DOKTORE, POMOZITE

Peugeot 508 2.0 HDi teško pali, uključuje signal grijača

Peugeot 508 2.0 HDi: problem je vjerojatno neispravnost grijača, ali uzrok može biti dotrajalost motora, začađenje EGR-a, kvar senzor temperature…

PITANJE ČITATELJA

Peugeot 508 2.0 HDi je prošle zime teško palio ujutro pri niskim temperaturama. Motor je dugo verglao i palio lampicu grijača. Sada su se, ujutro, ponovno počeli javljati isti problem. Proizveden je 2011. i prešao 207.000 km. Antun H.

ODGOVOR DOKTORA

Peugeot 508 2.0 HDi ima kvalitetan i izdržljiv turbodizelski motor, ali važno je dobro održavanje te korektna vožnja, bez turiranja hladnog motora i pretjeranog forsiranja. Uzrok može biti u neispravnosti i začađenju grijača, odnosno neispravnosti upravljačkog modula. Na loše paljenje hladnog dizelskog motora, pogotovo starijeg i s dosta kilometara, utječe pad tlakova kompresije zbog istrošenja.

Dolazi do propuštanja između prstenova i cilindara, odnosno ventila i sjedišta ventila, pa se ne postižu dovoljno visoke temperature zraka u cilindrima (min. 380°C) da bi se ubrizgano gorivo moglo samo upaliti (kod benzinskog motora za to služi iskra na svjećici).

Problemi s paljenjem mogu biti posljedica i začađenog EGR ventila, neispravnog senzora temperature, regulatora količine goriva, mjerača mase zraka…

Najprije treba izmjeriti tlakove kompresije, jer ako je b na bilo kojem cilindru tlak manji od 27 bara, preporučljivo je ‘otvoriti’ motor. Tada se može procijeniti što je sve neispravno. Parcijalni popravci nisu preporučljivi.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj