Renault E-Tech modeli sve su brojni, ali istinski ljubitelji benzinski motora imaju još uvijek kod Francuza vrhunske solucije. Atraktivni Megane Conquest uz uvjerljive performanse benzinca (160 KS), sad u osvježenom tonu krasi i esprit Alpine paket opreme…
Renault Megane Conquest je u Hrvatskoj već pune tri godine. Sjajni i još više od toga atraktivan SUV model, od nedavno je dostupan u ‘facelift’ izdanju. Zatezanje bora, dohvatilo je veći dio karoserije. Ok, promjene nisu tektonske, ali ljubitelji marke i posebno ovog modela sigurno će ih odmah prepoznati.

Prednji kraj vozila karakterizira potpuno nova maska s novim Renault amblemom, dok dvije crne ispušne cijevi i dugački spojler na stražnjem kraju naglašavaju dinamičan karakter vozila. Inačice esprit Alpine i techno krasi i prepoznatljivi prednji branik, nešto što Francuzi povezuju s nastupima na Formuli 1.
Ne skrivamo to da nas je ovaj model već s prvim vožnjama tijekom još tijekom 2021. kupio. Definitivno je model koji treba marki i možemo samo misliti što bi bilo da se i prije pojavio na tržištu. Podsjećamo, kod nas je stigao 2021. godine, ali u Europi, a posebno Rusiji je već određenim stažom. Najbolje u toj priči je to što se to kod ovog modela nije osjetilo, da ga je potencijalno ‘uzelo’ vrijeme. Onda, a pogotovo sad s faceliftom to nije slučaj. Megane Conquest je prilično zanimljiv automobil i baš osvaja detaljima. Kako izvana, tako i kao vaš suputnik u svakodnevnim avanturama…
Podsjećamo još jednom, Conquest izvedba se vozi na modularnoj platformi CMF-B, istoj onoj koju koriste i najnovije generacije modela Clio i Captur.
Ovaj SUV model u coupe formi, po mnogočemu je zanimljiv, a posebno možda po zemlji podrijetla. Megane Conquest se proizvodi u Južnoj Koreji, u Busanu.
Novi Mégane Conquest nakon efektne R.S. Line izvedbe, sad dobiva esprit Alpine varijantu. Atraktivnu i elegantnu istovremeno. Ostavlja dojam odmah na prvu. To uspijeva s kromiranom rešetkom s dekonstruiranim dijamantnim motivima, a tu su i efektna stražnja ažurirana svjetla. Alpine paket donosi i tamni kromirani natpis, oznaka Alpine na poklopcima vijaka prednjih naplataka veličine 19′ cola. Novi Megane Conquest nastavlja svoj ekskluzivni stil u unutrašnjosti: posebne presvlake od tekstilne bio tkanine/antilop s plavim šavovima i logotipom Alpine. Perforirani grijani upravljač s plavo-bijelo-crvenim šavovima samo zaokružuje priču s detaljima.
Veliki plus od nas Renault uvijek dobiva za njihov R-Link, odnosno po novom Easy Link 23 cm (9,3”), zaslon osjetljiv na dodir i bežično zrcaljenje pametnog telefona kompatibilno s Android Auto i Apple CarPlay. Prilagodite informacije prikazane na novom digitalnom brzinomjeru koji se nalazi u vašem vidokrugu za sigurniju vožnju. Posebno je dojmljiv po pitanju navigacije, koja uz Google podršku s lakoćom traži vaše odredište, bez posebnog specificiranja adrese, kao i na mobitelu kad tražite neki dućan ili nešto. Baš sjajno!
Ovaj put testni Mégane Conquest stigao nam je u TCe 160 blago hibridnoj varijanti. Poznata pogonska opcija koja pomaže benzinskom motoru pri ubrzavanju kako bi vam pružio bolje iskustvo vožnje i nižu potrošnju goriva. U nastavku donosimo glavnu i bitnu razliku u odnosu na E-Tech hibridnu varijantu.
Što možemo reći o ovom mild ili po naški blagom hibridu? Megane Conquest hibridna tehnologija kombinira snagu 1,3-litrenog benzinskog turbomotora od 160 KS uz pomoć 12 V blagog hibridnog električnog sustava za poboljšanu učinkovitost. Litij-ionska baterija koja napaja sustav sama se puni obnavljanjem kinetičke energije tijekom usporavanja. Proizvođač navodi i objašnjava kako električna pomoć ograničava utjecaj motora s unutarnjim izgaranjem tijekom faza pokretanja i ubrzanja, smanjujući potrošnju goriva i emisiju CO₂. To vam daje mirniju i energičniju vožnju za veću udobnost vožnje. A u praksi? U stvarnom svijetu se osjećate kako vozite racionalnog benzinca. U brojkama, to je u rasponu od 5,7 do 7,6 litara u prosjeku.
EDC automatski mjenjač opet je na visini zadatka. Sve odrađuje kulturno i nismo primijetili da se ‘gubi’ u potencijalno zahtjevnijim situacijama. Tako i da u ovom pogledu Renault dobiva palac gore.

Megane Conquest s ovih 160 KS već sugerira potencijal u vidu performansi. Brojke možda nisu impresivne, 9.1 s do 100 km/h i najvećih 174 km/h. Ali u praksi to puno uvjerljivije djeluje. Na brzinama od 130-140, pa i onih ‘tolerirajući’ 155 km/h jako ugodno krstari autoputom. Baš je model koji ostavlja dojam sigurnosti i dobre izoliranosti. U nekim trenucima dobro se morate osluhnuti da bi čuli iznimno ugodan motor…
Vozački potencijal na zavojitim cestama ide uz njegov dizajn. Dakle, osim što vozač dobiva dobar ‘feedback’ s volana, nema pretjeranih naginjanja. Nešto tu ima i Renault Sporta, bar u tragovima ako ništa…
Renault Megane Conquest TCe 160 EDC esprit Alpine – tehnički podaci
POGON
Motor: benzinski motor DOHC, blagi hibrid, 4 cilindra , 16 ventila
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1333 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 81,4 mm
Ukupna snaga: 116 kW/160 KS pri 5500 o/min
Moment benzinskog motora: 270 Nm pri 1800-3750 o/min
Mjenjač: automatski, 7 brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, C-segm., 5V
Gabariti: 4568 / 1820 / 1576 mm
Međuosni razmak: 2720 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1347/526 kg
Prtljažnik: 480 / 1263 litara
Spremnik: 50 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni
Kočnice: samov. diskovi 280 mm / diskovi 260 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R19
PERFORMANSE
Brzina: 174 km/h
0-100 km/h: 9,1 s
Potrošnja (EU):
Na testu: 6,6 l
CO2: 130 g/km
CIJENA
Testni model: 34.390 eura
Osnovni benzinski model: 26.490 eura (evolution TCe 140 EDC)
Osnovni dizelski model: nema u ponudi