Prvi automatski mjenjač, po principu promjenjivih tarenica, uveo je američki Sturtevant 1904., a prvi poluautomatski Ford 1920.
Priča o automatskim mjenjačima počela je ubrzo nakon što su automobili kročili na tržišnu scenu, jer mnogima nije odgovarala obveza izmjene stupnjeva prijenosa (“šaltanje”).
To je bila (uvelike i ostala) nužnost, zbog nesavršenosti momentne karakteristike motora s unutarnjim izgaranjem (otto i diesel), kakve parni motori i elektromotori nemaju.
Prvi automatski mjenjač, po principu promjenjivih tarenica uveo je američki Sturtevant daleke 1904. Prvi poluautomatski mjenjač ugradio je Ford 1920., a prvi automatski mjenjač s automatskom spojkom Hydra-Matic uveo je 1939. Oldsmobile Custom 8 Cruiser.
Prvi automatski mjenjač s hidrodinamičkim pretvaračem momenta Dynaflow 1948. uveo je Buick. Nakon pola stoljeća razvojne stanke, 1989. Porsche Carrera 2 uvodi stupnjevit automatski mjenjač sa sekvencijalnim ručnim šaltanjem.
Sljedeći je korak nastupio 1996., kad BMW M3 promovira koncept automatiziranog ručnog mjenjača. Taj je mjenjač stvorio koncepcijske temeljem za direktno uključivi automatski mjenjač s dvije spojke – DSG, odnosno DCT.