TESTIRALI SMO

Mercedes-Benz V 300 d Style 9G-TRONIC, kombi koji s razlogom uskače u ulogu S-klase

Foto: M.J.

Nova generacija V-klase oduševila je svijet i poslovne korisnike kada se pojavila još tamo 2014., sada 10 godina kasnije dobiva sve najbolje iz svijeta Mercedes-Benz automobila. Ovo je s razlogom omiljen izbor svih hotela, prijevoznika…

Temeljito osvježena V-klasa kroz godine samo dobiva na cijeni i traženosti. Broj 1 kombi vozilo u prijevozničkom sektoru tijekom proljeća je prošlo kroz lagano zatezanje bora.  Model je to koji je za jedan kombi pokazao odličan omjer ergonomičnosti, varijabilnog koncepta unutrašnjosti, inteligentni sustava pomoći i sigurnosti a sve na najbolji način osvježava novi MBUX  sustav. Kada pri tome svemu dodate prilično moćnu pogonsku opciju, kakvu smo imali na testiranom primjerku, ovo je s razlogom kombi koji ide u domenu ekskluzive.

Nešto više od 5,3 metra duljine, za maksimalnu komociju 7 putnika… (Foto: M.J.)

Ovaj prilično kompaktan, a opet veliki jednovolumen nudi se u tri opcije. Dostupan je kao kompaktni, dugi i ekstra dugi model V-klase. Mi smo isprobali srednju opciju (V-klasa duga), vjerojatno izvedbu koja će biti i najzastupljenija…

Izvana gledajući, V-klasa u svojoj formi nema što previše za mijenjati. Izgled ove karoserije pokazao se u nizu stvari jako dobrim i pogodnim. Između ostalog, V-klasa zbog svoje visine (1880 mm) na autocesti ulazi u 1. kategoriju vozila. Dakle, vlasnici već s time imaju bolju računicu…

Što je onda novo na facelift izvedbi? Prednja maska za početak. Dobila je potpuno drugačiji izgled s malim minijaturnim zvijezdama, a nova su i Multibeam LED svjetla. Kako prednja, tako i stražnja izgledaju drugačiji čak i dok ne rade.

Oznaka koja baš izaziva respekt među auto znalcima, ovo nije bilo kakav kombi… (Foto: M.J.)

Dizajn interijera također donosi novosti unaprijeđenim izgledom, usredotočenim na digitalizaciju. Kokpit prvenstveno karakterizira redizajnirana ploča s instrumentima s dva široka zaslona od 31,24 centimetra (12,3 inča), elegantni novi ventilacijski otvori i nova generacija upravljača. Moderni visokotehnološki dizajn podiže stil i percipiranu vrijednost jednog vozila na novu razinu. Ponekad se lako zaboravit u vožnji i pomisliti kako voziti primjerice C ili E-klasu. Stvarno, V-klasa se tako jednostavno i dobro vozi. A kombi preglednost samo donosi još bolju percepciju vožnje…

Kao u C i E klasi, sve je digitalizirano, profinjeno. Vrhunac je na kraju noćna vožnja i ambijentalna rasvjeta (Foto: M.J.)

Središnja konzola, koja je također poprimila novu formu tako primjerice podržava bežično punjenje pametnih telefona. Druge nove značajke pogodnosti, od kojih su neke opcijske, uključuju funkciju pokretanja bez ključa, grijani upravljač i prigušeno osvjetljenje stražnje kabine za vožnju noću. Sa 64 boje, ambijentalna rasvjeta nudi još individualniju i domaću atmosferu. Trebamo li govoriti koliko to podiže cijeli dojam. Odlična je novost i što su sad standardno klizna vrata na lijevoj strani vozila. Vozač sve odrađuje, pa kroz dodir tipke kao vozač autobusa može otvoriti vrata na nekom odmorištu, stanici ili pred hotelom.

Komocija za putnike je na najvišem mogućoj razini. Dobro, možda putnici u drugom redu prolaze najbolje, ali u vidu prostora za noge i ramena očekivano nigdje nema problema. Čak je i prtljažni prostor u ovakvom rasporedu sjedala zadovoljavajući. Odličnim se pokazala ‘daska’ koja kao da glumi duplo dno i time zapravo daje još više mogućnosti za prtljagu.

Dvostruka podnica, za duplo više prostora. Čak je i u prtljažnom prostoru sve napravljeno od najfinijeg materijala…(Foto: M.J.)

Sustavi sigurnosti i pomoći s poboljšanim i dodatnim funkcijama dodatno su nam činili ugodnije korištenje i vožnju ovog modela dugog 5370 mm.  Prije svega izdvajamo Active Brake Assist, koji sada uključuje funkciju na križanjima. Može upozoriti vozača na pravokutno križanje ili nadolazeća vozila i opasne manevre pretjecanja, kao i intervenirati za kočenje u nuždi i pomoći pri skretanju.

Standardna oprema V‐klase je opsežna: Attention assist, a tu je i aktivna pomoć u vidu ‘Distronica’, pomoć za vozila u mrtvom kutu, aktivna pomoć pri održavanju trake, inteligentna pomoć pri brzini i parkiranju.

Prepoznatljiv ‘trokutić’ kao znak za detekciju mrtvog kuta. I to ima V klasa… (Foto: M.J.)

Prilagodljiva Multibeam LED prednja svjetla s Highbeam Assist PLUS dostupna su po prvi put. S 84 LED diode koje se pojedinačno mogu kontrolirati, omogućuju iznimno brzo i precizno prilagođavanje prednjih svjetala trenutnoj prometnoj situaciji. Stvarno smo se i sami uvjerli kako Highbeam Assist Plus neprekidno osvjetljava cestu bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Baš je poseban doživljaj voziti po noći i uživati u toj svjetlosnoj igri i ‘show programu’ dok su u funkciji.

Dizelski dvolitreni sklop donosi 237 KS i 500 Nm, razumnu potrošnju i zavidne performanse… (Foto: M.J.)

Mi smo u testnoj V 300 d izvedbi uživali u moći 2.0č-litrenog dizelaša od 237 KS. Dok u ponudi stoje još izvedbe V 220 d i 250 d, a one broje 163, odnosno 190 KS! Sve varijante dostupne su isključivo s vrhunski uigranim 9G-TRONIC automatikom. Ovaj mjenjač kroz test nam nije ostavio dojam ‘izgubljenog’, već je odlično pratio sve naše zamisli. U gradu, u gužvama, na uzbrdicama i nizbrdicama. V klasa doista je maratonac u pravom smislu te riječi, jer ni malo umara u vožnji. A zbog dugog međuosovinskog razmaka s lakoćom upija sve neravnine pred kojima se nađete.

Za jedan kombi i performanse su na zavidnoj razini. Do 100 km/h stiže za 7,8 sekundi, a grabi sve do 220 km/h. U potrošačkom smislu, ovaj kombi se u gradu kreće na brojkama od oko 10 litara. Dok je vožnja na autoputu i otvorenim cestama u rasponu od 6 do 7 litara. Za ovu vrstu karoserije i samu snagu, prilično pristojan potrošač.

Za kraj možemo samo reći, kako će V klasa i dalje biti omiljen izbor poslovnih ljudi, ali i svih pratećih djelatnosti koji traže ekskluzivu. Zato se nemojte iznenaditi kad vidite neku slavnu osobu na televiziji dok izlazi iz ovog kombija. Cijena? 48.650 eura bez PDV-a, 69.074 s PDV-om i PPMV-om i to za kompaktni V 220 d. Cijene za testni kreću od 54.300 €, odnosno od 78.293 €.

Mercedes-Benz V 300 d na testu

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cilindarski, OM 654.920
Obujam: 1950 ccm
Snaga: 174 kW/237 KS pri 3000-4200/min
Moment: 500 Nm pri 1600-2400/min
Mjenjač: DSG, 7-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: MPV kombi, 5V, 7 sjedala
Gabariti: 5370 x 1925 x 1880 mm
Međ. razmak: 3430 m
Masa: 2102 kg
Prtljažnik: do 1410 l
Spremnik: 57 l
Krug okretanja: 12,5 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: Multi-link
Kočnice: diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/45 R19

PERFORMANSE
Brzina: 220 km/h
0-100 km/h: 7,8 s
Na testu: 8,9 l/100 km
CO2: 156 g/km

CIJENA
Testni model: 78.293 eura (uklj. PDV i PPMV)
Početni benzinski model: 75.800 € (V 300 dugi)
Početni dizelski model: 69.074 (V 220 d kompaktni)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj