Izrazito avanturistički nastrojen, iznimno drugačiji. Novi potpuno električni ID. Konceptno vozilo XTREME demonstrira ogroman kapacitet performansi i izvanrednu svestranost Volkswagen modularne matrice električnog pogona (MEB).
Izvedbeni pogon na stražnjoj osovini i softverske prilagodbe upravljačke jedinice daju ID. XTREME impresivne terenske sposobnosti. Potpuno električni pogon na sve kotače razvija snagu sustava od 285 kW/387 KS. To odgovara povećanju performansi od oko 30 posto u usporedbi s donorom gena ID.4 GTX. Sve nekako podsjeća na Golf Country Syncro.
“Potpuno električno konceptno vozilo s pogonom na sve kotače temelji se na ID.4 GTX i uvjerljivo pokazuje visok tehnički potencijal modularne matrice električnog pogona (MEB)”, objašnjava Andreas Reckewerth, voditelj MEB Complete Vehicle. “Impresivna električna snaga i šasija s terenskim sposobnostima jamstvo su za iznimno emotivna iskustva vožnje kako na cesti tako i na terenu izvan nje. Da bi se to postiglo, ID. XTREME kombinira prednosti modernog SUV-a s avanturističkim duhom i 4×4 mogućnostima robusnog terenskog vozila.” Konceptno vozilo dizajnirano je i izgrađeno u Volkswagenovom inženjerskom odjelu u timu koji vodi Andreas Reckewerth.
Tim je povećao snagu sustava kod XTREME za 65 kW na ukupno 285 kW/387 KS pomoću pogona performansi na stražnjoj osovini kao i softverskih prilagodbi upravljačke jedinice pogona. To je jednako povećanju snage za gotovo 30 posto. Novi pogon stražnjih performansi daje 205 kW. U kombinaciji s prednjim motorom od 80 kW, ID. XTREME ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5,3 sekunde.
Jedinstveni potpuno električni terenski automobil ima 30 mm višu opremu. Ovo čini ID. XTREME stabilan, okretan i siguran čak i na neravnom terenu. Kotači od 18 cola s terenskim gumama pokriveni su proširenjima kućišta kotača ispisanim u 3D formatu. Proširuju krila za 50 mm i doprinose samouvjerenom terenskom izgledu ID. XTREME.
Podvozje je zaštićeno posebno robusnom i potpuno zatvorenom aluminijskom oblogom. To počinje na prednjem dijelu vozila izravno ispod registarske pločice i također štiti visokonaponsku bateriju od 77 kWh u sredini vozila kao i stražnji dio. Modificirani udarni element posebno je dizajniran za jednostavnu, vrlo stabilnu prednju zaštitnu polugu.
ID. XTREME je prvi put predstavljen javnosti u rujnu 2022. na drugom Međunarodnom ID-u. Treffen u Locarnu. Događaj na jezeru Maggiore u Švicarskoj na dobrom je putu da postane pandan električne mobilnosti poznatom Volkswagen GTI Treffen na jezeru Wörthersee.
Foto: Volkswagen