Brutsch, preslatke, ali i opasne minijature…
Brütsch, punim nazivom Egon Brütsch Fahrzeugbau, njemačka je tvrtka iz Stuttgarta, koja je od 1951. do 1958. konstruirala i proizvodila mikro automobile. Imali su tri ili četiri kotača te karoseriju od poliestera ojačanog ugljičnim vlaknima, a pokretali su se motorima motocikala.
Nakon ne osobito uspješne karijere u utrkama motocikala i automobila, sin uspješnog tvorničara čarapa iz Stuttgarta, Egon Brütsch (1904. – 1988.) kreirao je čak 11 različitih modela, no sveukupno je proizveo samo osamdesetak automobila! Ipak, neke dizajne uspio je prodati tvrtkama zainteresiranima za licencnu produkciju, pokrivši dio troškova razvoja.
Tvrtku Alzmetall neuspješno je tužio za kršenje autorskih prava, jer su morali fundamentalno izmijeniti njegov projekt Spatz, kako bi postao upotrebljiv. Jedan je Brütschov model u Engleskoj službeno proglašen preopasnim za vožnju. Prvi su projekti bili s tri kotača. 200 Spatz s tri sjedala i jednocilindarskim motorom od 191 ccm je razvijao 90 km/h.
Brutsch 200 Spatz, kao i dvosjedi Zwerg i Bussard te jednosjed Mopetta, imali su dva kotača sprijeda i jedan straga. Jednosjed Rollera iz 1956., imao je jedan kotač sprijeda i dva straga. Modeli Pfeil i V2, koji su se proizvodili od 1956. do 1958., imali su četiri kotača. Posljednji, V2-N iz 1958., pokretao se motorom Fiata 500 te postizao 125 km/h.