Mazda je još protekle jeseni potvrdila dolazak temeljito osvježenog CX-5, provjerili smo koliko je zapravo napredovao i koliko je efikasan u ovoj benzinskoj varijanti…
Mazda CX-5 već je 10 godina među nama. Model koji je svojom pojavom i dizajnerskim pristupom, kompaktnu SUV kategoriju učinio još ljepšom, sad vozi dalje. Generalno gledano, Mazda CX-5 je veliki pogodak, t0 potvrđuje i podatak kako je proizvodni pogon u Hiroshimi napravio više od 3,2 milijuna primjeraka. Novi model zapravo je temeljito dorađena druga generacija i zapravo ćemo se u ovom osvrtu baviti njenim napretkom i jesu li Japanci kupcima trebali ponuditi ipak više…

Mazda nas je u vozačkom smislu baš razmazila. Zato se svaki put razveselimo novim testovima s japanskim modelima. Nova Mazda CX-5 donosi odabir modusa vožnje kroz ’Intelligent Drive select’ – Mi-Drive, a vozna dinamika ostala je postojana, možda i najbolja u klasi. Testni primjerak imao je i off-road opciju, koja se izvan asfalta pokazala učinkovitom.
Vožnja je dakle ponovno na visokoj razini, a Skyactiv arhitektura donosi poboljšani osjećaj vožnje. Buka s ceste također znatno smanjena, osobito pri vožnji po grubim površinama poput makadama.
No, pored vožnje, ljudi ipak najviše gledaju dizajn i funkcionalnost. Osvježenje u vizualnom pogledu, CX-5 odlikuje moćnom novom, trodimenzionalnom rešetkom i novim dizajnom karakterističnog logotipa Mazde i njihovih ‘krila’. Prednja i stražnja svjetla također su redizajnirana i to su ujedno detalji koji prvo upadaju u oko. Testni primjerak boje stigao je u novoj atraktivnoj boji karoserije Cirkon Sand, u doplati vrijedna 4.500 kuna.
Oprema Newground odlikuje se srebrnom zaštitnom-ukrasnom oblogom prednjeg i stražnjeg odbojnika i ukrasnim letvicama na vratima, crnim kućištima vanjskih retrovizora, limeta zelenim detaljima na prednjoj rešetki i 19-colnim (225/55) naplatcima. Unutrašnjost donosi umirujuće tonove, dominira eko-koža na sjedalima i limeta detalji na ventilaciji. Skroz neobičan, ali zanimljiv detalj. Ipak, ako ćemo realno gledati, voljeli bi da ja Mazda malo više posegnula u premium smjeru. Previše osjetimo još uvijek duh prošlih vremena u vozačkom okruženju. Konkurencija je u tome neumoljiva, Kia Sportage, Hyundai Tucson, pa čak i francuski predstavnici…

U ponudi su dostupne još paketi opreme – Homura 2 i Takumi Plus.
U unutrašnjosti CX-5 sada nudi i mogućnost bežičnog punjenja telefona na središnjoj konzoli. Prostranost je ostala ista, nije najkomotnija u klasi, ali zadovoljit će apetite vlasnika zasigurno.

Napredak Mazde očituje se i u poboljšanim sigurnosnim sustavima. Tako i-Activsense sada uključuju Cruising & Traffic Support (CTS). CTS je tu da ‘pazi na vas’ u prometu.
Tu je i precizni Mazdin radarski tempomat (MRCC). Šest zračnih jastuka i pojačana karoserija Skyactiv doprinose apsorpciji i preusmjeravanju udarca u slučaju sudara.
Putem Appleove aplikacije CarPlay ili aplikacije Android Auto™ uvijek ćete biti u potpunosti povezani sa svojim aplikacijama za navigaciju, društvene medije, komunikaciju, glazbu i ostalo. Za brz pristup svim našim uslugama upotrijebite aplikaciju MyMazda.
Novi izgled LED svjetala nije ostao samo na tome, adaptivna LED prednja svjetla (ALH) također su poboljšana i nude još bolju raspodjelu svjetla u noćnim uvjetima. Svjetla su, kad se prisjetimo, kod Mazde s pojavom nove generacije modela zbilja impresivna, a sad su još i bolja…

Od ostalih detalja, istaknuli bi ključ Mazde CX-5. U doplati možete dobiti njegov okvir u boji vozila, konkretno Cirkon sand nijansi vrijedan 831 kune u doplati. Skroz cool, ali eto, sve se danas naplaćuje pa i takve sitnice za koje bi pomislili da su dio krajnje računice.

U pogonskom sektoru, dolazimo do zanimljive priče. Mazda ne odustaje od motora nešto “većeg” obujma. Konkretno, pričamo o izvedbi od 2,5 litre, koja donosi atmosferski 194 KS. Ističemo to, jer je takav i dojam snage. Ovo je model koji voli visoke okretaje i kao takav teško će se svidjeti nekome tko je ‘odrastao’ na dizelu i navikao na snagu od najnižih okretaja. Dakle, nemate možda baš osjećaj da se vozite u automobilu od gotovo 200 KS, ali ljubitelji takvih izvedbi motora će uživati. Potrošnja, iako Japanci ističu kako CX-5 može biti iznimno racionalna, naša test priča je ipak bila između 8 i 9,5 litara u prosjeku.
Najbolji dio je ipak cijena, iako je testni primjerak bio u ‘napucanom’ Newground izdanju od gotovo 320.000 kuna, ulazna izvedba Mazde CX-5 2022 dostupna je od 212.338 kuna. U jako pristojnoj G165 izvedbi.
Mazda ide sigurnim putem, ne volimo ziheraše, ali volimo japanski pristup.
TEHNIČKI PODACI
POGON
Motor: benzinski, atmosferski, 4 cil., DOHC, 16V, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2488 ccm
Provrt x hod: 89 x 100 mm
Kompresija: 13 : 1
Snaga: 135 kW (194KS) pri 6000/min
Moment: 258 Nm pri 4000/min
Mjenjač: automatski, 6 st.
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4575 x 1840 x 1680 mm
Međuosni razmak: 2700 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 11 m
Masa/nosivost: 1516/620 kg
Prtljažnik: 522 – 1638 l
Spremnik: 56 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 297 mm/diskovi 303 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/65 R 17
PERFORMANSE
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 9 s
Potrošnja na testu: 8.9 l/100 km
CO2: 161 g/km
CIJENA
Testni model: 319.570 kuna
Osnovni model: 212.338 kuna (CX-5 G165 Emotion)