Citroën C5 Aircross, sad već dobro poznati SUV, od nedavno je dostupan u osvježenoj formi. Testirali smo trenutno možda i najtraženiju pogonsku varijantu, onu u kombinaciji s plug-in hibridnoj varijanti. Provjerili smo koliko je razlike iza nove maske…
Dobro se sjećamo njegovog prethodnika, bolje rečeno izvedbe prije ovog osvježenja. Citroën C5 Aircross, odmah nas je osvojio zaigranim dizajnom, a oborio svojom udobnošću. Ništa se nije promijenilo u međuvremenu. Novi ‘facelift’ igra na adute koje je igrao kada se pojavio 2019.

Novi C5 Aircross ostao je i dalje profinjen i dinamičan SUV kojeg guramo između kompaktne i srednje klase (C i D-segmenta). Dobra je to bila odluka Francuza, jer su uspjeli doprijeti do čak 260 000 kupaca. S redizajnom unose novu energiju i detalje s kojima planiraju pojačati taj puls na brojnim tržištima. Čak i sad kada je tu dojmljivi Citroën C5 X…
Što je zapravo novo na osvježenom C5 Aircross modelu? Svjetla. To je ono što prvo upada u oči. Prepoznatljivi odvojeni farovi sada su spojeni. Novi model dobio je pravilne linije i okomitiju konstrukciju koja ostavljaju dojam kao da je model veći. Ako nas pitate, žao nam je što je Citroën (pre)brzo odustao od prvotne izvedbe maske i svjetala. Oni odustaju, a drugi tek nude to kao određenu revoluciju (kao npr. BMW, op.a).

Da se razumijemo, postojeći LED farovi lijepo su uklopljena. Oblik slova V tako će postati novi vizualni identitet marke, baš kao i stražnje ‘lampe’ uz 3D efekt. Dimenzije, duljina (4500 mm) ostala je ista, a novost su i crni Art naplatci od 19 cola (doplata 3.900 kuna) koji su se odlično uklopili uz plavu metalik Eclipse nijansu (4.700 kuna).
Uz ‘hybrid’ oznake na blatobranu s velikim zanimanjem smo zavirili u unutrašnjost osvježenog modela C5 Aircross. Iako je dobar dio toga jako poznat, unutrašnjost još više puca na neki otmjeniji segment. Nećemo reći da nije premium, ali jedno je sigurno – dobro ćete se osjećati u svakoj vožnji, svakom boravku u ovom modelu. Hvalimo naglašeno povišeni stil sjedenja, koji ujedno odmah ulijeva i više sigurnosti za sve.
Prostranost? U međuosovinskom razmaku od 273 cm formiralo se dosta prostora. Ne i previše. Voljeli bi više komocije vidjeti na stražnjoj klupi. Dok prtljažnika obujmom zadovoljava 460 l, zbog baterija nešto manji nego inače…
Sigurno je i da će se obitelji veseliti talentima ovog francuskog SUV modela. Njegovih 23 cm udaljenosti od tla, daje određenu slobodu i bez problema će ispoštovati vaše avanture na neucrtanim rutama.

Što se tiče multimedije i tehnoloških istupa, najveći Aircross u ponudi marke i tu nudi zanimljive opcije. Prije svega u oko upada novi dodirni tablet od 10”. Ovaj novi zaslon veći je nego u prijašnjim modelima te nudi bolju ergonomiju jer se može izravno pristupiti komandama klima-uređaja.
S druge strane, ventilacijski otvori sada su smješteni ispod zaslona. A vozača će definitivno veseliti brojne opcije instrument ploče dijagonale 12,3”.
Testirani C5 Aircross stigao nam je u izvedbi koja bi u narednim godinama mogla biti najtraženija. To je spoj benzinca i elektromotora, koji donosi plug-in hibridni režim rada. Dakle, utičnice i punjači značiti će u startu ekstra povoljnu vožnju. Unutar grada i ruta do 55 km.
Motorizacija donosi u sinergiji 225 KS. U praksi to izgleda prilično uvjerljivo (225 km/h najveća brzina, 8,7 s do 100 km/h), a najbolje se osjeća u gradskim gužvama. Hibridni sklop tada preuzima posao i stvara iznimno ugodan osjećaj vožnje na struju. Još kada tome pridodate udobnost modela, posebno sjedala (vrhunska Citroën Advanced Comfort opcija), ovdje onda pričamo o pravoj relaksaciji za volanom. Kad se odlučite na nešto agresivniji nastup vožnje, pali se 1.6 litreni turbo benzinac.

Uz sustav Highway Driver Assist (2.500 kuna), koji pazi na vas, još više uživate u udobnoj vožnji. U zavojima solidno odgovara na svaku vrstu dinamike, iako se osjeti njegovo nisko težište zbog baterija. Masa vozila zapravo se ne osjeti u tolikoj mjeri i to je ono što možemo istaknuti. Francuski inženjeri i dizajneri pronašli su dobru ravnotežu.
Isplati li se onda ova kombinacija? Ovisi, ako prihvatite novi način mobilnosti i boravak na punjačima i utičnicama, onda definitivno da. U gradu ćete trošiti minimalno, ali ako odlučite zanemariti takvu opciju, voziti ćete se na prosjeku od 7 do 8 litara. Opet relativno prihvatljivo…
Novi C5 Aircross koliko je drugačiji, zapravo vozi istom trasom. Osvježenja donose aktualnosti i najbolje od 2022. godine, a dodatak elektromotora i baterija ipak i ponešto veću cijenu. Uz pametno korištenje i cijena nešto veća od 410.000 kuna može se opravdati…
Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225 Shine e-EAT8
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Snaga benzinskog motora: 181 KS pri 6000 o/min
Moment: 300 Nm pri 3000/min
Elektromotor: 110 KS pri 2.500 o/min
Baterija: 13,2 kWh
Ukupna snaga: 225 KS
Ukupni moment: 360 Nm
Mjenjač: autom., 8 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: SUV C/D-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4500 x 1859 x 1689 mm
Međuosni razmak: 2730 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 1465/625 kg
Prtljažnik: 460 -1510 l
Spremnik: 53 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm
Ručna: električna
Udaljenost podnice od tla: 230 mm
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/50 R 19
PERFORMANSE
Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 8,7 s
Na testu: 6,7 l/100 km
CO2: 105 g/km
CIJENA
Testni model: 413.280 kn
Osnovni benzinac: 232.740,00 kn (30.889 €) PureTech 130 S&S BVM6 Feel
Osnovni dizelaš: 256.085 kn (33.988 €) BlueHDi 130 S&S BVM6