Cupra Formentor sjajna je priča ove mlade španjolske marke. Sad nam je na test stigla osvježena verzija, u plug-in hibridnoj varijanti. Snaga od 272 KS zvuči odlično, ali Cupra je još bolja u vidu talenta raznovrsnosti. Može biti jako štedljiva, može biti brza, izgleda primamljivo, a ni funkcionalnost ne pati…
Formentor je definitivno automobil koji se kroz protekle 2-3 godine ugurao u kategoriju – hit modela. Najbolje od svega, ovaj model nije dosadio i broj obožavatelja ove linije ja samo još veći. Da stvar bude bolja i dobije još bolje temelje pobrinula se ‘facelift’ verzija. Tako je atraktivni crossover model postao još primamljiviji

Kako smo već u najavi testa pisali, isprobali smo novi Formentor, uz koji ne idu oznake TDI, a ni TSI, već e-Hybrid. Iza tog naziva skriva se plug-in hibridna verzija, a koja kombinira 1.5 litreni benzinac i elektromotor ukupne snage 272 KS.
Osvježeni model najveće novosti donosi u pogledu izgleda?
To ćete sigurno prvo primijetiti. Nova maska i novi izgled svjetala je ono što čini upečatljivim novi Formentor. Na prvu, priznajemo, možda nas nije dobio prednji dio, ali kroz test i stalno promatranje vozila pridobio nas je. A tek stražnji dio, svjetlosni potpis i logotip koji svijetli. E to je stvarno nešto što ga baš čini tako dojmljivim na prometnicama…
Unutrašnjost je u prepoznatljivom tonusu…
Efektna sjedala u školjka obliku, kao i dojmljivo ambijentalno osvjetljenje, definitivno su nešto što će svakoga kupiti. Osim toga veliki 12,9″ zaslon donosi brojne informacije. Možda bi tek neke stvari mogle biti jednostavnije za uključivanje/uključivanje, ali kroz naviku i to postane normalno…

Kako je zapravo formirana 1.5 e-Hybrid izvedba?
Cupra Formentor 1.5 e-Hybrid vozi u pratnji dva motora, benzinskog snage 130 kW (177 KS) i uz elektromotor snage 116 KS, što u sinergiji čini 272 KS! Brojka koja odmah izaziva respekt i pokazuje kako mlada marka ne kalkulira, nego nudi potpuni užitak. Nova Cupra nudi dvije opcije eHybrid pogonskog sklopa sljedeće generacije, snage 204 KS (150 kW) i 272 KS (200 kW).

Oba su opremljena novim 1.5 TSI motorom, električnim motorom i većom baterijom koja sada nudi 19,7 kWh (neto). Najbolje je ipak što se baterija sada može brzo puniti do 50 kW (DC punjenje) dok ste na putu ili kod kuće koristeći Wallbox od 11 kW (prethodno 3,6 kW).
Koliko smo dugo bili na punjaču?
Unutar tjedan dana testa, koristili smo svaku priliku za priključiti Formentor na punjač. Primjerice, na punjaču u jednom trgovačkom centru, naše punjenje je trajalo nepunih sat vremena za gotovo punu bateriju.

Koliko onda može na struju voziti Formentor?
Tijekom zime, mi smo odradili između 65 i 75 km po punjenju. Iako po WLTP mjerenju ta brojka u idealnim uvjetima (toplije vrijeme) ide i do 110 km!
Dvije stvari su nas posebno dojmile…
Mogućnost brzog punjenja kroz DC punjač. To je stvarno nešto što bi trebao svaki PHEV model u današnje vrijeme imati. Bravo za Cupra inženjere. Isto tako, druga stvar za pohvalu i momentalno nabavljanje ako imate električni automobil je Moon kartica.
Što kad ostanemo “bez struje”, kako onda?
Onda nastupa hibridni način vožnje. Formentor i njegov 1.5 litreni benzinac pokazali su se prilično skromnim potrošačem. Ovaj model u takvom razvoju događaja troši od 5 do 7,5 litara. U gradu i na otvorenoj cesti, ovaj model odlično se snalazi. Zapravo je nevjerojatno, ako ste pedantni i koristite punjač u svakoj prilici, benzinac možete ‘ne paliti’ tjednima…
Vozačke predispozicije ne pate zbog baterije i njene mase?
Ne, barem nismo primijetili. Šalimo se, stvarno Cupra odlično vozi i ostavlja zavoje iza sebe. Čak dobro u nekom pogledu fizike i dođe ta baterija, zbog samog težišta vozila. Na 19 colnim kotačima dobro upija neravnine, jedino visoki rubnjaci nisu opcija. U Cupra programu vožnje primjerice Formentor je puno izravniji, a dobivate i dojmljiv zvuk motora. Doduše, generiran iz zvučnika. Efektno je, ali brojke od 7,2 s do 100 km/h i 220 km/h dovoljni su za osmijeh vozača, sa ili bez umjetnog zvuka.
Formentor je skuplji sad ili?
Ne bi rekli, i dalje je Formentor dostupan za 33.451 eura. Dobro, tu pričamo o benzinskom 1.5 TSI sklopu s ručnim mjenjačem. S jačim pogonskim opcijama, tako i cijena ide gore. Testni plug-in hibrid u konfiguratoru je dostupan od 46.449 eura. Za atraktivan izgled, uvjerljivu pogonsku opciju koju nudi i pomisao kako automobili danas nisu ni malo više jeftini, ovo je dobra priča. Hit priča ide dalje…
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, Euro 6 EA
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1498 ccm
Snaga benzinskog motora: 130 kW/177 KS pri 1500-4000 o/min
Moment benzinskog motora: 250 Nm pri 1500-4000 o/min
Provrt x hod: 85,9 x 74,5 mm
Kompresija: 11,5 : 1
Snaga elektromotora: 116 KS
Baterija: 25.8 kWh (Iskoristivi kapacitet: 19.7 kWh)
Ukupna snaga: 200 kW (272 KS)
Ukupni moment: 400 Nm
Mjenjač: DSG, 7 st.
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: kompatni SUV, C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4451 x 1839 x 1537 mm
Međuosni razmak: 2681 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1667 kg
Prtljažnik: 345 l
Spremnik: 40 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi /diskovi
Ručna: elektronička
Naplaci: aluminijski
Gume: 245 /40 R 19
PERFORMANSE
Brzina: 220 km/h
0-100 km/h: 7,2 s
Na testu: 5,4 l / 100 km
Doseg na struju: 78 km
CO2: 10-11 g/km
CIJENE
Osnovni benzinski model: 33.451 eura (1.5 TSI 150 KS, ručni mjenjač sa šest brzina)
Osnovni dizelski model: 37.089 eura (2.0 TDI evo DSG)
Testni model: 52.664 eura