TESTIRALI SMO

Mercedes-Benz eCitan 112 Pro, furgon za sve radne akcije isključivo na struju

Foto: Autoportal.hr (I.J.)

Mercedes-Benz Vans odjel u ponudi već neko vrijeme ima vozilo koje garantira mobilnost bez emisija CO2, kompaktni eCitan iz elektromotora dobiva 122 KS, a baterija kapaciteta 45 kWh garantira doseg od 250 km…

Na hrvatskom tržištu u segmentu komercijalnih dostavnih vozila, Mercedes-Benz eCitan novost je u ponudi. Model koji je dostupan u dvije varijante, kao testni primjerak koji smo vozili u kompaktnoj verzija od 4498 mm, te u duljoj varijanti od 4922 mm. Na oko, ovaj dostavnjak se ne razlikuje od ostatka vrijedne konkurencije, ali baš to slovo ‘e’ kao dodatak imena eCitan radi najveću razliku. Električna varijanta u ovom obliku i formi nije više neka novost. A kad je elektrifikacija u pitanju, onda se samo brojke promatraju i uspoređuju, a kablovi za punjenje imaju uvijek svoje mjesto tovarnom prostoru…

Foto: Autoportal.hr (I.J.)

Gleda se i nosivost, a upravo ona je kod eCitan modela prednost u usporedbi s onima kod modela Citan s konvencionalnim pogonom. Za kompaktni furgon to je 2,9 kubičnih metara i do 544 kilograma, za dugi model 3,7 kubičnih metara i do 722 kilograma nosive mase. Brojke su svuda oko nas, pa ćemo odmah bez okolišanja prijeći na stvar.

Koliko stvarno eCitan može prijeći s jednim punjenjem? Ako pitate WLTP analizu, ona će reći 298 km. No, naša je vožnja pokazala raspon od 220 do 250 km ostvaren od strane visokonaponske baterije kapaciteta 45 kWh. Vožnja ovakvog automobila u gradskim uvjetima donosi baš jedan poseban mir. Elektromotor se ne razbacuje snagom, ali s brojkom od 122 KS jako je dobar za osvajanje gradskih gužvi i kolona.

Električni modeli skroz su jednostavni za upotrebu, a tome sigurno doprinose i veliki servisni intervali koji iznose 40.000 km ili unutar 1 godine. Konkretno, ovaj eCitan dolazi uz 2 godine jamstva i u tome intervalu nema ograničenja kilometraže. Dok je garancija na bateriju 8 godina ili 160.000 km.

Testirani eCitan Panel Van zapravo se nameće kao radni automobil budućnosti. Neke naše tvrtke koje svoje poslovanje baziraju na gradskim i međugradskim vožnjama, potvrđuju pravilo kako je ovaj način mobilnosti realnost. Veseli nas to jedino iz pogleda funkcionalnosti i jednostavnosti vožnje, koju ovi modeli donose. Osim ugode, automatski mjenjači za ljude koji su svakodnevno u prometu definitivno su nešto što želimo svakom vozaču.

Gotovo 3 metra kvadratna za tovarni prostor, dovoljno za europaletu, kutije i sve ostalo što ide u opis posla…

Kakav je eCitan na dostavama? Klizna vrata koja se široko otvaraju i nizak utovarni prag visine 57 centimetara omogućuju praktičan pristup unutrašnjosti i lak utovar. Za brojne kutije ili ipak europalete… Tovarni prostor (2.9 m3) u dubinu ide 1806 mm, te roba do širine 1524 mm.

U vožnji, eCitan se ponašao kao vozila iz Mercedes-Benz ponude osobnih automobila. Dobro vozi, solidno upija neravnine, tek stražnja kruta osovina podsjeti da ste ipak u vozilu koje je primarno namjenjeno za vožnju tereta (do 616 kg).

Zašto ovako pričamo? Kad vidite kako je bogato opremljen jedan eCitan, zaista shvatite da su ovi radni automobili, dostavnjaci, furgoni, ‘caddy’ i kako vam je draže danas jedna razina više.

Mercedes-Benz eCitan Pro paketu opreme obuhvaća: lakirani branik u boji vozila, maglenke u LED tehnologiji, grijani i električno podesivi vanjski retrovizori, sustav pomoći za mrtvi kut, unutarnju rasvjetu u LED tehnologiji. Vozači će imati opciju THERMOTRONIC automatske kontrolklime, kao I pretinac za odlaganje na instrument ploči, vozačko sjedalo, podesivo po visini s lumbalnom potporom, naslon za ruke, plastični pod prtljažnika.

Kroz pola sata već ste na 70% baterije. Za kurirske gradske službe odlična opcija…

Ok, dostave i europalete s lakoćom odrađuje. Što očekuje vozača eCitana na punjaču? Službeno možemo reći kako stanicama za brzo punjenje baterija od 45 kWh puni se od 10 do 80 posto SoC unutar 38 minuta s instaliranim 80 kW DC punjačem. Dakle, jedan kraći odlazak na pauzu ili ‘gablec’ i ovaj dostavnjak je sigurno preko 80% kapaciteta baterije.

Interijer u duhu marke, za odličnu dnevnu radnu okolinu…

Interijer eCitana ostavlja dojam trajnosti. Iako ima puno finih materijala, dominira plastika koja je na njemački način lijepo obrađena.

7″ MBUX donosi mnoštvo informacija, te definitivno podiže izgled interijera

Potragu za punjačima olakšava poznata MBUX multimedija. U zaslonu 7” veličine raspolažete s grafikom i detaljima kakve viđamo u osobnom programu Mercedes-Benz vozila. Upravo ta najsuvremenija MBUX tehnologija dolazi kao standard. Radi u kombinaciji s Apple CarPlay/Android Auto, DAB radio i Wi-Fi hotspot. Uz povezanu aplikaciju lakše možete planirati putovanja samopouzdanje jer pokazuje možete li doći do odredišta uz postojeći domet baterije. Dakle, eCitan je pravi, moderni predstavnik električnog svijeta autoindustrije…

Na kraju cijena, eCitan kao ovaj bogato opremljen ide na iznose od debelo preko 40.000 eura. Opravdano? Pa vjerojatno će sa svojim radnim stažom taj iznos opravdat I kroz sve ostale benefite koje pruža. Uz odbitke poreza, poticajne akcije, ovaj model bi mogao biti zanimljiv ulov…

Mercedes-Benz eCitan 112 standardni furgon – tehnički podaci

POGON
Motor: električni, sinkroni
Snaga: 122 KS
Moment: 245 Nm
Baterija: Litij-ionska (45 kWh)
Mjenjač: automatski
Pogon: prednji
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba:  kompatni furgon
Gabariti: 4498 / 1859  /  1852 mm
daljenost od tla: 181 mm
Međuosni razmak: 3100 mm
Prtljažnik/tovarni prostor: 2.9 m³
Masa: 1805 kg
EuroNCAP:  5*

PODVOZJE
Izvedba: 
MacPherson/polukruta osovina
Kočnice: 
samoventilirani diskovi
Ručna kočnica: elektronička
Naplaci: 
aluminijski
Gume: 
205/60 R 16

PERFORMANSE
Najveća brzina: 160 km/h
0-100 km/h: 10,7 s
Doseg: 200-250 km
Na testu: 17,8 kWh / 100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Testni model
: 49.276 eura
Osnovna izvedba: 34.500 € (bez PDV-a) (Furgon 112 Standardni)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj