Moment pritezanja vrlo je važan kod aluminijskih felgi, kvaliteta vulkanizera najbolje se vidi po načinu uvijanja vijaka kotača, a po pravilima struke treba ih obvezno pritegnuti momentnim ključem…
Ako ljetne gume još niste zamijenili zimskim, učinite to čim prije. Ali pritom provjerite u kojem ćete gumarskom servisu to napraviti. Naime vijke na kotačima ne smije se do kraja i jedino pričvrstiti pneumatskim uređajem. Konačno pritezanje treba napraviti momentnim ključem To posebno vrijedi za aluminijske naplatke. Pritom treba ići ‘u križ’, a vijke je preporučljivo pritegnuti u tri koraka, jer se tako osigurava najbolje nalijeganje naplatka na kotač. Moment pritezanja ovisi o dimenziji kotača i vrsti vozila. Zbog toga, prije nego se odlučite gdje ćete zamijeniti gume, odnosno ugraditi nove zimske gume, provjerite radi li se to na ispravan način.

Vijke kotača najprije treba uviti rukom, a tek ih potom pritegnuti pneumatskim pištoljem i potom momentnim ključem. A ovo su ispravni momenti pritezanja vijaka na aluminijskim naplacima:
90 Nm: Alfa MiTo, Fiat 500, Brava, Croma, Linea, Marea; Citroën C2, C3, C4, C5; Peugeot 206, 307, 407; Suzuki Splash
100 Nm: Alfa 147, GT, 166, Fiat Stilo, Ford Fiesta, Ka, Fusion, Hyundai i30; Peugeot 107, 207, 308, 3008; Renault Twingo
110 Nm: Alfa Romeo 159; Ford C-Max, Honda Jazz, Civic, Accord, CR-V; Kia Rio, Cee’d, Soul, Land Rover Freelander, Mazda 2, 3, 5, CX-5; CX-7; Mercedes A-klase (W168), C-klase (W202, 203), Opel Corsa, Astra, Meriva, Volkswagen Caddy; većina modela Toyote
120 Nm: većina modela Audija i Volkswagena te BMW-a prethodne generacije, Citroën C4; Mazda 5; Renault Scenic; Volvo C30, S40
130 Nm: većina modela BMW-a nove generacije
140 Nm: BMW X3; Volvo S80, S70, V70, C70, XC70
150 Nm: Opel Insignia; 160 Nm: Ford S-Max; Galaxy; Volkswagen Sharan, Touareg; Porsche Cayenne
Vijke kotača najprije treba uviti rukom, a tek ih potom pritegnuti pneumatskim pištoljem i potom momentnim ključem. Loše je, što većina vulkanizera nažalost radi, ako se vijci u naplatke umeću pneumatskim pištoljem. Tako se može lako oštetiti navoj (ako uhvati krivi zub’) i naplatak, pogotovo aluminijski. U svakom slučaju to je posao kod kojega ne treba žuriti, niti ga raditi na silu. Nakon stavljanja naplataka treba provjeriti tlak zraka u gumama, odnosno napuhati ih na tlak za puno opterećenje.

Završnim pritezanjem vijaka na kotačima momentnim ključem osigurava se pravilno nalijeganje i ravnomjerno pritezanje svih vijaka na aluminijski naplatak. U protivnom nastaje rizik oštećenja naplatka i odvijanja vijka/vijaka u vožnji, što je višestruko izglednije nego kod čeličnih naplataka.