Kanadska tvrtka Inmotive projektirala je inovativan sustav EV gear changer, koji omogućava elektromotoru, premda ima idealnu vučnu karakteristiku i ne treba mu mjenjač, da za 50 posto smanji prijenosni omjer…
Time se omogućava da u vožnji po ravnoj cesti bez uspona, gdje su otpori najmanji smanji utrošak energije i poveća doseg s napunjenim baterijama. Elektromotor, za razliku od benzinskog ili dizelskog motora, kod kojih je na malim okretajima okretni moment minimalan, imaju idealnu vučnu karakteristiku, u obliku hiperbole.
Elektromotor, slično kao i parni stroj, puni okretni moment pružao od nula okretaja. Zbog toga mu mjenjač (bez kojeg otto i diesel motori ne mogu pokretati automobil, ne treba. Dovoljan je samo reduktor uz diferencijal, kojeg, uz mjenjač (ručni ili automatski) ima i svaki klasičan automobil.
Sustav je slično izveden kao mjenjač s dvije spojke (DCT).Na elektromotor spojeno je vratilo koje pokreće dva lančanika veći je dvostruko veći od manjeg), aksijalno pomična. Uzlazno vratilo ima lančanik, na kojeg je spojen poseban zupčasti remen od kompozitnih materijala, s napinjačem
Mehanizmom koji je sličan mjenjaču s dvostrukom spojkom (DCT) specijalni zupčasti remen, na lančaniku izlaznog vratila, uključuje se na manji ili veći pogonski zupčanik koji snagu dobiva izravno od motora. Rim se omogućuje smanjenje potrošnje energije za 10 do 20 posto.
Ovaj sustav omogućava i povećanje osnovne redukcije te povećanje dinamičnosti i smanjenje opterećenja pri manjim brzinama vrtnje. Kanadski stručnjaci, koji su EV gear hanger patentirali, procjenjuju da se ovim sustavom može pomoći ostvarenju cilja, da električni automobili imaju autonomiju od 800 km.
A ovo je bješnjenje zašto električni automobili nemaju mjenjač: