Renault Clio 1.2 16V: uzrok je u hidrauličkim podizačima ventila, koje je pri izmjeni zupčastog remena, sa servisnim setom (!), trebalo provjeriti i po potrebi izmijeniti dotrajale…
PITANJE ČITATELJA
Renault Clio 1.2 16V, 2009., 162.000 km, u gornjem dijelu motora, između 1000 i 2000 okretaja, čuje neko lupkanje. Javlja se u pravilnim razmacima (klok, klok, klok), a čuje se i nakon izmjene svih remenja, s odgovarajućim španerima.
ODGOVOR DOKTORA
Ako se lupkanje čuje i nakon izmjena remenja sa servisnim kompletom (vodilice, napinjači…), problem nije u nekom dijelu razvodnog mehanizma, nego u hidrauličkim podizačima ventila. To ukazuje na servisnu grešku, naime, pri izmjeni zupčastog remena, sa servisnim setom (!), treba provjeriti i po potrebi izmijeniti (one koje su dotrajali) hidrauličke podizače ventila.
Hidraulički podizač ventila (skraćeno hidropodizač) je sklop između kontaktnog profila bregastog vratila, odnosno poluklackalice (kod razvodnog mehanizma takve izvedbe), i stabla ventila. Naime, kod čistog mehaničkog sustava mora se ostaviti zazor (oko 0,20 mm), kako bi se kompenziralo toplinsko izduženje ventila, koji se više zagrijava (pogotovo ispušni) od ostatka glave motora, jer mu je glava izravno u komori za izgaranje.
Hidraulički mehanizam se sastoji od dvije komore razdvojene kuglastim ventilom s oprugom. Gornja je komora pod tlakom ulja iz motora te se time osigurava stalni kontakt čašice ventila i profila. Dakle, motor radi stalno bez zazora.
Kad ne bi bilo zazora, u ekstremnim bi slučajevima došlo do pojačanog trošenja, odnosno krivljenja stabla ventila i bregastog vratila, jer bi brijeg bregastog vratila želio gurnuti ventil, a on ne bi mogao ići dalje od graničnog položaja.
To rješava (kompenzira) hidraulički mehanizam hidropodizača. Lupanje hidropodizača posljedica je njihovog istrošenja, dotrajalosti, koje je u pravilu povezano s većom ili manjom dotrajalošću, pohabanošću motora.