Danas je 90 posto američkih, ali samo 14 posto europskih i 12 posto japanskih novih automobila s automatskim mjenjačem. Dobro je znati da je prvi automobil s automatskim mjenjačem bio Oldsmobile Custom 8 Cruiser, predstavljen 1939.
Počeo se proizvoditi 1940. Imao je automatski mjenjač GM Hydra-Matic, s automatskom spojkom i hidraulički upravljanim planetarnim prijenosnikom, zaduženim za dva stupnja naprijed i jedan natrag.
Prvi automatski mjenjač s hidrodinamičkim pretvaračem momenta (kakvi su danas svi klasični automatski mjenjači), bio je Buickov Dynaflow iz 1948. Budući da hidrodinamički pretvarač može udvostručiti moment (smanjujući istodobno broj okretaja na pola) takav je mjenjač u početku imao samo dva stupnja naprijed.
To je pojednostavilo konstrukciju i povećalo pouzdanost. Potom od sredine 1950-ih do početka 1980-ih bio je standard s tri stupnja, a potom se počelo povećavati na četiri, pet, šest, sedam, osam… sve do deset.