Volkswagen Golf 1.6 TDI je pouzdan, a problem je u senzoru temperature ili EGR ventilu, možda i u brizgaljkama, koje propuštaju gorivo…
PITANJE ČITATELJA
Volkswagen Golf 1.6 TDI, 2013., 193.000 km, motor jako zagrijan teško pali (dugo ‘vergla’). Kada je hladan ili po zimi, pali doslovno na dodir ključa. Potrošnja i rad motora inače su besprijekorni…
ODGOVOR DOKTORA
Ako dizelski motor loše pali, svakako je bolje da je to kod toplog, nego kod hladnog motora. Naime, ovo drugo je u pravilu posljedica istrošenja cilindara/karika, odnosno ventila/sjedišta ventila.
Tada motor propušta između karika i cilindara, odnosno kroz ventile, pa se u drugom taktu usisani zrak ne može dovoljno stlačiti i pritom zagrijati.
Zbog toga se ubrizgano gorivo teško samo pali (to je princip rada dizelskog motora, za razliku od benzinca, kod kojeg se smjesa goriva i zraka pali svjećicom) i nastaju simptomi kakve navodite.
Dakle, motor je vjerojatno u dobrom osnovnom stanju, a problemi s paljenjem mogu biti posljedica neispravnog senzora temperature (očitava krivu vrijednost pa ECU na temelju krivog podatka ubrizgava krivu pogrešnu količinu goriva).
Uzrok može biti i u čađom blokiranom EGR ventilu, kojeg treba očistiti ili izmijeniti (ovisno o stupnju zaprljanosti). Treći mogući uzrok problema je u brizgaljkama, koje možda propuštaju gorivo. Zbog smanjenja viskoznosti goriva rizik propuštanja goriva veći je pri visokim temperaturama.
Tada se u cilindrima ne može uspostaviti pravilan, stehiometrijski omjer goriva i zraka (za pravilno i potpuno izgaranje 1 g dizelskog goriva treba 14,5 g grama zraka i to je optimalan, stehiometrijski, odnosno ‘lambda jedan’ omjer).
Zbog viška goriva javlja se razmjerni manjak zraka i ono se ne može upaliti…