Jedan od problem u turbopunjaču, kojemu su začađene statorske lopatice turbine, pa zbog nekontroliranog porasta tlaka prednabijanja upravljačka elektronika uključuje ‘safe mode’.
Treba provjeriti i tlakove kompresije, kako bi se utvrdio stupanj dotrajalosti, na što ukazuje podrhtavanje u leru.
PITANJE ČITATELJA
Prošlog ljeta kupio sam BMW 320d, koji je proizveden 2013., a 2017. je uvezen iz Italije. Prešao je 163.000 km na brojčaniku. Problem je što odnedavno podrhtava u leru i teško postiže više od 3400/min. Kad stanem i ugasim motor te ga ponovno upalim, problemi nakratko nestanu.
ODGOVOR DOKTORA
Riječ je o seriji F30, koja se proizvodila od 2011. do 2019., kojoj su početkom 2013 uklonjene ‘dječje bolesti’ posebice s faznim lancem i brizgaljkama. Kupnja automobila, pogotovo sportskog dizelaša s talijanskog tržišta rabljenih nije dobra preporuka, jer
Talijani voze oštrije i lošije održavaju automobile od europskog prosjeka. Zbog toga je belgijsko ili njemačko podrijetlo vozila preporučljivije i prije kupnje to prvo treba provjeriti u prodajnom salonu.
U vašem je slučaju zasigurno jedan od problem u turbopunjaču, kojemu su začađene statorske lopatice turbine, pa zbog nekontroliranog porasta tlaka prednabijanja upravljačka elektronika uključuje ‘safe mode’.
Turbopunjač će trebati servisirati, odnosno zamijeniti, ovisno o stupnju oštećenja, a tada je najisplativija ‘agregatna zamjena’ – ugradnja tvornički repariranog. Treba provjeriti i brizgaljke te po potrebi zamijeniti uloške.
S obzirom na godine, i kilometražu koja može biti vraćena, svakako izmjerite tlakove kompresije hladnog motora. Ako je motor u dobrom stanju, ne bi trebali biti niži od 30 bara.