Problem je najvjerojatnije u elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu, slaboj zabrtvljenosti usisnog kolektora i zaprljanosti usisne zaklopke, a ‘Ahilova peta’ tog motora je varijator faze ventila, koji također može biti uzrok…
PITANJE ČITATELJA
Alfa Romeo 156 1.8 16V, 2001., 231.000 km, povremeno se povećava broj okretaja u praznom hodu (iznad 2000/min), nakon što se postigne radna temperatura, a u leru je motor nešto bučniji nego prije…
ODGOVOR DOKTORA
Uzroke nemirnog rada i povećanja brzine vrtnje vašeg motora trebate tražiti u slaboj zabrtvljenosti usisnog kolektora, strujnim priključcima, osjetniku temperature, elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu i njegovom osjetniku te stanju, odnosno zaprljanosti leptirastog ventila (usisne zaklopke) i brizgaljki.
Za početak bilo bi preporučljivo očistiti brizgaljke i leptirasti ventil, no vašem je motoru, prije svega, nužan temeljit servis, uz mjerenje tlakova kompresije hladnog motora. Tlakovi u cilindrima ne bi smjeli biri niži od 11,5 bara. Istodobno treba provjeriti stanje varijatora faze usisnih ventila, koji također može biti uzrok, a na to ukazuje veća bučnost pri nižim brzinama vrtnje.
Kod Alfa Romeovog motora Twin Spark 1.8 16 V (s dvije svjećice i četiri ventila po cilindru) pohabani/neispravni varijator faze ventila se u pravilu ne popravlja, nego mijenja. Uzroka, zbog godina i kilometara, može biti više istodobno.