ATS (Automobili Turismo e Sport) talijanski je proizvođač sportskih automobila i tim Formule 1, koji je poslovao od 1963. do 1965. Utemeljili su ga Carlo Chiti i Giotto Bizzarrini, odmetnuti stručnjaci tvrtke Ferrari, nezadovoljni politikom čvrste ruke koju je provodio “Il Commendatore” Enzo Ferrari
Foto: Luc106
Odlučili su mu konkurirati na pisti i cesti, ali su im se planovi izjalovili. Za Formulu 1 napravili su bolid ATS Tipo 100, s motorom 1.5 V8, vjernu kopiju bolida Ferrari 156. Vozili su ga Phil Hill i Giancarlo Baghetti, također prebjezi iz tima Scuderia Ferrari.
U sezoni 1963. nastupili su u samo pet utrka, s razočaravajućim učinkom, pa su se potpuno povukli. Napravili su i cestovni sportski coupe ATS 2500 GT, kojeg je dizajnirao veliki Franco Scaglione, karoseriju proizveo Allemano, a ostalo su konstruirali Chiti i Bizzarrini.
Središnje ugrađen motor (jedan od najranijih cestovnih automobila takve konstrukcije) 2.5 V8 razvijao je 245 KS, što je osiguravalo najveću brzinu od 257 km/h. Proizvedeno je samo 12 primjeraka, koji danas vrijede mnogo. Glavni sponzor projekta, grof Giovanni Volpi, kasnije je vodio podjednako neuspješan projekt Serenissima. ATS su pokušali oživljeti u nekoliko navrata…
ATS (Automobili Turismo e Sport) talijanski je proizvođač sportskih automobila i tim Formule 1, koji je poslovao od 1963. do 1965. Utemeljili su ga Carlo Chiti i Giotto Bizzarrini, odmetnuti stručnjaci Ferrarija, nezadovoljni politikom čvrste ruke koju je provodio “Il Commendatore” Enzo Ferrari. Odlučili su mu konkurirati na pisti i cesti, ali su im se planovi izjalovili.
Za Formulu 1 napravili su bolid Tipo 100, s motorom 1.5 V8, vjernu kopiju bolida Ferrari 156. Vozili su ga Phil Hill i Giancarlo Baghetti, također prebjezi iz tima Scuderia Ferrari. U sezoni 1963. nastupili su u samo pet utrka, s razočaravajućim učinkom, pa su se potpuno povukli.
Napravili su i cestovni sportski coupe ATS 2500 GT, kojeg je dizajnirao veliki Franco Scaglione, karoseriju proizveo Allemano, a ostalo su konstruirali Chiti i Bizzarrini. Središnje ugrađen motor (jedan od najranijih cestovnih automobila takve konstrukcije) 2.5 V8 razvijao je 245 KS, što je osiguravalo najveću brzinu od 257 km/h.
Proizvedeno je samo 12 primjeraka, koji danas vrijede mnogo. Glavni sponzor projekta, grof Giovanni Volpi, kasnije je vodio podjednako neuspješan projekt Serenissima. ATS su pokušali oživljeti u nekoliko navrata…