Alfa Romeo 147 ponekad ima problema s električnom instalacijom te ste pogriješili ste što ste novi akumulator ugradili prije nego ste provjerili ispravnost alternatora i regulatora napona…
Poznato je da se zdravi dio, kad dođe u bolesno okruženje, razboli, odnosno otkaže. Tri su moguća uzroka. Prvi je u neispravnom alternatoru – da bi se akumulator dobro punio, napon alternatora, u području srednjih okretaja motora, treba biti 14,2 do 14,5 V. Drugi je u potrošnji električne energije dok je motor ugašen – tada je elektronički modul uključen u programu ‘spavanja’, za održavanje nužnih funkcija, poput elektroničke blokade paljenja, a jakost struje ne smije prelaziti 5 mA.
Treći je u prevelikom otporu elektropokretača, te ga je kod starijih automobila preporučljivo servisirati, pri čemu se tokari rotor te mijenjaju i podmazuju ležajevi. Ako je jedan ili više navedenih uzroka u pitanju, a prije ugradnje novog akumulatora se sve ne provjeri i popravi, brzo otkaže i novi akumulator. Nakon što sve popravite kod dobrog autoelektričara, provjerite razinu elektrolita u akumulatoru i po potrebi dolijte destiliranu vodu.
Potom ga napunite vanjskim punjačem. Možda ćete ga spasiti, ali vijek mu je zasigurno znatno smanjen.