Peugeot 307 ima problem koji se često javlja u PSA-ovom motoru 2.0 HDI s 90 KS, koji je kvalitetniji i pouzdaniji od naknadnog sa 136 KS…
PITANJE ČITATELJA
Peugeot 307 2.0 HDi, 2005., 175.000 km, počeo je loše paliti, hladan i topao. Stanje se pogoršava te sada iznenada ostaje bez gasa između 2100 i 2500 okretaja…
ODGOVOR DOKTORA
Peugeot 307 ima problem koji se često javlja u PSA-ovom motoru 2.0 HDI s 90 KS, koji je kvalitetniji i pouzdaniji od naknadnog sa 136 KS. Opremljen je sustavom izravnog ubrizgavanja preko zajedničkog voda Bosch CP1 (common-rail prve generacije, s tlakovima do 1350 bara).
Problem je u premaloj količini goriva u navedenom području brzine vrtnje motora, a uzrok je u zagušenju u brizgaljkama goriva i/ili filtru goriva. Manja je vjerojatnost nepodešenosti ili istrošenja visokotlačne pumpe goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljačka elektronika to najprije pokušava nadomjestiti povišenjem tlaka ubrizgavanja.
U slučaju premale dobave goriva tlakovi mogu porasti do granične vrijednosti, koja može oštetiti sustav. Tada upravljačka elektronika prebacuje na ‘safe mode’ (sigurnosni program) te količinu ubrizganog goriva smanjuje na minimum. Nakon izmjene filtra goriva i servisa brizgaljki, motor bi trebao raditi ispravno.