GLEDAJUĆI UKUPNO, JEDAN OD NAJBOLJIH TESTIRANIH VOZILA U 2022.!

Cupra Formentor 2.0 TSI 4Drive, odvažnost Španjolaca rezultirala odlikašem

Izgleda moćno, ime je zvučno, Španjolci su odmah bili na dobrom putu. Cupra Formentor pokazao se kao model na koji su kupci doslovno slabi i bez problema prihvaćaju novi brend na tržištu. Testirali smo potentni 2.0 TSI od 190 KS…

Ono što je nekada, kada se tek pojavila na domaćim prometnicama bila Alfa Romeo Giulia, to isto danas izaziva – Cupra Formentor. Naš testirani model uvjerio nas je zašto je ovaj model pokrenuo novu podmarku iz Španjolske. Seat i Cupra inženjeri nisu kalkulirali i to im se isplatilo. Od dizajnerskog nastupa, do na koncu pogonskih izvedbi. Šlag na tortu bio je Formentor VZ5 (390 KS), koji je dobio već sad ikonski 2.5-litreni turbak s 5 cilindara, dobro poznat iz Audi RS 3 modela.

Koliko je popularan u Cupra obitelji, govori podatak da je na 10 kupaca, njih 7 bira upravo – Formentor. U brojkama, to je gotovo 55.000 isporuka ovog modela.

Dizajnerski pogođen iz svakog kuta, a za avanture izvan asfalta 18-colni kotači su najbolji izbor (Foto: Nikola Jurković)

Zašto se Formentor tako ‘primio’ na tržištu? Niz je faktora. Njegove kompaktne, a opet solidno velike dimenzije – 4,45 m u duljinu, 1,84 m širine i samo 1,53 visine, uz blatnjave ambicije u vidu 19 cm udaljenosti od tla, ukazuju da je multipraktik. Njegov talent je i razina prostranosti, koja nije patila iako je vidno dizajnerski potpis bio u prvom planu.

Možemo reći kako je ovo svojevrsni coupe SUV, koji nudi niz mogućnosti individualizacije. Konkretno, u testnom izdanju bio je u jednoj ‘gospodskoj’ varijanti. Naš Formentor stigao je u Asphalt plavoj nijansi (5.762 kn), te Performance naplatcima od 18 cola.

Osim što nas je već prije pridobio svojim nastupom, zanimalo nas je kako je mehanički posložen. Zapravo, mogli smo pretpostaviti kako je tu puno gena iz Volkswagen Grupe, posebno ispod poklopca motora.

Formentor se kod nas kupuje u stvarno svim opcijama, te kupci ne štede previše. Očito je to takav automobil, baš zato je bilo zanimljivo probati 2.0 TSI od 190 KS. Benzinac koji ozbiljno dobar utisak ostavlja, od samog paljenja, zvuka, do performansi. Za 7,1 sekundu hvata 100 km/h i ide sve do najvećih 220 km/h.

Rekli bismo, ako ste veliki obožavatelj ovog modela i premišljate se, dobra opcija bi bio i 1.5 TSI (od 229.165 kuna), ali ipak je sve na strani 2.o TSI. Istina, u startu treba dodati 30-ak tisuća kuna više. Podsjećamo, u ponudi je i 1,4 e-HYBRID sistemske snage od 245 KS, u dobru izradu tog motora uvjerili smo se testiranjem – Škoda Octavia RS iV.

DSG mjenjač dobro balansira snagu i balansira 4Drive pogon. U vožnji se to jako dobro osjeti, a poseban je užitak vidjeti istaknuti, izduženi poklopac motora. Vožnja i upravljanje u Formentoru definitivno idu u plus rubriku. Vozačku poziciju lako ćete pronaći, a s druge strane suputnici će uživati u ugodnim sjedalima i prostoru za noge, ali i glave na zadnjoj ‘klupi’. Materijali su također klasu bolji, Španjolci se konačno dozivaju pameti. Uz sve to, višebojno ambijentalno osvjetljenje (1337,45 kuna) proteže se iznad virtualnog kokpita od 10,25″ i Connect multimedije od 12,5″. Osim što je tu estetski, pomaže u prikazu mrtvog kuta. Jako efektno!

Seat duh je i dalje tu, ali s novom generacijom vozila sve je bolje, uvjerljivije. Ručica automatskog mjenjača je efektna… (foto: Nikola Jurković)

Formentor možda nije najpregledniji, ali parking senzori i kamera (2593 kuna), olakšat će vam upravljanje i zavlačenje na uska parking mjesta. U minus ide i dio ispod multimedije, gdje je izostalo osvjetljenje opcija (pojačavanje i smanjenje radija). Šteta, ali taj problem se proteže kroz ostala vozila iz grupacije…

Tehnički gledano, Formentor se vozi na MQB Evo platformi, istoj onoj na koju se ‘montira’ Audi A3, Volkswagen Golf 8, te Seat Leon. Upravo potonji dijeli međuosovinski razmak od 269 cm.

Formentor 2.0 TSI u praksi. Donosimo jedan primjer. Prekrasni izlet na uvijek lijepim Plitvičkim jezerima i povratak do Zagreba, pružio nam je užitak vožnje zavojitim cestama, a s druge strane, do Karlovca smo ostvarili potrošnju od samo 5,4 litre. Na kraju testa, potrošnja nam je bila 8,2 l, što za 4×4 pogon i 190 KS, zvuči više nego respektabilno. To vikend druženje potvrdilo nam je samo jednu misao, Formentor se pokazao model koji podcrtavamo i danas-sutra vidimo i kao moguću vlastitu akviziciju..

Tiguan, Karoq ili Formentor? Biramo Cupru! Cijena kod ovih modela u startu zvuči primamljivom, ali opuštenost u konfiguratoru donosi iznose koji tjeraju na kalkulacije. Zato ovih 295.333 kune, koliko stoji testni Formentor zvuči u današnje vrijeme sasvim pristojno.

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1984 ccm
Snaga: 140 kW (190 KS) pri 4200-6000 o/min
Moment: 320 Nm pri 1500-4100 o/min
Kompresija: 12,2 : 1
Provrt i hod: 82.5 × 92,8 mm
Mjenjač: automatski DSG, 7-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: karavan, D-segment, 5 vrata
Gabariti: 4450 / 1839 / 1528 mm
Međ. razmak: 2680 mm
Cd: 0,268
Masa: 1521 kg
Prtljažnik: 420 l
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 11,4 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 312×25 mm / diskovi 272×10 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/45 R18

PERFORMANSE
Brzina: 220 km/h
0-100 km/h: 7,1 s
Na testu: 8,3 l/100 km
CO2: 171 g/km

CIJENA
Testni model: 295.333 kuna
Osnovni benzinski model: 229.165 kuna (Formentor 1.5 TSI, 150 KS)
Osnovni dizelski model:  
242.547 kuna (Formentor 2.0 TDI, 150 KS)

Foto: Nikola Jurković

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj