Utjecajni inženjer i menadžer Petr Hrdlička slavi 90. rođendan. Ovaj rijetko kome poznati inženjer je značajno oblikovao razvoj modela Škoda Favorit, Škoda Rapid i Škoda 1000 MB – a time i povijest marke…
Obitelj Hrdlička već je tri generacije usko povezana s proizvođačem automobila iz Mladá Boleslav. Životna priča Petra Hrdličke, koji je ovih dana proslavio 90. rođendan, usko je povezana s češkom automobilskom industrijom i markom Škoda. Zahvaljujući stručnosti u dizajnu modernih automobila, postao je direktor Tehničkog razvoja, gdje mu je glavni zadatak bio razvoj modela Škoda Favorit. Također je ostavio trag na Škodi 1000 MB i evoluciji Škoda automobila sa stražnjim motorom 1980-ih.
Petr Hrdlička rođen je 12. rujna 1934. u Pragu. Zbog očevog ratnog angažmana kao direktora automobilske tvrtke, kadrovske procjene isprva su ga spriječile da bude primljen na visoko obrazovanje, što ga je potaknulo da se pridruži Institutu za istraživanje motornih vozila (ÚVMV). Međutim, zahvaljujući njegovoj vještini i odlučnosti, zajedno s povoljnim razvojem događaja, konačno je primljen na Češko tehničko sveučilište u Pragu (ČVUT) 1954. Nakon diplome, Petr Hrdlička pridružio se Škodi Auto 1959., počevši u dizajnu alata odjelu.
Širok utjecaj na Škodu 743 i Škodu 1000 MB
Specijaliziran za hipoidne zupčanike, Petr Hrdlička je 1959. godine dobio zadatak izračunati parametre za zupčanike stražnje osovine nadolazećeg modela Škoda 1000 MB. Njegov je rad također utjecao na modificiranje ostalih komponenti vozila kako bi se osigurala njihova trajnost. U drugoj polovici 1970-ih, Petr Hrdlička vodio je Jedinicu za znanstveni i tehnički razvoj na ÚVMV, gdje je uspostavio odjel za inovacije usmjeren na modernizaciju modela Škoda 742 i 743. Posebno je pridonio razvoju prateće stražnje osovine, kao i implementaciji upravljanja s letvom i zupčanikom, snažnijem kočionom sustavu i preinaci mjenjača s četiri stupnja prijenosa u peterostupanjski, s ciljem smanjenja buke i potrošnje goriva.

Najistaknutiji projekt Petra Hrdličke: razvoj modela Škoda Favorit
Petr Hrdlička najviše se povezuje s modelom Škoda Favorit, čiji je uspjeh bio ključan za tvrtku. Označio je dugo očekivani prijelaz na moderan dizajn s prednjim motorom i pogonom na prednje kotače. Kao direktor tehničkog razvoja, Petr Hrdlička radio je u Mladá Boleslav sedam godina, od ožujka 1983. do ožujka 1990. Na početku je bio ključan u osiguravanju ugovora s dizajnerom Giuseppeom “Nucciom” Bertoneom, a svojom tehničkom stručnošću utjecao je na razvoj, dizajn i odluke o potencijalnim dobavljačima za sve komponente vozila, zalažući se za uvođenje brojnih suvremenih tehnologija od strane kooperanata. Tim Petra Hrdličke završio je projekt Škoda Favorit u rekordnom roku; potpuno novi automobil imao je svoju javnu premijeru već u rujnu 1987. Svojim modernim dizajnom i novim tehnologijama, model je značajno pridonio modernizaciji cjelokupne automobilske industrije u tadašnjoj Čehoslovačkoj i postavio temelje za odluku Volkswagen grupe da preuzme Češki proizvođač automobila 1991. Nakon svog odlaska iz Škoda Auta 1990., Petr Hrdlička se sredinom 1990-ih profesionalno ponovno povezao s njim kao vanjski konzultant, održavajući bliske veze prvenstveno s odjelom za razvoj.
Povezanost obitelji Hrdlička s proizvođačem automobila iz Mladá Boleslava započela je u siječnju 1929., kada je otac Petra Hrdličke, Karel Hrdlička (1. ožujka 1888. – 7. prosinca 1979.) postao zamjenik upravitelja tvornice, a nedugo potom i direktor automobilske tvrtke, zatim službeno nazvano Dioničko društvo za automobilsku industriju (ASAP). Tu je dužnost obnašao do 1942. kada je zbog ratnih pritisaka prestao njegov angažman. Za njegova mandata Škoda je napredovala do prvog mjesta među jakim domaćim konkurentima. Štoviše, Škoda je uspostavila serije modela kao što su Popular, Rapid, Favorit i Superb zahvaljujući uvođenju masovne proizvodnje u Čehoslovačkoj u novoizgrađenoj modernoj tvornici.
Obiteljska tradicija nastavlja se sa sinom Petra Hrdličke, Martinom (1969.), koji je započeo svoju profesionalnu karijeru u marki Škoda u siječnju 1993. Sam po sebi istaknuti tehničar, trenutno obnaša funkciju voditelja razvoja šasije i pogonskog sklopa.