Giulia, Stelvio, Talijani su nas ponovno razmazili. Stoga ne čude velika očekivanja i detaljni, a vjerujemo i vaša prema najnovijem uratku u SUV formi. Tonale je od prvog trenutka kroz koncept bio drugačiji, a takav je ostao i kao serijski primjerak. Testiramo hibrid od 130 KS…
Alfa Romeo opet se igrao s osjećajima svih nas. Zanimanje koje je pobudio novi Tonale možda se ne može mjeriti s dolaskom neprikosnovene limuzine (Giulia), ali svoje uvodne minute Tonale je jednako dobro iskoristio. Svi su pričali o potpuno novom modelu.

Alfa Romeo Tonale odmah je na prezentacije predstavljena kao model koji cilja – dinamičnog kupca. Ipak, s prvim brojnim isporukama u Hrvatskoj, primijećeno je kako više ženski rod trza na ovaj model. Neki će reći kako je to zbog još uvijek nepotpunog izbora nešto jačih motora…
Rodno mjesto Alfa Romeo Tonale je u renoviranoj tvornici Stellantis grupe „Giambattista Vico“ u Napulju, jednoj od najnaprednijih proizvodnih lokacija Grupacije. Na obnovljenoj proizvodnoj liniji posvećenoj novom modelu Alfa Romea, sa specijalno kreiranom, ultra modernom montažnom jedinicom. Dizajniran 1968. od strane Alfa Romea i operativan od 1972. godine, industrijski kompleks je do danas proizveo 5 milijuna automobila i osvojio je brojne međunarodne nagrade.

Dizajnerski Tonale nije potrebno previše opisivati. Talijanski šmek na limu opet je prepoznatljiv. Model je već s veće udaljenosti prepoznatljiv po svojim duguljastim, valovitim LED svjetlima. Kako sprijeda, tako i pogledom na stražnji dio. U najavama je bila povezivana s legendama poput modela – SZ Zagato ili Proteo, a to sad stvarno i vidimo.
Tonale i Stelvio, koja je razlika u dimenzijama? Tonale se hvali kompaktnim dimenzijama dužine od 4,53 metra, što je 15 cm manje od većeg brata. širina 1,84 (Stelvio 6 cm širi) i gotovo identične visine 1,6 metara. Dakle, Alfa Romeo nije išla na totalno mali model iz B-segmenta.
U pogledu prostranosti, Tonale nije oskudan, a niti igra na tu kartu. Unutrašnjost djeluje prozračno, tako da se putnici sigurno neće osjećati klaustrofobično. Ni prtljažnik nije ostao uskraćen (500 l).
Ipak, za vlasnika je najvažniji osjećaj za upravljačem, a on je baš onako u skladu oznake na volanu. Vozački donosi određenu emociju, iako smo veći fanovi načina na koji to Stelvio odrađuje. No, i tako Tonale predvodi C-SUV segment s najizravnijim omjerom upravljanja (13,6). Sve to je postignuto kombinacijom naprednih sustava ovjesa prednjih kotača.
Kako to već priliči kod talijanske marke, Tonale se pali putem tipke na volanu. I to je ono što mnoge obara, a priznajemo ni mi nismo ostali imuni. Cool detalj. Još jedan su sigurno i velike aluminijske, monoblok, polugice mjenjača na stupu upravljača. Iskreno, koliko god su atraktivne i dojmljive, nekako nam ne pašu uz hibrdini, mirni karakter 130 KS snažnog sistema.

Spomenuta snaga plod je debitantskog 4-cilindričnog 1,5-litrenog turbo benzinca. Donosi 240 Nm najvećeg okretnog momenta, uparenim s integriranim 48 V elektromotorom s 15 kW i 55 Nm, te 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Alfa Romeo Tonale pruža autentično “”hibridno iskustvo”” koje spaja vrhunske performanse s visokom učinkovitošću, svestranošću i udobnošću. Ovaj novi adut Alfe dobro se ponaša kao hibrid, ali ne bi ga ugurali u red najboljih…
No, treba istaknuti niz opcija koje su talijanski inženjeri zamislili, iako to nije nešto novo u autoindustriji, a u praksi ok djeluju. “”Electric Drive””, za vožnju s električnim motorom samo u situacijama kao što su prometne gužve ili manevri parkiranja. “”Energy Recovery””, za obnavljanje energije tijekom usporavanja i kočenja. “”e-Boosting”” režim koji koristi električni motor za podršku benzinskom motoru, optimizirajući njegovu radnu točku i povećavajući okretni moment na kotaču. I mnogo više.
Ovaj hibridni 130 KS snažna solucija dobar je izbor za ljude koji traže razumne performanse za svakodnevne potrebe. U pogledu potrošnje, to može jako varirati, pa računajte na brojke od 5,5 do 8 litara u prosjeku. Alfisti, ako vas ovakve brojke ne fasciniraju, sigurno hoće 1.3 T MultiAir od 280 KS, kao plug-in hibrid…
Pored struje, došlo je vrijeme u kojem moramo spomenuti i garanciju na baterije, u hibridnim verzijama modela Tonale. U vremenskom pogledu, ona traje 8 godina ili 150.000 prijeđenih kilometara.

O naprednosti i jedinstvenosti modela ukazuje i podatak, kako je Tonale prvi model na tržištu koji ima NFT digitalni certifikat. Tonale se hvali povezanošću najviše razine i potpuno novim sistemom informiranja i zabave. Dva velika Full TFT ekrana od ukupno 22,5” prate trendove. Prilično dobro rade, uz oštru grafiku.
O traženosti Alfa Romeo Tonale, dovoljno govori podatak kako su prve količine vozila razgrabljene, a posebno iznenađuje veliki interes za zelenom bojom, uz standardno obožavanu – crvenu. Prag financiranja prelazite s budgetom od 289.990 kuna, koliko stoji ulazni model – Tonale 1.5 Hybrid (130 KS) Super. Ljubitelji marke pronaći će način za opravdanje, oni malo stroži već teže. Ali ovo je ipak drugačiji automobil, za dojam i gušt.
TEHNIČKI PODACI: Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid Speciale
POGON
Motor: turbo benzinski, 4 cilindra, izravno ubrizgavanje, DOHC
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1469 ccm
Provrt x hod: 71.2 x 92.2
Kompresija: 12,5 : 1
Snaga: 96 kW / 130 KS pri 5750/min
Moment: 240 Nm pri 1500/min
Mjenjač: automatski, 7-brzina
Pogon: na prednje kotače
Snage elektromotora: 20 KS
Baterija: 0.77 kWh (litij-ionska)
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, C-segment, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4.528 x 1.835 x 1.601 mm
Međuosni razmak: 2.636 mm
Krug okretanja: 11.57 m
Masa/nosivost: 1600/535 kg
Prtljažnik: 500 / 1.550 l
Spremnik goriva: 55 l
PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi / straga bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R18 97V
PERFORMANSE
Brzina: 198 km/h
0-100 km/h: 9,6 sekundi
Potrošnja (na testu): 7,8 l
CO2: 129-139 g/km (WLTP)
CIJENA
Osnovni benzinski model: 289.900 kuna (1.5 Hybrid Super, 130 KS) (38.476 Eura)
Testni model: 338.900 kuna (44.980 Eura)