Peugeot 508 2.0 HDi: problem je vjerojatno neispravnost grijača, ali uzrok može biti dotrajalost motora, začađenje EGR-a, kvar senzor temperature…
PITANJE ČITATELJA
Peugeot 508 2.0 HDi je prošle zime teško palio ujutro pri niskim temperaturama. Motor je dugo verglao i palio lampicu grijača. Sada su se, ujutro, ponovno počeli javljati isti problem. Proizveden je 2011. i prešao 207.000 km. Antun H.
ODGOVOR DOKTORA
Peugeot 508 2.0 HDi ima kvalitetan i izdržljiv turbodizelski motor, ali važno je dobro održavanje te korektna vožnja, bez turiranja hladnog motora i pretjeranog forsiranja. Uzrok može biti u neispravnosti i začađenju grijača, odnosno neispravnosti upravljačkog modula. Na loše paljenje hladnog dizelskog motora, pogotovo starijeg i s dosta kilometara, utječe pad tlakova kompresije zbog istrošenja.
Dolazi do propuštanja između prstenova i cilindara, odnosno ventila i sjedišta ventila, pa se ne postižu dovoljno visoke temperature zraka u cilindrima (min. 380°C) da bi se ubrizgano gorivo moglo samo upaliti (kod benzinskog motora za to služi iskra na svjećici).
Problemi s paljenjem mogu biti posljedica i začađenog EGR ventila, neispravnog senzora temperature, regulatora količine goriva, mjerača mase zraka…
Najprije treba izmjeriti tlakove kompresije, jer ako je b na bilo kojem cilindru tlak manji od 27 bara, preporučljivo je ‘otvoriti’ motor. Tada se može procijeniti što je sve neispravno. Parcijalni popravci nisu preporučljivi.