ENCIKLOPEDIJA

ATS (1963. – 1965.): talijanski proizvođač F1 bolida i sportskih automobila, neuspješna avantura prebjega iz Ferrarija

ATS (Automobili Turismo e Sport) talijanski je proizvođač sportskih automobila i tim Formule 1, koji je poslovao od 1963. do 1965. Utemeljili su ga Carlo Chiti i Giotto Bizzarrini, odmetnuti stručnjaci tvrtke Ferrari, nezadovoljni politikom čvrste ruke koju je provodio “Il Commendatore” Enzo Ferrari

Foto: Luc106

Odlučili su mu konkurirati na pisti i cesti, ali su im se planovi izjalovili. Za Formulu 1 napravili su bolid ATS Tipo 100, s motorom 1.5 V8, vjernu kopiju bolida Ferrari 156. Vozili su ga Phil Hill i Giancarlo Baghetti, također prebjezi iz tima Scuderia Ferrari.

U sezoni 1963. nastupili su u samo pet utrka, s razočaravajućim učinkom, pa su se potpuno povukli. Napravili su i cestovni sportski coupe ATS 2500 GT, kojeg je dizajnirao veliki Franco Scaglione, karoseriju proizveo Allemano, a ostalo su konstruirali Chiti i Bizzarrini.

Središnje ugrađen motor (jedan od najranijih cestovnih automobila takve konstrukcije) 2.5 V8 razvijao je 245 KS, što je osiguravalo najveću brzinu od 257 km/h. Proizvedeno je samo 12 primjeraka, koji danas vrijede mnogo. Glavni sponzor projekta, grof Giovanni Volpi, kasnije je vodio podjednako neuspješan projekt Serenissima. ATS su pokušali oživljeti u nekoliko navrata…

 ATS (Automobili Turismo e Sport) talijanski je proizvođač sportskih automobila i tim Formule 1, koji je poslovao od 1963. do 1965. Utemeljili su ga Carlo Chiti i Giotto Bizzarrini, odmetnuti stručnjaci Ferrarija, nezadovoljni politikom čvrste ruke koju je provodio “Il Commendatore” Enzo Ferrari. Odlučili su mu konkurirati na pisti i cesti, ali su im se planovi izjalovili.

Za Formulu 1 napravili su bolid Tipo 100, s motorom 1.5 V8, vjernu kopiju bolida Ferrari 156. Vozili su ga Phil Hill i Giancarlo Baghetti, također prebjezi iz tima Scuderia Ferrari. U sezoni 1963. nastupili su u samo pet utrka, s razočaravajućim učinkom, pa su se potpuno povukli.

Napravili su i cestovni sportski coupe ATS 2500 GT, kojeg je dizajnirao veliki Franco Scaglione, karoseriju proizveo Allemano, a ostalo su konstruirali Chiti i Bizzarrini. Središnje ugrađen motor (jedan od najranijih cestovnih automobila takve konstrukcije) 2.5 V8 razvijao je 245 KS, što je osiguravalo najveću brzinu od 257 km/h.

Proizvedeno je samo 12 primjeraka, koji danas vrijede mnogo. Glavni sponzor projekta, grof Giovanni Volpi, kasnije je vodio podjednako neuspješan projekt Serenissima. ATS su pokušali oživljeti u nekoliko navrata…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj