EV, kineska marka je možemo reći odmah s dvije noge zakoračila na EU tlo. O tom modelu ćemo također uskoro, u velikom testu…
Baš kao i sve ostale azijske marke, tako i MG Motor dobro zna što kupce privlači. Puno opreme u startu, zanimljivi detalji i povoljnost, formula je koja garantira rezultate. Pogotovo kada je dojam na prvu, ali i na drugu dobar.

MG ZS je automobil koji u svojem popisu opreme nudi čitav niz opcija. Testirani Luxury primjerak tako je imao 360° kameru za parkiranje, sustav nadzora mrtvog kuta vlasnicima nudi nadzor mrtvog kuta. Veliki dio ljudi neće ostati imun na veliki panoramski krov, a za zabavu će se brinuti 10.1-inčna multimedija, koja podržava Apple CarPlay i Android Auto. Istina, sam infotainment sustav možda nije najbrži, ali korektno odrađuje svoje zadatke. Isprobani MG ponudio je audiosustav sa šest zvučnika, funkciju ulaska u vozilo bez ključa i satelitsku navigaciju.
U pogledu komocije, ZS stvarno zaslužuje pohvale. Kako naprijed, tako i na stražnjoj klupi. Dok je prtljažnik također jedan od većih u klasi, od 448 litara. Čak i ako ste viši rastom, nećete se trebati nešto pretjerano prilagođivati.
S jednim od najboljih stražnjih unutarnjih prostora u svojoj klasi u kojemu se i najkrupniji putnici mogu udobno smjestiti i ravnim stražnjim podom, MG ZS može prevesti sve što vam treba. Zanimljivo je vidjeti šavove marke ugravirane na sjedalima. Taj detalj baš ostavlja dojam kako se radi o modelu koji dodacima puca i na skuplje klase vozila, kao i dosta mekih materijala, tj. kože u interijeru vozila.
Koliko dobro se vozi? Usudili bi se reći kako je tu negdje, ako ne i bolji od konkurencije (Vitara, Duster…). Ugodan u gradu, u zavoju čisto solidan. Ta zategnutost se dobila između ostalog i kroz torzijsku krutost okvira automobila (18.400 Nm), a konstrukcija za apsorpciju energije izrađena je u potpunosti od čelika visoke čvrstoće.

Izbor motora je zapravo najteži dio. Ne zbog ponuđenih opcija, nego varijante koje nema. Dakle, snažnije motorizacije, od dva dostupna (106 i 111 KS) nema niti će biti u ponudi. Testirani ZS s 1.0-litreni turbak, pokazao se kao dobra opcija. Uostalom, ovakav koncept probali smo i kod konkurencije i dobili potvrdu kako može dobro odraditi posao. Pričamo o 3-cilindričnom motoru koji se može pohvaliti prije svega svojim mirnim radom, pa prilikom održavanja vožnje od 60-90 km/h radi tako tiho da se morate dobro fokusirati kako biste ga čuli. Minus je potrošnja, kao i svaki mali benzinac s automatskim mjenjačem, brojka od nešto više od 9 litara je svakodnevica u ovom modelu.
Zato cijena ovog modela od 180.075 kuna s punim popisom opreme u top izdanju (Luxury) zvuči jako dobro, a posebno ako gledamo na ulazni model od 142.402 kuna. Novi MG modeli dolaze sa sedam godina jamstva ili 150.000 km.
Bilo kako bilo, ozbiljnost nastupa i prvih nekoliko koraka marke sugerira na uspjeh. Nadajmo se da će prodajno-servisna mreža dodatno proširiti, jer će to onda značiti samo jedno – konačno etabliranje na hrvatskom tržištu. Ovako će uvijek biti ljudi koji će se propitkivati i sumnjati u “instant” opcije, a ova to sigurno nije.
TEHNIČKI PODACI: MG ZS Luxury 1.0 TGI
POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, izravno ubrizgavanje
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74 x 77.4
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 82kW / 111 KS pri 5200/min
Moment: 160 Nm pri 1800-4700/min
Mjenjač: automatski, 6-brzina
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segment, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4.323 x 1.809 x 1.644 mm
Međuosni razmak: 2.580 mm
Krug okretanja: 11.1 m
Masa/nosivost: 1264/519 kg
Prtljažnik: 448 / 1.375 l
Spremnik goriva: 50 l
PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi / straga bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R17
PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,4 sekundi
Potrošnja (na testu): 9,1 l
CO2: 149-163 g/km (WLTP)
CIJENA
Osnovni benzinski model: 142.402 kn (MG ZS 1.5 Excite)
Testni model: 180.075 kn