TESTIRALI SMO

Renault Megane Conquest TCe 160 EDC esprit Alpine, elegancija uz odličnu benzinsku opciju

Foto: M.J.

Renault E-Tech modeli sve su brojni, ali istinski ljubitelji benzinski motora imaju još uvijek kod Francuza vrhunske solucije. Atraktivni Megane Conquest uz uvjerljive performanse benzinca (160 KS), sad u osvježenom tonu krasi i esprit Alpine paket opreme… 

Renault Megane Conquest je u Hrvatskoj već pune tri godine. Sjajni i još više od toga atraktivan SUV model, od nedavno je dostupan u ‘facelift’ izdanju. Zatezanje bora, dohvatilo je veći dio karoserije. Ok, promjene nisu tektonske, ali ljubitelji marke i posebno ovog modela sigurno će ih odmah prepoznati.

Megane Conquest i stražnja silueta koja mami poglede, a stražnja svjetla otkrivaju kako se radi o facelift modelu… (Foto: M.J.)

Prednji kraj vozila karakterizira potpuno nova maska s novim Renault amblemom, dok dvije crne ispušne cijevi i dugački spojler na stražnjem kraju naglašavaju dinamičan karakter vozila. Inačice esprit Alpine i techno krasi i prepoznatljivi prednji branik, nešto što Francuzi povezuju s nastupima na Formuli 1.

Ne skrivamo to da nas je ovaj model već s prvim vožnjama tijekom još tijekom 2021. kupio. Definitivno je model koji treba marki i možemo samo misliti što bi bilo da se i prije pojavio na tržištu. Podsjećamo, kod nas je stigao 2021. godine, ali u Europi, a posebno Rusiji je već određenim stažom. Najbolje u toj priči je to što se to kod ovog modela nije osjetilo, da ga je potencijalno ‘uzelo’ vrijeme. Onda, a pogotovo sad s faceliftom to nije slučaj. Megane Conquest je prilično zanimljiv automobil i baš osvaja detaljima. Kako izvana, tako i kao vaš suputnik u svakodnevnim avanturama…

Podsjećamo još jednom, Conquest izvedba se vozi na modularnoj platformi CMF-B, istoj onoj koju koriste i najnovije generacije modela Clio i Captur.

Ovaj SUV model u coupe formi, po mnogočemu je zanimljiv, a posebno možda po zemlji podrijetla. Megane Conquest se proizvodi u Južnoj Koreji, u Busanu.

Novi Mégane Conquest nakon efektne R.S. Line izvedbe, sad dobiva esprit Alpine varijantu. Atraktivnu i elegantnu istovremeno. Ostavlja dojam odmah na prvu. To uspijeva s kromiranom rešetkom s dekonstruiranim dijamantnim motivima, a tu su i efektna stražnja ažurirana svjetla. Alpine paket donosi i tamni kromirani natpis, oznaka Alpine na poklopcima vijaka prednjih naplataka veličine 19′ cola. Novi Megane Conquest nastavlja svoj ekskluzivni stil u unutrašnjosti: posebne presvlake od tekstilne bio tkanine/antilop s plavim šavovima i logotipom Alpine. Perforirani grijani upravljač s plavo-bijelo-crvenim šavovima samo zaokružuje priču s detaljima.

Veliki plus od nas Renault uvijek dobiva za njihov R-Link, odnosno po novom Easy Link 23 cm (9,3”), zaslon osjetljiv na dodir i bežično zrcaljenje pametnog telefona kompatibilno s Android Auto i Apple CarPlay. Prilagodite informacije prikazane na novom digitalnom brzinomjeru koji se nalazi u vašem vidokrugu za sigurniju vožnju. Posebno je dojmljiv po pitanju navigacije, koja uz Google podršku s lakoćom traži vaše odredište, bez posebnog specificiranja adrese, kao i na mobitelu kad tražite neki dućan ili nešto. Baš sjajno!

