Mazda je s Nagisa paketom opreme ponudila opciju više novim kupcima. Uz novi paket koji donosi brojne zanimljive detalje, ali i na Skyactiv-X način zanimljiv 186 KS snažni benzinac, ovdje imamo puno toga za reći…
Mazda je baš dobrano popunila CX-modelsku postavu. Nakon što je sve krenulo s CX-3 i CX-5, sad uspješnu priču već neko vrijeme vodi atraktivni CX-30. Već praktički 5 godina s nama, sad je dobila novi Nagisa paket opreme. Detalji i zanimljiv benzinac, to je ono najbolje…
Mazda CX-30, kao da je novi model u ponudi japanske marke. Još uvijek se doima kao da se jučer pojavila na našim prometnicama. Razlog je zaigurno svježa i atraktivna linija, koja je sad baš onako prepoznatljiva.

Već smo pisali, a sad podsjećamo kako se novi CX-30 vozi na novoj globalnoj platformi koju koristi i nova Mazda 3. Kada tehničkim postavkama pričamo sličnosti s možda i najljepšim kompaktom u klasi, onda smo na tragu odgovora zašto je CX-30 dobro doživljena od dosadašnjih kupaca.
Po principu ‘Kodo’ dizajna, filozofije koja je proslavila prvo desetljeće, Mazda se opet hvali atraktivnim dizajnom i agresivnim izgledom posebno prednjeg dijela. Japanci uvijek nude zanimljive opcija boja, tako je u Nagisa paketu CX-30 dobio Zircon sand nijansu u doplati vrijednu 500 eura. Sjajno izgleda, a usto je baš efektna. Spomenuti paket donosi prekrasne detalje i u unutrašnjost vozila. S terracotta eko kožnim sjedalima, cijela vizura interijera poprima jedan skuplji nastup. Osim što dobro izgledaju, i udobna su!

Ono što prvo pomislimo kad su novi Mazda modeli u pitanju je – smirujuća unutrašnjost. Sve je nekako minimalistički elegantno. Dok je ergonomija pri tome na svakoj poziciji za desetku. Jedan dobar primjer je i detalj poput pojačavanja zvuka radija uz mjenjač, a za odličnu akustiku brine već tradicionalno Bose ozvučenje s 12 zvučnika i USB-C priključkom.
Multimedijski dio nudi solidnu razinu informacija na 8.8′′ zaslonu, a za razliku od prethodne generacije MZD Connect sustava, puno je profinjenija i djeluje fluidnije u radu. Ipak, traži jednu dozu navikavanja pri korištenju. Iza volana smješten je pregledni 7′′ digitalni brzinomjer, u kombinaciji s analognim detaljima. Pored dobrog posla s postojećim, voljeli bi da Mazda krene s novom generacijom sučelja i preglednika s novim generacijama vozila…

Nagisa paket donosi dvozonsku automatsku klimu, električno otvaranje prtljažnika, pametni ključ, prednje i stražnje senzore, zatamnjena stražnja stakla, Bose ozvučenje, LED osvjetljenje interijera…
Koliko je zbilja CX-30 prostran automobil?
Dimenzije koje govore kako Mazda broji 4.395 mm u duljini, guraju ovaj model u otvorenu bitku protiv T-Roca i sličnih. Vozač i suvozač uživaju u komociji, a između njih stoji poprilično veliki naslon za ruke. Stražnja klupa već je malo manje raskošna. Dva putnika prosječne veličine ipak će se morat bolje pozicionirati prilikom sjedanja…

Prtljažnik broji 430 litara, zlatna sredina unutar ove klase vozila, dok se obaranjem djeljive klupe oslobađa 1406 litara prostora. Ovdje se ne nudi dvostruka podnica kao na drugim konkurentima, već samo prostor za manje stvari te subwoofer.

Još nešto vrijedi naglasiti iz interijera. To su grijana sjedala, kao i opcija grijanja volana. Kako ovo samo dobro dođe tijekom hladnijeg razdoblja godine.
Kako se vozi CX-30?
Jimba itai filozofija marke živi i u ovom modelu. Princip koji zagovara jedinstvo između jahača i konja. Iako je automatski mjenjač kao u testnom primjerku vrhunski odrađivao posao i spas je za gradske gužve, odličan je izbor i ako odlučite guštati sa šest stupanjskim mjenjačem. Dakle, govorimo o modelu koji s punim pravom konkurira za titulu najboljeg vozačkog automobila u segmentu.
Skyactiv-X od 186 KS, što zapravo donosi vozaču?
Novi e-Skyactiv X je snažan benzinski motor s elastičnim karakterom, koji za veliki plus ima potrošačke talente. Japanski inženjeri uspjeli su postići drugačiji koncept, tako e-Skyactiv X izgara benzin na učinkovitiji način zahvaljujući kombinaciji kompresijskog i paljenja svjećicom (SPCCI). Razvija se više snage, no uz manju količinu štetnih emisija. Pritom se koristi manje goriva nego kod konvencionalnog benzinskog motora, što omogućuje učinkovitiju vožnju bez ikakvih kompromisa.

Konkretno, SPCCI kombinira učinkovitost i nisku potrošnju goriva svojstvenu dizelskim motorima sa snagom i lakoćom postizanja visokog broja okretaja tipičnih za benzinske motore. Motor se glatko i neprimjetno prebacuje iz načina rada konvencionalnog paljenja svjećicom u način rada kompresijskog paljenja pri kojem se komprimira siromašna smjesa goriva i zraka, što omogućuje učinkovitije izgaranje.
Potrošnja na cesti i kroz kućne financije?
Suma summarum, mi smo s ovom pogonskom izvedbom bili na 7 litara u prosjeku potrošnje. Uz blago-hibridni nastup, automatik i ponajviše gradske vožnje, skroz dobra brojka.
Mazda CX-30 zaista puca visoko, takav dojam ostavlja i na pogled i kroz vozačke manire. Zato iznos od 27.574 eura za ulaznu varijantu s ručnim mjenjačem i 2.5L e-SKYACTIV G (140 KS) zvuči jako privlačno. Nagisa varijanta opreme je već skuplja, ali uz automatik i 186 KS, 36.464 eura zvuče ‘ajmo reći pristojno’ za ovo inflacijsko doba…
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, MHEV, Euro 6d (HFY7)
Obujam: 1.998 ccm
Provrt x hod: 83,5 x 91,2 mm
Kompresija: 15,0 : 1
Snaga: 137 kW/186 KS pri 6000/min
Moment: 240 Nm pri 4000/min
Mjenjač: automatski, 6 stupanjski (SP.6EAT)
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4395 x 1795 x 1540 mm
Međ. razmak: 2655 mm
Cd: 0,27
Masa: 1454 kg
Prtljažnik: 430 – 1405 l
Spremnik goriva: 51 l
Krug okretanja: 11,369 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R18
PERFORMANSE
Brzina: 204 km/h
0-100 km/h: 8.7 s
Potrošnja na testu: 6,9 l/100 km
CO2: 138 g/km
CIJENE
Osnovni benzinski model: od 27.574 € (Prime-Line)
Osnovni dizelski model: nema u ponudi
Testni model: 36.822 €