Donald Healey bio je toliko razočaran dizajnom prednjeg dijela modela Austin-Healey 100, da ga je na službenoj prezentaciji okrenuo prema zidu…
Foto: Alexander Migl
Kažu da je ljepota u oku promatrača, no ipak nam je teško razumjeti kako je Donald Healey nije uočio u prototipu novog, jeftinijeg modela Healey 100, kojim je planirao zamijeniti svoje već pomalo ocvale automobile. Ti raniji modeli nisu baš uvijek bili oličenje sklada u dizajnu, no novi je sportski dvosjed bio naprosto prekrasan, savršenih proporcija od spuštajuće linije stražnjeg kraja do efektne prednje maske školjkastog oblika.
E, upravo se ta maska nije sviđala Healeyju, čak toliko da je na premijernom izlaganju modela na sajmu u Earl’s Courtu 1952. Nakon što je shvatio da ne može povući već najavljeni model s izložbe, kao i da nema vremena za redizajn, učinio je presedan i prednji dio automobila okrenuo prema zidu, kako bi što manje prolaznika vidjelo tu nakaradu.
Vidio ju je međutim prvi čovjek novoosnovane korporacije BMC. Leonard Lord i saznavši kako je u prototipu motor iz modela Austin Atlantic, na licu mjesta predložio Donaldu Healeyju udruživanje snaga. Tako je nastao Austin-Healey, jedan od najpoznatijih sportskih automobila svih vremena, koji će čak dva desetljeća svijetom pronositi slavu britanske škole roadstera.
Proizvedeno ih je preko sedamdeset tisuća, više nego pristojno za automobil kojeg je tvorac na predstavljanju pokušao sakriti od javnosti… Healey je ipak došao na svoje, pa je već u prvom većem redizajnu modela školjkasta prednja maska zamijenjena ovalnom, s kakvom nam je klasični Austin-Healey možda ne ljepši, no danas svakako poznatiji.