Novinari Autozeitung.de usporedili su ultrasportske dvosjede iz njemačkog, američkog i japanskog ‘portfelja’…
Usporedba titana iz istor’ringa’, a opet bitno različite koncepcije.
Audi TT RS 2.5 TFSI quattro, elitna jurilica iz Ingolstadta, s rednim 5-cilindarskim turbobenzincem, koji iz 2480 ccm razvija 400 KS, un najveći okretni moment od 480 Nm, ugrađenim sprijeda uzdužno. Snaga se preko 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom i pogona 4×4 sa samokočnim središnjim diferencijalom usmjerava na sve kotače. S ukupnom masom od 1481 kg do 100 km/h ubrzava za 4.0 s, do 150 km/h za 7,6 s. Najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h, s opcijom na 280 km/h. Zaustavni put je pri 100 km/h 32,4 m (hladno), 32,1 m (toplo). Deklarirano troši 8,7, a na testu 9,9 l/100 km. Osnovna verzija stoji 67.700 eura (u Njemačkoj).
Chevrolet Camaro V8 je američki junak s atmosferskim V8 obujma 6162 ccm i snage 453 KS i najvećeg okretnog momenta 617 Nm, ugrađenim sprijeda uzdužno. Snaga se 8-stupanjskim automatskim mjenjačem prenosi na stražnje kotače. Solidna se izvedba prepoznaje po masi od 1487 kg. Do 100 km/h ubrzava za 4,8 s, do 150 km/h za 8,6 s. Nema elektroničkog graničnika najveće brzine pa može potegnuti 290 km/h. Pro 100 km/h put kočenja iznosi 35,5 m (hladno), 34,3 m (vruće). Deklarirano troši 10,9, a na testu 12,5 litara. Osnovna je verzija dostupna za samo 50.100 eura.
Porsche 718 Cayman GTS je upregnut 4-cilindarskim bokserskim turbobenzincem, obujma 2497 ccm, koji ispaljuje 365 KS i 430 Nm, a ugrađen je središnje uzdužno (ispred osi stražnjih kotača. Snaga se 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom prenosi na stražnje kotače. Uz ukupnu masu od 1448 kg do stotke sprinta za 4,1 s, do 150 km/h za 7,5 s. Najveća je brzina 290 km/h. Put kočenja pri 100 km/h staje za 32,9 m (hladno), odnosno 32,4 m (vruće). Deklarirano troši 8,8, a na testu 10,4 l/100 km. U Njemačkoj je dostupan od 86.137 eura.
Toyota GR Supra 3.0 se pokreće BMW-ovim rednim 6-cilindrašem twin-turbo, koji iz 2998 cm istiskuje ‘zdravih’ 340 KS i 500 Nm. Taj se potencijal 8-stupanjskim automatskim mjenjačem prenosi na stražnje kotače. Ukupna je masa 1502 kg. So 100 km/h ubrzava za 4,4 s, do 150 km/h za 8,5 s. Najveće je brzina elektronički ograničena na 250 km/h. Put kočenja pri 100 km/h iznosi 3,7 s, 32,5 m. Deklarirano troši 7,9 , realno 10,7 l/100 km. U Njemačkoj stoji 62.900 eura.
ZAKLJUČAK
Nova Toyota GR Supra pravo je bogatstvo svijetu sportskih automobila. Ne samo jer izgleda dobro i savršeno proporcionalno, već zato što nudi kompromis između svakodnevne sportske aktivnosti, ekstremnog zadovoljstva u vožnji i dobre udobnosti. Međutim, nije dovoljno za pobjedu u usporednom testu s njemačkim rivalima i mora se zadovoljiti trećim mjestom. Audi TT RS brži je, dinamičniji i sigurniji do krajnjih granica i zaslužuje (tek) drugo mjesto. Pobjednik je Porsche 718 Cayman GTS. Vozački stroj Zuffenhausen je skup, ali donosi neodoljivu dinamičnost i najbolji imidž. Chevrolet Camaro V8 često se podcjenjuje u pogledu vozne dinamike, ali je tik uz pobjednika. On je ovdje pobjednik srca.
Porsche 718 Cayman GTS …………. 2666
Audi TT RS 2.5 TFSI quattro ……… 2659
Toyota GR Supra 3.0 …………………2581
Chevrolet Camaro V8 ………………..2508