Bogato opremljen, s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 ima dobre performanse (183 km/h, 10,1 s) i troši korektnih 7 litara…
Citroen je oduvijek bio inovativan. Kroz povijest to najbolje pokazuju modeli poput Žabe (DS), Spačeka (2CV)… No, nakon pola stoljeća, trendovi se itekako mijenjaju. Karavani su „out“, crossoveri su „in“. I Citroen to jako dobro zna, pa je prije tri godine odlučio predstaviti svoj model C3 Aircross, jedan od otkačenijih modela u najtraženijem, B-segmentu.

Stilski, riječ je o već sad dobro poznatom izgledu proizvođača s ‘rastavljenim’ LED dnevnim svjetlima u odnosu na glavna svjetla (prvi takav trend započeo je C4 Cactus). Idejno, C3 Aircross zamijenio je dotadašnji C3 Picasso, i u tom je itekako uspio. Mogućnost personalizacije itekako je vidljiva i u ovom modelu, pa će budući vlasnici morati poprilično vremena provesti na konfiguratoru kako bi posložili automobil po svom ‘guštu’.

Vrline mu pojačava tehnološko srodstvo s Peugeotom 2008 te Opel Crossland X, a posredno i s Peugeotom 3008 koji je dobio titulu ‘Europskog automobila’ 2017. godine. SUV, odnosno crossover B-segmenta pristojnih dimenzija (4154 x 1824 x 1597 mm, međuosni razmak 2604 mm) spreman je ponuditi dovoljno prostora za putnike sprijeda i otraga. Unutar putničke kabine je i više nego dovoljno prostora za više putnike, tako da se bez problema možete uputiti na more s prtljagom i četiri osobe.
Prtljažnik zapremnine 410 l u Feel opremi, nažalost, ne nudi dvostruku podnicu, no zbog četvrtastog dizajna itekako je upotrebljiv. Također, u skupljim paketima opreme nudi se i klizna stražnja klupa, što bi u ovom slučaju povećalo upotrebljivost prtljažnika na ukupno 520 l. Krovni nosači lakirani u crnu boju dodatno podižu praktičnost na višu razinu.
U unutrašnjosti, C3 Aircross odiše prozračnošću (nešto čime se rijetko koji automobil u segmentu može pohvaliti). Ispred vozača nalazi se kožom presvučeni multifunkcijski volan, dok je instrumentarij analogan, što će posebno cijeniti svi ljubitelji ‘klasike’. Na sredini se nalazi ekran osjetljiv na dodir koji broji 7 inča u dijagonali i tu počinju prvi, konkretni problemi.

Naime, PSA grupacija već neko vrijeme grupira sve funkcije vozila unutar ekrana, pa je tako i klima uređaj pronašao svoje mjesto u meniju. Pozitivna strana je ta kako je interijer čišći, bez mnogo tipki, čak bi se moglo reći i minimalistički. No, negativna strana svakako je nemogućnost brzog mijenjanja postavki klima uređaja zbog (relativno) slabog odaziva ekrana osjetljivog na dodir. Također, pretinac koji se nalazi ispod tipki za grijanje prednjeg i stražnjeg stakla poprilično je neiskoristiv (tu počivaju kontrole ventilacije u osnovnom paketu opreme).

Također, pretinci za odlaganje u vratima su za svaku pohvalu, no Citroen je to ipak mogao odraditi malo bolje. Plastika je uglavnom tvrda, no s obzirom na cijenu i tržišnu poziciju, to je itekako prihvatljivo. Tko želi futuristički i kvalitetan dojam u kabini, neće pogriješiti s modelima poput Peugeota 2008 te Renault Captura. Također, točka na ‘i’ bila bi u obliku naslona za ruku, no dobro, ne treba puno cjepidlačiti.

Ispod poklopca motora ovog dvobojnog Citroena je 3-cilindarski turbobenzinac obujma 1199 ccm koji iz te raspolaže s pristojnih 110 KS. Na prvu, to nisu brojke koje će vas očarati, ali u praksi se Citroen pokazao itekako poletnim. Treba uzeti u obzir kako većina konkurencije nudi motore s 1000 ccm, pa je za svaku pohvalu što je PSA grupacija izvukla još 200 ‘kubika’. Tu je i okretni moment od 205 Nm (od 1750 o/min) zbog kojeg ne treba puno intervenirati s ručicom 6-stupanjskog mjenjača koja je klasično (francuski) neprecizna.
Ova kombinacija do stotke ubrzava za 10,1 sekundi te nudi najveću brzinu od 183 km/h. Te performanse omogućavaju dinamičnost i temperament kako na gradskim tako i na otvorenim cestama. Ovo je idealna motorizacija za ovaj automobil koja, u normalnim uvjetima, nudi kombiniranu potrošnju od 6,8 itara na 100 kilometara, pa nadoplata od 11 tisuća kuna za 1.5 BlueHDi sa 100 KS itekako postaje upitna ako većinom boravite u gradu. Maleni benzinac je miran, tih, a dovoljno elastičan, što je u konačnici i najbitnije.

Ovjes je pomalo tvrd, poprečne neravnine se osjete više no u odnosu na druge konkurente, a sjedišta, premda udobna, ne nude dovoljnu razinu bočne potpore, pa se prilikom agresivnijeg ulaska u zavoj gubi stabilnost tijela u sjedalu. Ručica ručne kočnice također iziskuje određeni period privikavanja, no valja pohvaliti preglednost straga u kombinaciji sa serijskim stražnjim parking senzorima. Naravno, uz doplatu je moguće dobiti i stražnju parking kameru.
Zvučna izolacija je u prosjeku klase, no visoka silueta i, za ovakav automobil, premalene dimenzije guma 195/60 R16 pridonose ljuljuškanju i bočnom zanošenju karoserije pri zavojima i otvorenoj cesti. Vjerujemo kako bi se to poboljšalo odabirom većeg profila kotača. Također, tu su i zanimljivi, 3D poklopci kotača koji neodoljivo podsjećaju na aluminijski naplatak.

Citroen nije razočarao ni s popisom serijske opreme, pa se tu uz 7-inčni tablet osjetljiv na dodir nude i električno sklopivi retrovizori (dio električnog paketa), dvobojna karoserija, stražnji parking senzori te upozorenje za nenamjerno prelaženje crte (AFIL). Tu je i sustav za prepoznavanje prometnih znakova, s tempomatom/limitatorom brzine.
Omjer cijene i kvalitete za ovaj automobil itekako je pogođen, što u konačnici potvrđuje i cijena koja do registracije iznosi 119.900 kuna. Crossover s odličnim motorom, prostranom kabinom i mogućnošću personalizacije odabrat će prvenstveno oni koji se žele istaknuti u masi, a C3 Aircross tu zadaću itekako dobro može ispuniti.