Prvi automobil koji se proizvodio masovno nije bio Ford Model T (1908. – 1927.), kako misli većina ‘stručnjaka’, nego Oldsmobile Curved Dash (1901. – 1903.)
Premda se Henry Ford proslavio pokretnom trakom za legendarni Ford Model T, uvedenom u ožujku 1913., Oldsmobile je prvu pokretnu traku za montažu automobila pokrenuo 1911.
Oldsmobile Curved Dash smatra prvim masovno proizvedenim automobilom, koji se proizvodio na montažnoj liniji, izmjenjivim dijelovima. Dakle, prvi put su se svi dijelovi posebno, u velikim serijama, proizvodili za sve automobile.
Prethodno se uvelike radilo o pojedinačnoj proizvodnji te su se dijelovi prilagođavali za svaki proizvedeni primjerak. Oldsmobile Curved Dash se pokretao horizontalno postavljenim jednocilindarskim motorom obujma 1560 ccm i snage 5 KS.
Snaga se na stražnje vratilo, koje je povezivalo oba kotača bez diferencijala, prenosilo planetarnim prijenosnikom, koji je osiguravao dva stupnja naprijed i jedan natrag, te lančanim mehanizmom. Postizao je 32 km/h.
Oldsmobile Curved Dash je 1901. proizveden u 425 primjerka, 1902. – 2500. a 1903., kad se uhodala masovna serijska proizvodnja, čak 16.075.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača
Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem
Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom
Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača
Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)