MHEV, blagi hibridni sustav s 48 V mrežom smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2, poboljšava performanse i olakšava funkciju Start-Stop, posebice u gradskoj vožnji, ali povećava masu i cijenu vozila te gubi sve prednosti na autocesti
Blagi hibridi – koji se nazivaju i mikrohibridi – koriste bateriju i električni motor za dodatno pokretanje vozila s toplinskim motorom (benzinskim ili dizelskim) te omogućuju toplinskom motoru da se ugasi kad se vozilo zaustavi (na semaforu ili u prometu ‘stani-kreni’), poboljšavaju regenerativno kočenje te dodatno poboljšavajući učinkovitost pogona te smanjuju potrošnju goriva i kočnog mehanizma (disk pločica i diskova). Blagi hibridni sustavi ne mogu pokretati vozilo samo pomoću električne energije.
Velik broj motora s unutarnjim izgaranjem sada se isporučuje kao blagi hibridi, tj. s 48-voltnom mrežom na vozilu koja podržava pogon. Objašnjavamo prednosti i nedostatke ove tehnike! Svatko tko kupi blagi hibrid obično dobije automobil koji radi s električnim sustavom od 48 V umjesto konvencionalnog električnog sustava od 12 V.
Uz motor s unutarnjim izgaranjem ispod haube radi dodatni električni stroj, bilo kao pomoćna jedinica s remenskim prijenosom (remenski starter-generator – Audi) ili između motora i mjenjača (integrirani starter-generator – Mercedes-Benz). Ovaj se elektromotor manje koristi za čisto električnu vožnju, ali zamjenjuje i starter i alternator za generiranje energije. Znatno je snažniji, jer blagi hibrid obično radi s radnim naponom od 48 V umjesto klasičnih 12 V.
Blagi hibridni automobili mogu povratiti (rekuperirati) mnogo energije prilikom kočenja, koja se zatim pohranjuje u njihovu vlastitu bateriju od 48 volti i više je ne mora generirati motor s unutarnjim izgaranjem. To pak dovodi do smanjenja potrošnje goriva i CO2: u nekim slučajevima može se uštedjeti više od deset posto goriva. Osim toga, snažni električni motor također može podržati pogon.
Blagi hibridni sustavi često dodatno isporučuju do 12 kW (16 KS), koji služe kao dodatan impuls snage pri kretanju ili pretjecanju. Električni sustav od 48 volti u blagom hibridu ima još više prednosti. Olakšava funkciju Start-Stop i vožnju bez vožnje, tj. gašenje motora s unutarnjim izgaranjem na semaforima i pri spuštanju nizbrdo.
Stroj od 48 volti ponovno pokreće motor s unutarnjim izgaranjem brzinom munje, pouzdano i glatko. Osim toga, kada je motor s unutarnjim izgaranjem isključen, snažna elektrika može preuzeti sve pomoćne funkcije poput pomoći pri upravljanju ili klimatizaciji.
Značajke pogona i šasije koji zahtijevaju veliku snagu kao što su električni kompresori (e-turbo) i aktivna stabilizacija kotrljanja također su moguće s 48 volti – ili jeftinim pogonom na sve kotače, na primjer opremanjem stražnje osovine automobila s pogonom na prednje kotače s jednim ili dva 48-voltna motora.
Sve u svemu, blaga hibridna tehnologija je složenija, skuplja i također uključuje veću težinu. Zbog njihovih prednosti u pogledu učinkovitosti i dinamike vožnje, brojni proizvođači iz Njemačke, drugih europskih zemalja, Azije i SAD-a i dalje se oslanjaju na 48-voltne mreže uključujući pogonsku podršku.