Mnogi ne znaju da najraniji automobili Porsche nisu nastali u Stuttgartu, odnosno Zuffenhausenu, nego u Austriji…
Neposredno nakon II. svjetskog rata je Ferdinand Porsche bio je u zatvoru, jer su Francuzi istraživali njegovu ulogu u razvoju njemačke mehanizacije i prisilni rad ratnih zarobljenika u pogonima pod njegovim vodstvom.
Sin Ferry Porsche se sklonio od ne baš prijateljskih pogleda duboko u Austriju, gotovo do slovenske granice, u pitomi koruški gradić Gmünd. Ondje je napravio prototipove danas legendarnog prvog modela, Porsche 356 i proizveo prvu seriju od 50-ak komada, a onda se situacija dovoljno smirila za povratak u Njemačku.
Porsche je prije rata središte imao u Stuttgartu, a karoserije za Porsche 356 naručio je od karoserijske radionice Reutter, bazirane u gradiću Zuffenhausen, toliko blizu Stuttgarta da je danas integriran u njega.
Stuttgart je dom i za Mercedes-Benz, neko idejno sjedište njemačke automobilske industrije, gdje se nalazi i mnogo manjih pratećih radionica, tako da je Ferry Porsche od početka planirao povratak onamo, dok je Gmünd bio samo privremeno rješenje.
Selidba se odvila u ljeto 1950. i prvog dana rujna na novoj lokaciji u Zuffenhausenu počela je prava serijska produkcija brenda Porsche.
Pedeset ručno u Austriji izrađenih prvih primjeraka modela 356 i danas su, premda najslabiji i najsporiji modeli koje je tvrtka ikada proizvela. To je svojevrsni Sveti Gral svih kolekcionara Porschea i kada se neki od rijetkih sačuvanih primjeraka pojavi na tržištu postiže iznimno visoku cijenu.