Vozački ambijent, odličan upravljač na dodir ali i za upravljanje i taman, ne pretjerana količina informacija koja vam kokpit nudi u svakom trenutku… (Foto: M.J.)
Za sve prigode i osobnosti. Postoje modeli koji su strogo definirani za pojedine osobnosti, Mégane Conquest ide i prati svakog. Model dug 4568 mm, dovoljno je velik za male i velike obitelji. Uz 19 colne naplatke i zanzibar plavu nijansu, priča je potpuna. U ponudi je još šest boja (ledeno bijela, metalik crna, metalik siva, flame crvena, universal bijela, nocturne plava).

Ovaj put testni Mégane Conquest stigao nam je u TCe 160 blago hibridnoj varijanti. Poznata pogonska opcija koja pomaže benzinskom motoru pri ubrzavanju kako bi vam pružio bolje iskustvo vožnje i nižu potrošnju goriva. U nastavku donosimo glavnu i bitnu razliku u odnosu na E-Tech hibridnu varijantu.

 

Što možemo reći o ovom mild ili po naški blagom hibridu? Megane Conquest hibridna tehnologija kombinira snagu 1,3-litrenog benzinskog turbomotora od 160 KS uz pomoć 12 V blagog hibridnog električnog sustava za poboljšanu učinkovitost. Litij-ionska baterija koja napaja sustav sama se puni obnavljanjem kinetičke energije tijekom usporavanja. Proizvođač navodi i objašnjava kako električna pomoć ograničava utjecaj motora s unutarnjim izgaranjem tijekom faza pokretanja i ubrzanja, smanjujući potrošnju goriva i emisiju CO₂. To vam daje mirniju i energičniju vožnju za veću udobnost vožnje. A u praksi? U stvarnom svijetu se osjećate kako vozite racionalnog benzinca. U brojkama, to je u rasponu od 5,7 do 7,6 litara u prosjeku.

EDC automatski mjenjač opet je na visini zadatka. Sve odrađuje kulturno i nismo primijetili da se ‘gubi’ u potencijalno zahtjevnijim situacijama. Tako i da u ovom pogledu Renault dobiva palac gore.

esprit Alpine detalji naglašuju eleganciju… (foto: M.J.)

Megane Conquest s ovih 160 KS već sugerira potencijal u vidu performansi. Brojke možda nisu impresivne, 9.1 s do 100 km/h i najvećih 174 km/h. Ali u praksi to puno uvjerljivije djeluje. Na brzinama od 130-140, pa i onih ‘tolerirajući’ 155 km/h jako ugodno krstari autoputom. Baš je model koji ostavlja dojam sigurnosti i dobre izoliranosti. U nekim trenucima dobro se morate osluhnuti da bi čuli iznimno ugodan motor…

Vozački potencijal na zavojitim cestama ide uz njegov dizajn. Dakle, osim što vozač dobiva dobar ‘feedback’ s volana, nema pretjeranih naginjanja. Nešto tu ima i Renault Sporta, bar u tragovima ako ništa…

Potencijal benzinca od 160 KS je bolji u praksi nego što brojke sugeriraju… (Foto: M.J.)
Megane Conquest ne treba previše opisivati, govori za sebe. Niti treba donositi konačne zaključke. Ako volite atraktivne SUV modele, ovaj Renault sigurno će ući na vašu listu želja. Cijena od 34.390 eura za ovako opremljen testni primjerak zvuči solidno dobro za ova vremena.

Renault Megane Conquest TCe 160 EDC esprit Alpine – tehnički podaci

POGON
Motor: benzinski motor DOHC, blagi hibrid, 4 cilindra , 16 ventila
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1333 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,4 mm
Ukupna snaga: 116 kW/160 KS pri 5500 o/min
Moment benzinskog motora: 270 Nm pri 1800-3750 o/min
Mjenjač: automatski, 7 brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, C-segm., 5V
Gabariti: 4568 / 1820 / 1576 mm
Međuosni razmak: 2720 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1347/526 kg
Prtljažnik: 480 / 1263 litara
Spremnik: 50 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 280 mm / diskovi 260 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R19

PERFORMANSE
Brzina: 174 km/h
0-100 km/h: 9,1 s
Potrošnja (EU):
Na testu: 6,6 l
CO2: 130 g/km

CIJENA
Testni model: 34.390 eura
Osnovni benzinski model:  26.490 eura (evolution TCe 140 EDC)
Osnovni dizelski model: nema u ponudi

Foto: Mihaela Jurković

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj